Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1181833 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #650 Gepost op: 24 januari 2009, 15:30:58
Als er een piepje gaat terwijl de dakset aan is, met sirene, dan kan het ook zijn dat er iets niet goed met de speaker, toch?

Als je mijn videootje bekijkt zul je horen dat wanneer ik de sirene aanzet er een snel gepiep komt (die ik dan wegdruk met test op 2.33 o.a.), die snelle piep geeft aan in dit geval dat er iets niet in orde is met de speaker. Klopt ook, hangt een weerstand tussen. Als je datzelfde gepiep hoort bij die dakset then you got a problem!

&feature=channel_page


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #651 Gepost op: 24 januari 2009, 19:04:18
je hebt de bel horen luiden maar de klepel niet gevonden
..

Citaat
alle pieptonen hebben een functie en is verplicht (dit geld tenminste voor Honac) (..)
Zoals gezegd: dat is alleen bij Honac. Mijn hele regio heeft dat niet, geen ENKEL dienstvoertuig (FedSig)

Citaat
de controle dat er iets aanstaat wordt aangegeven door de knipperende toets die geselecteerd is, als hij niet is geselecteerd brand hij continu, anders bij de auto's van dienst dvo, als daar de toets niet geselecteerd is , is hij uit.
Ook alleen bij Honac spullen dan denk ik. Bij FedSig: feller of zwakker branden.

Citaat
bij de stop borden heeft de pieptoon een andere functie n.l. de pieptoon klinkt als of het woord stop brand (zo ook met volgen). als het bord wordt aangezet mag de agent in de auto pas na 3 piepjes er van uit gaan dat de bestuurder achter hem het woord heeft kunnen zien, hij kan immers met zijn ogen knipperen, ook dat kan de agent weer met zijn achteruitkijk spiegel zien.
Wat een reinste onzin. Dat zou een regiobeleid kunnen zijn maar is juridisch absoluut niet onderbouwd, tenzij je over jurispudentie spreek daar heb ik nog niet naar gekeken.

Citaat
overigens als alleen het woord politie brand en stop zou stuk zijn komt er geen piepje en heeft de agent een controle dat zijn bord stuk is.
de achteroprijdende automobilist hoeft niet op het woord politie te reageren.

Hulde aan Honac dan wederom, FedSig heeft dat niet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #652 Gepost op: 24 januari 2009, 19:24:59
Bij de Federal Signal Vista´s hebben wij wel de piepjes bij ''volgen'' en ''stop'' (ook bij burgervoertuigen)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #653 Gepost op: 24 januari 2009, 22:50:51
Bij de Federal Signal Vista´s hebben wij wel de piepjes bij ''volgen'' en ''stop'' (ook bij burgervoertuigen)

Jawel maar hij had 't over een feedback (of juist niet) als 't bord defect is..


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #654 Gepost op: 24 januari 2009, 23:00:01
Jawel maar hij had 't over een feedback (of juist niet) als 't bord defect is..

zo goed ken ik de anderen niet, maar als dit zo is dan hebben de ''anderen'' het niet goed voor elkaar.
Nemo me impune lacessit


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #655 Gepost op: 29 januari 2009, 11:16:26
Zij er al filmpjes van de WIGwag achtige opbouw bij de politievoertuigen? Ik hoorde van ABIOM dat de eerste afgeleverd is in Gelderland-Zuid en ergens in district De Waarden rondrijd....


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #656 Gepost op: 29 januari 2009, 17:14:09
Zij er al filmpjes van de WIGwag achtige opbouw bij de politievoertuigen? Ik hoorde van ABIOM dat de eerste afgeleverd is in Gelderland-Zuid en ergens in district De Waarden rondrijd....

wig-wag is niet toegestaan, alleen overdag mogen de koplampen tegelijkertijd aan en uit knipperen en alleen tezamen met de primaire blauwe signaalverlichting.
Nemo me impune lacessit


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #657 Gepost op: 29 januari 2009, 20:37:29
Weet ik daarom noemde ik het ook een wigwatachtige installatie.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #658 Gepost op: 30 januari 2009, 13:05:50
Afgelopen week het volgende mee gemaakt in een VW Golf met nieuwe LED-bak.

Op het STOP bord werd niet gereageerd door een voertuig welke we wilden controleren, hierna werd groot licht en enkel blauw-blauw ingedrukt. Ook werd hier niet op gereageerd. Vervolgens werd er tegelijkertijd op het bedieningskastje en de claxon gedruk teneinde de sirene even te activeren. Gevolg:

Eerst het geluid van een electronische brandweersirene, volgens mij 2x gevolgd door een engelse wail ( het geluid wat ook de Ambu van UMCG Leeuwarden heeft, filmpje staat hier ook ergens) en daarna kwam het geluid van een NL motor-sirene 1x voorbij. Zeer appart allemaal.
Hierna nog een paar keer hetzelfde gedaan helaas kwam nu enkel de NL sirene.

Toen afgelopen week de monteur kwam voor de lichtbak ( hij was na  4 pitritten al weer defect) hem gevraagd hoe dit kon.

Blijkt dat er allerlei verschillende soorten sirene`s ingeprogrameerd staan. De NL sirene staat echter voorgeprogrameerd, als er echter te weinig stroom door de accu word geleverd kan hij van slag raken en dus andere geluidjes gaan produceren. Er zou eigenlijk een 2e accupakket in  de VW moeten zitten. Best appart moet ik zeggen.

Betreft een LED Vista balk, volgens mij heeft Venture ook zulk soort problemen gehad.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #659 Gepost op: 30 januari 2009, 13:48:22
Afgelopen week het volgende mee gemaakt in een VW Golf met nieuwe LED-bak.

Op het STOP bord werd niet gereageerd door een voertuig welke we wilden controleren, hierna werd groot licht en enkel blauw-blauw ingedrukt. Ook werd hier niet op gereageerd. Vervolgens werd er tegelijkertijd op het bedieningskastje en de claxon gedruk teneinde de sirene even te activeren. Gevolg:

Eerst het geluid van een electronische brandweersirene, volgens mij 2x gevolgd door een engelse wail ( het geluid wat ook de Ambu van UMCG Leeuwarden heeft, filmpje staat hier ook ergens) en daarna kwam het geluid van een NL motor-sirene 1x voorbij. Zeer appart allemaal.
Hierna nog een paar keer hetzelfde gedaan helaas kwam nu enkel de NL sirene.

Toen afgelopen week de monteur kwam voor de lichtbak ( hij was na  4 pitritten al weer defect) hem gevraagd hoe dit kon.

Blijkt dat er allerlei verschillende soorten sirene`s ingeprogrameerd staan. De NL sirene staat echter voorgeprogrameerd, als er echter te weinig stroom door de accu word geleverd kan hij van slag raken en dus andere geluidjes gaan produceren. Er zou eigenlijk een 2e accupakket in  de VW moeten zitten. Best appart moet ik zeggen.

Betreft een LED Vista balk, volgens mij heeft Venture ook zulk soort problemen gehad.

Correct & tevens juist. Heel apart, zou niet mogen gebeuren, maar 't gebeurd toch..

Denk dat FedSignalVama nog problemen hiermee gaat krijgen in de toekomst. Wel leuk dat je ook de Engelse wail eruit kreeg, ik kreeg inderdaad de motorsirene eruit. Ik kon het ook niet herproduceren daarna helaas...