Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 529133 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #350 Gepost op: 10 april 2009, 11:47:15


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #351 Gepost op: 10 april 2009, 11:54:31
http://www.ad.nl/rotterdam/3140947/Brandweer_staakt_na_overlast_jeugd.html

Brandweer staakt na overlast jeugd
Door DAAN HAKKENBERG

ROTTERDAM - Rotterdamse brandweermensen hebben zondagavond het werk neergelegd, nadat ze bij het blussen van een brand in Rotterdam-Zuid waren lastiggevallen door jongeren.

De brandweerlieden waren tegen half acht uitgerukt voor een brand in een ondergrondse vuilcontainer aan de Wolphaertsbocht in de wijk Charlois. Na het bluswerk, bij het oprollen van de slangen, werden ze gepest door hangjongeren die met scooters over de slangen reden. Daarbij ontstond een woordenwisseling.

,,We onderzoeken of er sprake was van agressie,'' zegt een woordvoerder van de brandweer. ,,Voor onze mensen was het emotioneel heftig. Besloten is de dienst te staken.'' De vrijwillige brandweer van de post aan de Mijnsherenlaan heeft de dienst, die duurde tot maandagmorgen, overgenomen.

Bij het blussen van de brand is één brandweerman gewond geraakt. Volgens een politiewoordvoerder kwam dat door een 'bedrijfsongeluk' en stond de intimidatie van de jongeren er los van.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #352 Gepost op: 10 april 2009, 12:35:48
... Na het bluswerk, bij het oprollen van de slangen, werden ze gepest door hangjongeren ...  Daarbij ontstond een woordenwisseling...

,,We onderzoeken of er sprake was van agressie,'' zegt een woordvoerder van de brandweer. ,,Voor onze mensen was het emotioneel heftig. Besloten is de dienst te staken.''

Pesten ... daardoor een woordenwisseling ... emotioneel heftig ... = agressie ... niks onderzoek door de brandweer ...politie er bij en oppakken dat spul!

De minister van binnenlandse zaken staat er achter zegt ze.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #353 Gepost op: 10 april 2009, 16:43:39
De minister en de overheid als ook de rechterlijke macht roepen heel veel, maar ik merk van dat strenger beleid helemaal niets.

Er gebeurt gewoon helemaal niks behalve dat men steeds weer ach en wee roept, maar uiteindelijk gaan raddraaiers gewoon weer vrolijk naar huis.

Zullen we eens kijken hoeveel berichten er dit paasweekend bijkomen?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #354 Gepost op: 10 april 2009, 16:48:42

Zullen we eens kijken hoeveel berichten er dit paasweekend bijkomen?

Dan geven we gewoon die 800.000 toeristen de schuld, vooral die ene oververtegenwoordigde gruppe.  ;D


Respect

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #355 Gepost op: 10 april 2009, 17:38:56
Waar komt al die agressie toch vandaan?

Ik denk dat de agressie niet veel erger wordt, net als in het openbaar vervoer.

Er wordt wel steeds meer aandacht aan geschonken, iets wat volgens mij niet goed is, dit laat andere de kans om "mee te lopen" iets wat de jeugd graag doet.

Staffen omhoog, uiteraard, met 2 middagen schoffelen leren ze het echt niet af.


Ik zou zeggen, niet al die agressie verhalen in het nieuws, alleen de zware straffen die men uitdeeld (als dat er ooit nog van mag komen) Ik vind 6 maanden inkomen als boete wel een aardige als je de 1e keer wordt opgepakt, 2e keer is 9 maanden inkomen + 4 weken in de bak.

Het is een zeer bewuste aanslag op mensen welke onze gezondheid en veiligheid trachten te waarborgen. Daar mogen hoge straffen op.

Oja, en die 4 weken in de bak moeten voor rekening komen van de dader en niet voor de maatschappij...


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #356 Gepost op: 10 april 2009, 22:42:37
Hallo Respect,

Ik ben het wel met je eens dat je nu er meer aandacht voor komt ook een soort Zwaan kleef Aan-effect kan creëren. Maar ik denk niet dat dit het probleem is.
Door juist meer aandacht eraan te besteden kun je ook een duidelijker standpunt als samenleving geven.
Geweld moet gewoon niet meer getolereerd worden.
Het is volgens mij te lang op zijn beloop gelaten, het wordt nu eens tijd voor aktie.
Je strafvoorstellen ben ik het volledig mee eens. Flinke straffen zouden meehelpen en voor de zogenaamde meelopers een stok achter de deur moeten zijn als je zo denkt "erbij" te willen horen. Ik blijf dus nog steeds bij mijn standpunt (op dit moment) dat er aandacht nodig is, misschien een soort voorlichting e.d. om de diender weer normaal zijn werk te kunnen laten doen.

vr.gr.
Jan (uut Emmen)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #357 Gepost op: 11 april 2009, 13:15:44
Politieagenten geslagen en geschopt in Apeldoorn

APELDOORN - De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag 11 april een 18-jarige inwoner uit Apeldoorn aangehouden voor beledigen, bedreigen en het mishandelen van agenten in Apeldoorn.

Omstreeks 04.00 uur ontstond er een opstootje tussen twee mannen in het centrum van Apeldoorn. Agenten die de mannen wilden scheiden werden beledigd. Hierop werd een 18-jarige Apeldoorner aangehouden. De man verzette zich tegen de aanhouding en een agent die te hulp schoot bij de aanhouding kreeg vervolgens van de 18-jarige Apeldoorner een vuistslag tegen zijn hoofd. De agent kwam hierdoor ten val. Direct daarna kreeg hij nog een vuistslag tegen zijn hoofd en werd hij geschopt. De 18-jarige man bleef zich hevig verzetten tegen zijn aanhouding en gedroeg zich zeer agressief. Ook een andere agent die te hulp schoot werd geschopt. De man is na zijn aanhouding overgebracht naar het politiebureau en ingesloten voor nader verhoor. Twee agenten hebben zich onder doktersbehandeling gesteld.

Een 21-jarig man uit Apeldoorn werd aangehouden omdat hij wilde beletten dat de 18-jarige Apeldoorner werd aangehouden. Ook de 21-jarige man beledigde agenten. Ook een 32-jarige man uit Hengelo (Ov) werd aangehouden. Hij bemoeide zich eveneens met de aanhoudingen en beledigde daarbij agenten.
www.gelrenieuws.nl
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #358 Gepost op: 11 april 2009, 18:36:24
Valt dit al onder het "Paas-offensief"?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #359 Gepost op: 11 april 2009, 20:42:12
Zullen we eens kijken hoeveel berichten er dit paasweekend bijkomen?

Valt dit al onder het "Paas-offensief"?

Helaas wel...