Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 527861 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #1090 Gepost op: 25 juli 2011, 18:23:58
Wat ik me vooral afvraag , waarom rijdt en vliegt alles met prio 1 door?  ??? ::)
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1091 Gepost op: 25 juli 2011, 18:44:22
Wat ik me vooral afvraag , waarom rijdt en vliegt alles met prio 1 door?  ??? ::)

Dat vroeg / vraag ik me ook af, vandaar dat ik hier al wat begonnen was:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=54038.0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1092 Gepost op: 25 juli 2011, 20:08:53
Wat ik me vooral afvraag , waarom rijdt en vliegt alles met prio 1 door?  ??? ::)

Er is een tijd geweest dat de politie bij een benzinediefstal aan de pomp met heel veel autos tientallen kilometers lang achter de dief aan ging en de meldkamer(s) maar roepen om de achtervolging te staken zonder veel effect.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #1093 Gepost op: 25 juli 2011, 20:10:36
Er is een tijd geweest dat de politie bij een benzinediefstal aan de pomp met heel veel autos tientallen kilometers lang achter de dief aan ging en de meldkamer(s) maar roepen om de achtervolging te staken zonder veel effect.
Sorry, ik vind dit antwoord erg irrelevant , zoals al aangegeven kan de discussie omtrent mijn vraag in het topic zoals boven me geciteerd door Jerommeke verder gaan.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1094 Gepost op: 28 juli 2011, 12:23:44
Den Haag - Een 30-jarige Hagenaar van Poolse afkomst kopte woensdag 27 juli rond 20.00 uur de achterruit van een politieauto in.

De man dronk bier op een pleintje bij de Aarnout Drostlaan, en werd daarop aangesproken door politieagenten. Voor de beledigingen die daarop volgden, hielden de agenten hem aan.

De man verzette zich hierbij hevig, bezorgde een agent letsel aan zijn been, en kopte de achterruit van het politievoertuig in. Daarna belandde hij al bloedend op de grond. Uit zijn broeksband kwamen twee hakbijlen van 37 centimeter tevoorschijn. Hij werd met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.

Hij is aangehouden voor belediging, verzet met veroorzaken van letsel, vernieling en de wet wapens en munitie.



Bron met meer foto's/video: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/20-overige/8976-man-kopt-ruit-politievoertuig-in
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #1095 Gepost op: 1 augustus 2011, 10:49:21
Agent gewond bij vechtpartij in Maastricht
31-07-2011 | 12:07 |
Maastricht Afgelopen nacht is een agent op de Markt in Maastricht gewond geraakt toen het publiek zich ging bemoeien met een aanhouding. Hij hield aan de vechtpartij een gebroken vinger over. Rond 04:15 uur wordt een man aangehouden omdat hij bij een ander een glas in het gezicht kapot gooit. Deze aanhouding vindt plaats in een menigte maar verloopt redelijk rustig. De agenten die de aanhouding verrichten worden afgeschermd door portiers en andere agenten. Op een gegeven moment beginnen diverse mensen te slaan naar de portiers en agenten. Eén van hen - een 20- jarige Maastrichtenaar - wordt hiervoor dan aangehouden. Bij deze aanhouding trappen een aantal omstanders naar de agent met een gebroken vinger als gevolg. De twee verdachten zijn naar het politiebureau in Maastricht gebracht.

Bron: http://www.politienieuws.tv/agent-gewond-bij-vechtpartij-in-Maastricht.htm

Getuigen gezocht van mishandeling agenten
SNEEK – De politie zoekt getuigen van de mishandeling van twee agenten op de Oosterdijk. Zaterdagmiddag werd daar een 21-jarige inwoner van Sneek aangehouden. Surveillerende agenten zagen de man fietsen door het drukken voetgangersgebied. Daarnaast dronk de man bier op de openbare weg. Hij werd dan ook aangesproken en kreeg dan ook twee bekeuringen. De agenten wilden weer verder gaan toen de man, die duidelijk onder invloed van alcohol was, ze ging beledigen. Hij werd dan ook aangehouden. Dit ging gepaard met het veel verzet en pepperspray moest dan ook worden gebruikt om dit verzet te staken. Tijdens de worsteling kneep de man de keel van één van de agenten dicht. Uiteindelijk kon hij onder controle worden gebracht. De verdachte werd door diverse agenten overgebracht naar het politiebureau en voor nader onderzoek ingesloten. Beide agenten deden aangifte tegen de man. Het incident deed zich voor in een drukke winkelstraat. Diverse omstanders maakten foto’s en filmpjes met de telefoon. De politie wil graag dit beeldmateriaal ontvangen om te kunnen gebruiken in het onderzoek. U kunt de foto’s en filmpjes uploaden viawww.dadergezocht.nl, klik op ‘upload uw beelden’. Daarnaast komt de politie ook graag in contact met getuigen van dit incident. Heeft u iets gezien of anderszins informatie? Neem dan contact op met de politie via 0900-8844 of loop het politiebureau van Sneek even binnen.

Bron: http://www.politie.nl/friesland/nieuws/persberichten/politieberichtenvanmaandag1augustus.asp

Deense stapper misdraagt zich
GRONINGEN – Een 43-jarige man uit Denemarken is vrijdagnacht aangehouden in de Peperstraat in Groningen. De Deen liep naar agenten op een paard en wilde de telefoon van een van hen. Omdat hij die niet kreeg, greep hij de portofoon van een van de agenten. De agent liet de portofoon niet los. Een andere agent en een medewerker van een horecabedrijf wisten de verdachte los te krijgen en te overmeesteren. Door de situatie hield de agent op het paard een pijnlijke arm en hand over. De portofoon raakte onherstelbaar kapot. Even later bleek dat de 43-jarige ook een ruit van het horecabedrijf had vernield en binnen in het pand vervelend was. De bedrijfsleider doet aangifte van vernieling. De politie doet aangifte van geweld tegen een politiemedewerker en vernieling van een portofoon. De Deen is in de cel gezet.

Bron: http://www.politie.nl/groningen/nieuws/persberichten/110730vrijdag30juli2011.asp

CONFRONTATIE POLITIE EN MOTORCLUB (31-07-2011)
De politie heeft in Amsterdam Zuid zaterdagavond 30 juli 56 personen aangehouden voor het verstoren van de openbare orde. De aangehoudenen zijn allen lid van motorclub Satudarah. Rond tien uur controleerde een aantal politiemensen de groep in de Scheldestraat op grond van een door de Burgemeester afgevaardigd noodbevel. Dit, omdat er informatie was binnengekomen dat de groep naar Amsterdam zou komen en er rekening gehouden werd met een confrontatie tussen hen en leden van motorclub de Hell’s Angels. Het noodbevel bepaalde dat diegenen die niet in Amsterdam woonachtig waren de stad dienden te verlaten onder begeleiding van de politie. De controle richtte zich dan ook op het vaststellen van de identiteit. In eerste instantie verliep die controle zonder incidenten. Echter op enig moment wilde men massaal door de gevormde linies heenbreken en dat mondde uit in een confrontatie met de daar aanwezige Mobiele Eenheid, waarbij er met flessen, tafels en stoelen werd gegooid. Vier politiemensen liepen daar lichte verwondingen bij op variërend van kneuzingen, blauwe plekken en een snijwond. Een ME-peloton, eerder werkzaam bij de voetbalwedstrijd Ajax-Twente, werd ter assistentie geroepen waarna de groep werd aangehouden en afgevoerd in bussen van het Gemeentelijk Vervoer Bedrijf. Tijdens de aanhoudingen probeerden een aantal te ontsnappen via de achterzijde van de in de Scheldestraat gelegen horecagelegenheden. Ook daar werden aldus enkele aanhoudingen verricht.
Ter plaatse werden later twaalf messen aangetroffen. Bij de insluiting bleken twee verdachten een kogelwerend vest te dragen en in de tuinen achter de panden werden later nog twee vuurwapens gevonden. Of deze daar zijn achtergelaten door de motorclubleden wordt onderzocht. Zondag zijn 50 van de 56 leden van de Molukse motorclub Satudarah weer heengezonden.

Update maandag 1 augustus:
Ook de laatste 6  aangehouden leden van de motorclub zijn heengezonden. Alle 56 hebben een proces verbaal gekregen voor het verstoren van de openbare orde.

Bron: http://www.politie-amsterdam-amstelland.nl/get.cfm?id=9644&d=0

Vrouw mishandelt politieagenten
Bodegraven, 01-08-2011 • Op zaterdag 30 juli rond 0.30 uur is een 30-jarige vrouw uit Bodegraven aangehouden op verdenking van mishandeling. De politie kreeg een melding dat op de De Ruyterlaan onenigheid was tussen een man en vrouw.De 34-jarige man uit Bodegraven verklaarde door de vrouw te zijn geslagen, waarop de politie de vrouw aanhield. Onderweg naar de auto wist de vrouw een mannelijke agent een knietje te geven. Tijdens het overbrengen naar het politiebureau beet de vrouw een vrouwelijke agent, die zij later tijdens de fouillering ook nog een knietje gaf. De vrouw wordt ook belediging van ambtenaar in functie verweten. Maandag 1 augustus wordt de vrouw voorgeleid voor de rechter commissaris

Bron: http://www.politie.nl/hollands-midden/nieuws/110801vrouwmishandeltpolitieagentenbodegraven.asp

Openbare dronkenschap
AMERSFOORT – De politie heeft zaterdag 30 juli rond 01.25 uur een 58-jarige man uit Vught aangehouden. Op de Arnhemseweg zorgde de man voor onrust. Toen politieagenten hem aanspraken en verzochten weg te gaan, werkte hij de politieagenten tegen en probeerde hen te slaan. Hij werd vervolgens aangehouden voor openbare dronkenschap en overgebracht naar het politiebureau. Dit ging niet gemakkelijk. De man bleef zich verzetten en schopte van zich af. Een politieagent was genoodzaakt om een tik met de wapenstok uit te delen om de man rustig te krijgen. Proces-verbaal wordt opgemaakt.

Bron: http://www.politie.nl/utrecht/nieuws/persberichten/110731eemlandzuid.asp

Man valt agente aan in Goes
Goes, 31-07-2011 • Op de Oostwal in Goes raakte zondag rond 00.30 uur een 39-jarige agente, biker van Politie Zeeland, gewond. Bikers zagen rond die tijd een motorfiets het parkje aan de Oostwal, voetgangersgebied, inrijden. Toen de 39-jarige agente de bestuurder hierop aan wilde spreken, probeerde deze haar aan te rijden. De agente kwam ten val en de man reed over haar fiets, daarna schopte en sloeg hij haar en ging er lopend vandoor. Ter plaatse gekomen agenten hielden om 01.30 uur een 25-jarige motorpassagiere uit de gemeente Borsele aan. Het parkje werd doorzocht, maar de bestuurder werd niet aangetroffen. Een hondengeleider die met zijn diensthond ter plaatse kwam, vond de bestuurder, een 33-jarige man uit de gemeente Reimerswaal, in de voortuin van woning aan de Oostwal, waar hij zich verstopte. De man werd om 01.10 uur aangehouden. De motorfiets bleek op 5 juli jl. gestolen te zijn in Etten-Leur. De bestuurder en de passagiere beschikten beiden niet over een rijbewijs en verklaarden onder invloed van drugs te verkeren. In de portemonnee van de man werd een een zakje met wit poeder aangetroffen, bij de vrouw een zakje wiet. Ze zijn allebei in verzekering gesteld en zitten in Torentijd. De agente liep een pijnlijke kaak, schouder en elleboog op, alsmede diverse kneuzingen en zwellingen. Haar horloge, bril, uniformbroek en fiets raakten beschadigd. De zaak is nog in onderzoek.

Bron: http://www.politie.nl/zeeland/nieuws/manvaltagenteaaningoes.asp

Weer enkele incidenten van afgelopen weekend...


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1096 Gepost op: 1 augustus 2011, 18:38:53
Bestuurder gestolen motorscooter aangehouden

ETTEN-LEUR: Een agent in burger hield zondagmiddag 31 juli rond 17.00 uur een man op een motorscooter aan. De politie had al eerdere melding gekregen dat er een scootterrijder over de Parklaan reed, die wheelies maakte en ander verkeersgevaarlijk rijgedrag vertoonde. Bij aankomst bleek de agent in burger de man te hebben staande gehouden op de Bredaseweg. De man verzette zich bij zijn aanhouding en mishandelde hierbij de agent in burger. Hiervan is aangifte gedaan en de man heeft zich onder doktersbehandeling gesteld.
De politie hield nam de 21-jarige man uit Rucphen over en sloot hem in op het politiebureau. De man reed zonder rijbewijs op een motorscooter waarvan het slot was verwijderd. Hij verklaarde dat het voertuig niet van hem was en zijn vader de sleutel had afgepakt omdat hij niet wilde dat de verdachte op het ding zou rijden. Deze had vervolgens het slot uit het voertuig verwijderd. De motorscooter bleek gestolen te zijn in de regio Rotterdam. De verdachte is in verzekering gesteld in verband met heling en verzet tegen zijn aanhouding en de politie onderzoekt de zaak verder.

politie.nl/mwb


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #1097 Gepost op: 1 augustus 2011, 18:43:57
De Blauwe-motormuis heeft een triest lange lijst samen kunnen stellen. Het gaat de verkeerde kant op in Nederland, maar daar waren we het al wel overeens denk ik  98uiye
Triest dat de lijst langer en langer aan het worden is, en dat ondanks de campagnes die er zijn (geweest) zit er geen verbetering in....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1098 Gepost op: 1 augustus 2011, 23:12:04
Tsja....

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/devallei/9170026/Werkstraf-na-levensgevaarlijke-straatrace.ece

Wordt het niet gewoon eens tijd dat oom agent eens iemand beroepshalve het lichtje uitblaast? De rechter snapt het namelijk niet helemaal, geloof ik.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1099 Gepost op: 2 augustus 2011, 00:01:13
Deze rechter staat voor mijn gevoel totaal niet met zijn benen in deze maatschappij.
Om hem nou gelijk hersenloos te noemen gaat misschien wat ver maar helemaal jofel was hij ten tijde van deze uitspraak
niet naar mijn mening.
De 2 reacties die onder het bericht staan vind ik best wel goed eigenlijk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen