Trauma NL

Auteur Topic: Trauma NL  (gelezen 28029 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 23 mei 2007, 20:33:23
Zoals nu ook mooi werd vertelt door de mmt arts: Het ambulancepersoneel had de man al goed gestabilisteert en geintubeert en wij hadden weinig toevoegende waarde ;)

grappig ook dat de mmt bus achter het ongeval stond met de oranje zwaailamp ipv de blouwe O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #51 Gepost op: 23 mei 2007, 21:01:11
Wat ik mijn nou afvraag is, wat als deze meneer 's nachts een hartstilstand had gerkregen? MMT groningen vliegt niet snachts en voorat de SAR heli in de lucht is ben je 30 tot 45 Minuten verder.

Dan is er nog een optie om prio1 een reddingsboot op te piepen, die het SO dan met spoed kan over varen, ik weet niet of dat veel sneller is maar goed ...

En dat is natuurlijk het risico van het verblijf op een eiland ... Je weet als er iets gebeurd dat het wel eens langer kan duren voordat er iets voor elkaar komt ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #52 Gepost op: 24 mei 2007, 14:44:01
Het klopt dat er soms redingsboten worden opgeroepen die mensen naar de wal brengen.


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #53 Gepost op: 24 mei 2007, 17:57:08
Wanneer wordt de SAR-helikopter dan ingezet? Heeft dat met de ligging van de eilanden of vooral met de melding zelf te maken?
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


steetje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #54 Gepost op: 27 mei 2007, 18:18:39
er is sinds kort een programma op sbs 6, trauma nl.
zijn er mensen op dit forum die het programma ook kijken of mensen die op die helicopter vliegen??

groetjes stefano


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #55 Gepost op: 27 mei 2007, 18:20:01


steetje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #56 Gepost op: 27 mei 2007, 18:29:37
owww....

hoe kan ik het nu weer verwijderen?
of kan dat niet...

groetjes stefano


Sunflower

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 28 mei 2007, 22:33:44
Zijn die programma's ook ergens online te herbekijken of kan je ze rechtstreeks online kijken?
Ik woon in België dus mis ik ze.

Via www.uitzendinggemist.nl kan ik wel 'de hartafdeling' en 'intensive care' volgen, alsook onze eigenste Vlaamse 'spoed', alleen heb ik deze afleveringen al allemaal gezien. ;)


Kaktus

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #58 Gepost op: 29 mei 2007, 00:38:53
Zijn die programma's ook ergens online te herbekijken of kan je ze rechtstreeks online kijken?
Ik woon in België dus mis ik ze.

Via internet is de uitzending van de nieuwe serie Trauma Noord live te bekijken.
Deze wordt elke dinsdag om 19.20 uur uitgezonden, en om het uur is er herhaling tot 00.00 uur
Kijk op http://www.rtvnoord.nl/home/#  dan onder het kopje Nu op TV Noord klikken op KIJK LIVE
Dus op dinsdag om 19.20, 21.20 en 23.20 uur.

Het staat helaas niet in het archief, dus je moet op tijd kijken!

Dit zijn uitzendingen van de nieuwe serie, dus niet de serie die op SBS6 te zien is.
O ja, het heet op TVNoord 'Trauma Noord', op de landelijke tv heet hetzelfde programma Trauma NL. Het gaat dus om dezelfde programma's.


Sunflower

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 29 mei 2007, 20:42:20
Dit zijn uitzendingen van de nieuwe serie, dus niet de serie die op SBS6 te zien is.
O ja, het heet op TVNoord 'Trauma Noord', op de landelijke tv heet hetzelfde programma Trauma NL. Het gaat dus om dezelfde programma's.

Mmmmmz, bedankt voor je uitleg, maar eerlijk gezegd zou ik niet weten wat SBS6 is noch hoe ik ernaar kan kijken. Belgen hé. ;)
Ik heb nu wel via de link tv noord opstaan, kzie een programma maar dat is volgens mij allesbehalve trauma noord, is dat normaal? :)

Edit: dat programma duurt wrs gewoon geen twee uur zoals ik dacht (hoopte) en nu zit ik middenin andere uitzendingen waarschijnlijk. :)