Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 527853 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #1240 Gepost op: 19 april 2012, 19:00:06
De rechter vond het opmerkelijk dat de Raaltenaar, strak in het pak en in het dagelijks leven accountmanager, zo kon ontploffen onder invloed van alcohol. ,,De reclassering ziet een alcoholprobleem.'' K. zelf ziet dat niet en weigert dan ook hulp.
Tjonge toch, van een accountmanager mag je toch ander gedrag verwachten.
En nu zijn hele reputatie naar de Filistijnen???? Zo zie je maar weer hoe waar het gezegde is: Drank maakt meer kapot dan je lief is.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #1241 Gepost op: 4 mei 2012, 12:47:21
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1242 Gepost op: 16 mei 2012, 18:31:18
Agent gewond bij aanhouding in Dordrecht
Dordrecht , 16-05-2012 • Een agent van de politie in Dordrecht is op 15 mei gewond geraakt toen hij met een collega een 16-jarige jongen uit Dordrecht wilde aanhouden. De jongen gedroeg zich thuis onhandelbaar, maakte voortdurend ruzie en trok van niemand iets aan.

Nadat besloten was de jongen naar een crisisopvangcentrum over te brengen, werd de politie gebeld om de jongen daar naar toe te brengen. De agenten vroegen de jongen herhaaldelijk om rustig met hen mee te gaan, maar dat werd beantwoord met de grofste scheldpartijen. Dat pikten de agenten op een gegeven moment niet meer, waarna de tot aanhouding wilden overgaan. De jongen verzette zich zó hevig, dat de hij en de agenten ten val kwamen. Eén van de agenten stootte zijn hoofd zo hard dat hij even buiten bewustzijn raakte. Ook raakte hij gewond aan zijn arm. De andere agent wist de jongen te boeien en hulp voor de gewonde agent te regelen. Ambulancepersoneel heeft zich vervolgens over de agent ontfermd. Hij hoefde niet naar het ziekenhuis en heeft aangifte gedaan. De jongen is in verzekering gesteld.

Bron:
http://www.politie.nl/zuid-holland-zuid/nieuws/persberichten/120516agentgewondbijaanhoudingindordrecht.asp


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1243 Gepost op: 17 mei 2012, 22:16:06
Politieman bewust aangereden in Dordrecht
Dordrecht, 17-05-2012 • Een politieman is op de Zwijndrechtse brug bewust aangereden door een snorfiets. De politieman wilde op woensdagavond 16 mei 2012 rond 23.05 uur een scooter controleren die vanuit Zwijndrecht op de brug reed. Dit om te kijken of het soms om een gestolen tweewieler ging. De politieman liep het fietspad op waarop de snorfiets hem aanreed en direct verderging. Iets verderop ter hoogte van een trap ging de snorfiets onderuit. De twee personen die hierop zaten renden weg de trap af naar de Dokweg.

Een getuige vertelde dat hij daar twee personen in de richting van het centrum zag rennen. De politieman moest voor behandeling naar het ziekenhuis. Hij heeft verschillende schaafwonden en een zwaar gekneusde schouder. De brommer bleek gestolen te zijn. Getuigen die iets gezien hebben of weten van de twee verdachten die op de snorfiets zaten kunnen de politie bellen via het nummer 0900-8844 (lokaal tarief).

Bron:
http://www.politie.nl/zuid-holland-zuid/nieuws/persberichten/120517politiemanbewustaangeredenindordrecht.asp

Wederom in mijn district, dit is het zoveelste incident in korte tijd  :o


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1244 Gepost op: 23 mei 2012, 23:20:42
Hillegom - Agenten beledigd, bedreigd en geschopt na bekeuring

http://www.politie.nl/Hollands-Midden/rss/nieuwsberichten.aspx
woensdag 23 mei 2012, 11:17:05

Hillegom • Een 18-jarige jongen uit Hillegom heeft dinsdag 22 mei agenten beledigd, bedreigd, een agent geschopt en een ruit van een politieauto vernield nadat hij een bekeuring had gekregen.

Een motoragent zag rond 20.30 uur op een invalidenparkeerplaats aan de Van Meerbeekstraat een brommobiel staan. Omdat er geen invalidenkaart achter de ruit zat, wilde de agent een bekeuring uitschrijven. Op dat moment kwam de 18-jarige eigenaar aanlopen. Hij beledigde en bedreigde de motoragent, die de jongen daarop aanhield.
Omdat de jongen zich hevig verzette tegen zijn aanhouding, vroeg de agent versterking van collega’s. Terwijl de politiemensen de jongen in een politieauto probeerden te krijgen, schopte de verdachte de motoragent een aantal malen, bedreigde hij de agenten en probeerde hij hen te bespugen. Toen de jongen uiteindelijk in de politieauto zat, trapte hij een zijruit stuk. Onderweg naar het politiebureau werd de man weer rustig.
Samen sterk in de hulpverlening!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1245 Gepost op: 23 mei 2012, 23:42:11
ik zie dat het merendeel van het geweld gelukkig gericht is tegen agenten en niet tegen hulpverleners.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #1246 Gepost op: 24 mei 2012, 00:48:03
Citaat
Politie schiet op ambulance-bedreiger
DELFT - Een politieagent heeft woensdagavond laat in Delft een man beschoten die even daarvoor ambulancepersoneel met een mes had bedreigd.

De politie kwam assisteren om de situatie onder controle te krijgen, maar werd vervolgens zelf ook bedreigd. Daarop loste een agent een schot.
De bedreiger is met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis vervoerd.

Dat heeft een woordvoerster van de politie gemeld. Het incident gebeurde op de Chopinlaan.
bron nu.nl


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1247 Gepost op: 24 mei 2012, 00:59:41
ik zie dat het merendeel van het geweld gelukkig gericht is tegen agenten en niet tegen hulpverleners.
Je bent dan wel de allereerste die ik tegenkom die blij is met geweld tegen agenten? Behalve dat agenten ook 'maar' hulpverleners zijn, is het al een schande dat er geweld wordt gebruikt, en al helemaal tegen hulpverleners die de publieke taak uitvoeren.

Ik noem het een bijzondere uitspraak...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1248 Gepost op: 24 mei 2012, 01:19:54
Laatst geplaatste reacties verwijderd.
Geweld tegen iedere HV-er in de uitoefening van de taak is af te keuren. Ook geweld tegen politie, al hebben zij een zeer verhoogde kans om in aanraking te komen met geweld, gezien het wettelijk geregelde geweldsmonopolie. Echter, gekozen is voor een algemene topic-titel: Geweld tegen hulpverleners.  Dus in dit topic is ook ruimte voor geweld tegen mensen van de blauwe kant, onze politie.

We gaan niet iedere keer weer dezelfde discussie voeren.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #1249 Gepost op: 24 mei 2012, 01:25:21
Je bent dan wel de allereerste die ik tegenkom die blij is met geweld tegen agenten? Behalve dat agenten ook 'maar' hulpverleners zijn, is het al een schande dat er geweld wordt gebruikt, en al helemaal tegen hulpverleners die de publieke taak uitvoeren.

Ik noem het een bijzondere uitspraak...

ik denk dat je Henk zijn uitspraak in zijn context moet zien.
Het is natuurlijk zo dat agenten "voor hun vak" op zoek gaan naar de slechtste deelnemers van onze samenleving. De mensen ze dus werkgerelateerd opzoeken zijn gewelddadig tegen alles en iedereen, helemaal tegen mensen (agenten) die komen om die raddraaiers op hun plek te zetten.

het zou ook apart zijn als er bijvoorbeeld ergens een knokpartij is, de politie komt er bij, vraagt of de vechtersbazen willen stoppen, en men reageert vervolgens met : "Ja meneer agent, fijne avond nog en tot ziens."

Geweld tegen alle hulpverleners is iets verschrikkelijks wat niet te begrijpen is, maar dat vind ik van al het geweld, ook "burger tegen burger" geweld, dat vind ik net zo verschrikkelijk. Maar agenten hebben "de pech" dat ze de rotte appels voor ons als burgers uit de mand moeten halen.
Wat mij betreft mag de politie is sommige gevallen ook best wat daadkrachtiger optreden. Laat mensen maar twee keer nadenken voor ze het weer proberen.