Hoe word de ME opgeroepen??

Auteur Topic: Hoe word de ME opgeroepen??  (gelezen 2855 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Gepost op: 29 oktober 2006, 17:24:55
Wat ik mij afvraag is : hoe word de ME opgeroepen bij een incident zoals vanacht in Helmond?




jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2006, 19:07:50
Wat ik mij afvraag is : hoe word de ME opgeroepen bij een incident zoals vanacht in Helmond?
Piketpeloton heeft een pieper over het algemeen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2006, 19:13:32
Piketpeloton heeft een pieper over het algemeen....
Klopt idd, Iemand die ik ken v/d ME heeft zo'n Bravo.

Is er een lijst met capcodes eigelijk of zijn deze 'geheim'?


Bart S

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 5 november 2006, 22:36:52
Klopt idd, Iemand die ik ken v/d ME heeft zo'n Bravo.

Is er een lijst met capcodes eigelijk of zijn deze 'geheim'?

Die codes zijn wel te vinden, maar je ziet er weinig tot niets op. Vaak alleen een cijfercode. Verwacht geen lange tekstberichten zoals bij de brandweer ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #4 Gepost op: 6 november 2006, 14:16:53
Nee, dat begrijp ik.

Als ik die kennis is zie ga ik toch is vragen wat er precies in die meldigen staat lijkt me wel interesant ;)


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #5 Gepost op: 6 november 2006, 22:06:17
Ik heb de cap van de ME hier al een tijdje in mijn pieper staan maar komt (bijna) nooit een melding op binnen


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #6 Gepost op: 6 november 2006, 22:47:40
Niet alle regio's werken met piepers. Zo heeft ZHZ ze ooit wel eens uitgedeeld voor de ME, maar zijn ze nooit operationeel gegaan met die dingen. Nu gaat het per GSM.

groet, Michel


Brigosaurus

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2007, 00:39:23
In RRR wordt geput uit de lopende dienst om minimaal een sectie op de been te brengen.

Door de bank genomen gaat dat prima omdat RRR 8 secties ME en daarnaast 2 secties OG heeft.
Zo smokkelt RRR tot 5 pelotons wat een aardige opkomst garandeert in het geval van een spoedoproep.

Het blijft wel behelpen.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2007, 15:24:25
Niet alle regio's werken met piepers. Zo heeft ZHZ ze ooit wel eens uitgedeeld voor de ME, maar zijn ze nooit operationeel gegaan met die dingen. Nu gaat het per GSM.

groet, Michel

In ZHZ wordt de ME, net als bijv. de gemeentelijke diensten, gealarmeerd via de zgn. Alarmeringscomputer. Iemand, bijv. GMC of piket-cdt belt een algemeen nummer en activeert een bepaalde (dienstdoende) groep. De Alarmeringscomputer belt vervolgens de groepsleden die d.m.v. 1 (ja) of 2 (nee) aangeven dat ze komen. Deze computer kan ook SMS-jes en e-mails versturen.
De computer kan ook op ingelogd worden (beveiligde internetapplicatie) zodat via deze applicatie gealarmeerd, maar ook gevolgd kan worden. Zodoende kan de alarmerend persoon zien wie of voldoende personen reageren.