Film: Afblijven

Auteur Topic: Film: Afblijven  (gelezen 4797 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

harold

  • Gast
Gepost op: 18 oktober 2006, 00:26:41
In de film Afblijven komen er tot driemaal toe ambulanceteams in beeld. Verder speelt een gedeelte van de film zich af in een Nederlands ziekenhuis.

Weet iemand in welk ziekenhuis er gefilmd is? Ik meen het Westfries Gasthuis in Hoorn te herkennen, maar zeker weten doe ik niet.

Verder: er komen enkele ambulances in beeld, o.a. een VW T-5 en een Chevrolet met een roepnummer die begint met 18- (Zuid Holland Zuid). Weet iemand welke ambulances er gebruikt zijn?
Volgens mij is er een speciaal bedrijf die ambulances en hun personeel levert voor filmopnames. Maar deze ambulances hadden ook een regio-naam, alleen was deze te klein in beeld om het te kunnen lezen.




SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2006, 16:11:09
Op http://www.afblijvendefilm.nl/facts.html staat:

"Het verhaal van Afblijven speelt zich op verschillende plekken af: bij Melissa thuis, op Jordi’s werk in de wasstraat, op school en in de kroeg.
In de film lijkt het alsof al deze plekken in dezelfde woonplaats zijn, maar dit is ontzettend fake.
Tijdens de opnamedagen wordt er namelijk op verschillende locaties gefilmd. Zo staat het huis van Jordi in Haarlem en dat van Melissa in Badhoevedorp. De wasstraat is in het echt in Aalsmeer, het café in Purmerend en de school in Amstelveen.
Door de montage lijkt het alsof de film zich in één plaats afspeelt!"

Volgens de weblog van de filmproducent is er inderdaad in het ziekenhuis van Hoorn gefilmd.
Er zijn de laatste tijd ambulances door ZHZ gehuurd, misschien dat de nummers er nog op stonden tijdens de opnames?


harold

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2006, 17:07:24
Die tekst heb ik ook ergens op internet gelezen, maar het gaf geen antwoord op mijn vragen.
Wat is de link naar de weblog van de producent?


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2006, 20:10:41
Ja en dat stuk dat Jordi Melissa naar de dans-auditie brengt, fietsen ze in het begin in Koog aan de Zaan en als ze er bijna zijn ineens in Wormerveer. En die tent waar ze dan verkeerd zijn en de Politie vraagt of hij haar lastig valt, dat is in het echt de "TJF" oftewel The Jeans Factory, kledingwinkel....


SwimmY

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2006, 17:56:34
Ik vond het wel een heel leuke film...alleen jammer dat ze niet de echte kleuren uniformen hebben en zo...  :-\  En ik vond het ook niet zo goed geacteerd... :P :D