schoenen/laarzen

Auteur Topic: schoenen/laarzen  (gelezen 5940 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Gepost op: 10 augustus 2003, 13:58:59
Bij ons korps hebben we nog steeds de rubbere uitruklaarzen,en de brandweermensen weten het wel met dit weer drijf je je laarzen uit door je zweetvoeten.En als het winter is heb je koude voeten.

Nu willen ze bij ons overstappen naar de leren uitrukschoenen,waar je zo in kan stappen rits dicht  en wegwezen.Mijn vraag is hoe de ervaringen zijn met deze schoenen,wat betreft hoe het comfort is aan je voeten.En zijn de schoenen goed waterdicht,en bieden ze je goede steun aan de enkels.Graag jullie reacties!!! ;)




kader5701

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2003, 15:16:27
Ik heb in het verleden wel met leren werkschoenen op een zeer natte plaats gewerkt. Mijn ervaring is dat ze zolang je ze regellmatig even insmeert met leervet goed waterdicht blijven.


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2003, 12:36:06
Goed invetten. Draag comfort is in het begin even wennen. Maar daarna wil je niet meer zonder. Vele malen beter dan rubberen laarzen.

Ed :)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2003, 16:56:10
Ik loop al jaren op Magnum Protector ST,
Het zijn zeer prettige schoenen. Ik heb nu mijn tweede paar. In 4 jaar.

Twee opmerkingen over de optionele ristsluitingen. Als je ze aandoet in de uitrukdienst dan zijn ze erg prettig. Maar naar verloop van tijd moet je ze altijd weer strakker aantrekken, door de veters te verstellen. Als je dat niet regelmatig doet zit het nergens na.

De ristsluitingen kraken erg. Dus niet geschikt voor speciale geruisloze operaties..

Als je de hele dag op die schoenen moet lopen, haal dan die ristsluiting er uit. En gebruik alleen de veters..

Verder hebben lerenschoenen meestal na verloop van tijd last van kruisneuzen. Sterke slijtage op de neus.

Dit valt wel ter helpen door er bij de schoenmaker van de kruipneuzen op te doen.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2003, 22:31:10
Peter, op de foto sta je strak in het pak, daar doe je die schoenen toch niet bij aan, hoop ik? ;D
Dat zal wel elegant staan... :-*

Ik loop overigens heel vaak op kisten = perfect!

Christian


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2003, 23:46:50
Bij het overalletje  ;D op de foto (2 of 3 delig) hoort een lage schoen, netjes gepoetst en zwart en heeft geen stalen neus en stalen zool..

Bij de overalletjes voor training, opleiding en inzetten hoort de Magnum Protector ST..

Ik heb overalletjes in allerlei kleuren en combinaties... Soms met belettering en soms niet, soms met reflexie en soms niet...

Zo ben ik van alle markten thuis ;D


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2003, 22:31:31
Zo ben ik van alle markten thuis ;D

En daarom weet je overal iets van af... ;D

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2003, 11:03:17
Bij het overalletje  ;D op de foto (2 of 3 delig) hoort een lage schoen, netjes gepoetst en zwart en heeft geen stalen neus en stalen zool..

Bij de overalletjes voor training, opleiding en inzetten hoort de Magnum Protector ST..

Ik heb overalletjes in allerlei kleuren en combinaties... Soms met belettering en soms niet, soms met reflexie en soms niet...

Zo ben ik van alle markten thuis ;D

peter kan alleen ,s morgens in de stress raken wat hij die dag eens zal aantrekken ;D ;D ;D


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2003, 11:20:55
naast de magnum zijn er ook bijvoorlbeeld de duitse merken als baltus.
ook rescue 3000 levert in Dronten levert een dergelijke schoen met een sympatec binnenvoering een erg prettige schoen die veel steun biedt en een goede pasvorm.


Bytehunter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
    • de vries brandbeveiliging & opleidingscentrum
Reactie #9 Gepost op: 20 augustus 2003, 22:47:44
Ik draag bij al mijn inzetten leren boots
Ik zou niet meer anders willen.

Het enige waar je op moet letten dat je niet al te zwaren boots aanschaft. Dit kan erg vervelend zijn als je veel moet lopen, tijdens je inzet.