Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1181808 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #820 Gepost op: 23 augustus 2009, 22:38:21


Dienst:                    Politie Rotterdam-Rijnmond, Directe Hulpverlening
wagenparknummer:           1737
Soort voertuig:            combibus, noodhulpvoertuig
Merk en type:              Volksagen Transporter T5
Overige bijzonderheden:    ~


Mooie nieuwebalk acherop de bus.
Heb je voor mij en mogelijk andere geintresseerden de Naam en type enz... van deze balk ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #821 Gepost op: 24 augustus 2009, 01:03:36
Mooie nieuwebalk acherop de bus.
Heb je voor mij en mogelijk andere geintresseerden de Naam en type enz... van deze balk ?

Whelen Freedom  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #822 Gepost op: 24 augustus 2009, 01:11:00
Ultra Freedom zelfs ;) De LED versie van de Edge Ultra


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #823 Gepost op: 24 augustus 2009, 03:11:03
Mooie nieuwebalk acherop de bus.

Kan iemand mij uitleggen, waarom alles hier vierdubbel op zit, is één lichtbalk niet genoeg...?
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Gast

  • Gast
Reactie #824 Gepost op: 24 augustus 2009, 03:17:54
Naast een betere zichtbaarheid op de zijde (2 lichtpunten, voor én achter) en de betere waarschuwingsfunctie in de kritieke hoeken bij intersecties/kruispunten, is bij een Transporterbus op afstand de balk die achterop zit slecht van voren te zien. 2 Extra flitslichten in LED uitvoering op de voorzijde lossen voor een deel dit op. De balk voorop of halverwege geplaatst levert slechtere zichtbaarheid op naar achteren. ( I know, I had a Transporter with Aerodynic on top  ;) )
Een complete 360 graden zichtbaarheid is op deze manier in ieder geval gewaarborgd.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #825 Gepost op: 24 augustus 2009, 23:12:35
Tevens is in de balk een traffic advisor weggegewerkt. Mede daarom moet de balk achterop het voertuig staan, en heb je voorop dus andere signalering nodig (zoals René al aangeeft).
De balk heeft twee lagen, 1 blauw en 1 amber. Onder de achterlichten zit ook nog een set blauwe en amber ledflitsers.

Tot slot zitten in de balk ook groene flitsers (o.a. precies in het midden) weggewerkt, t.b.v. de Beheerder PD taak.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #826 Gepost op: 28 augustus 2009, 20:43:06
Whelen tijd:

Whelen LFL Provincie Noord Holland






Whelen LFL Politie Amsterdam-Amstelland VOA/FTVO





GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #827 Gepost op: 1 september 2009, 16:41:25
Ik zag net, 2 minuten geleden een Opel Astra  van de politie met prio 1 de A28 oprijden hier in Groningen.
Het voertuig had een Vista licht balk op het dak echter niet met draailampen of leds maar met flits cq stoboscoop lampen.
Deze had ik nog niet eerder gezien.  Ik kon tevens zien dat de voor en achter zijde van de balk apart flitsten.
Hoe heet dit type?  Is deze veel gebruikt in NL?


Alex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #828 Gepost op: 1 september 2009, 18:44:39
Whelen LFL Politie Amsterdam-Amstelland VOA/FTVO

Vreemd dat amber en blauw gelijktijdig gevoerd kan worden... Kan bij onze balkjes niet. Blauw overruled amber. Terwijl ze er toch nagenoeg hetzelfde uit zien  ???


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #829 Gepost op: 2 september 2009, 10:03:57
De Vista is een balk opgebouwd uit modules. Deze zijn leverbaar in strobe, led (solaris of sputnik) en halogeen voor het bovenste dek en halogeen, leds (wederom sputnik of solaris), strobes en intersection sweeps in lower deck.

Strobe Vista's heb ik zelf in NL niet veel gezien voor de blauwe markt. In geel zie ik ze regelmatig. De powersupplies zitten boven in de balk en hebben 4 of 6 uitgangen. Wil je meer strobes, dan heb je meer powersupplies nodig, die zijn onderling niet te synchroniseren. Dat verklaart ook waarom je ze in een onafhankelijk patroon hebt zien flitsen.

Groeten, Ruud