Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 404016 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #290 Gepost op: 29 februari 2012, 00:27:44
Misschien in het verkeerde forum, maar dít is toch geen hulpverleningsvoertuig? Wel in striping, dus een plekje in dit forum.
Kwam ik tegen op de Whelen site.


Nee, voor promotie doeleinden.

geschikt voor inzet in plattelandsgebieden, of bijvoorbeeld in de akkers rondom schiphol en andere luchthavens, kan me voorstellen dat een tractor + aanhanger best handig kan zijn zo nu en dan. Of bij controles rondom de zwarte cross 98uiye

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #291 Gepost op: 29 februari 2012, 00:31:02
Ik zag zaterdag een wagen van NVB Verkeer en deze wagen had striping dat heel erg veel leek op rijkshuisstijl van RWS.
Zilveren wagen met Zwart/Gele strepen schuin omhoog.


Marcelw20

  • Instructeur: EHBO-er
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
  • Rustig aan, we hebben haast !
    • MMST
Reactie #292 Gepost op: 29 februari 2012, 10:40:55
Strepen bedrijf Zelhem inzet geding

ZUTPHEN - Voor de rechtbank in Zutphen diende dinsdag een zaak tussen de Nederlandse Staat en het Zelhemse beveiligingsbedrijf Globe Security.

Volgens de staat lijkt de bestickering van de auto's van Globe te veel op die van de politie. Op de zogeheten 'striping' van de politieauto ligt auteursrecht. De staat wil dat het bedrijf de strepen weghaalt.

Het beveiligingsbedrijf zegt de striping nodig te hebben omdat die gezag uitstraalt. Bovendien komt die de herkenbaarheid ten goede. De uitspraak is over twee weken.

Komt van:

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1403651/Strepen-bedrijf-Zelhem-inzet-geding.htm
EHBO-er • AED-bediener • BHV-er • H-BHV-er • Voormalig SIGMA-lid Veiligheidsregio Noord-Oost Gelderland • Beheerder BrandMeldInstallaties   Instructeu


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #293 Gepost op: 29 februari 2012, 10:49:33
Het beveiligingsbedrijf zegt de striping nodig te hebben omdat die gezag uitstraalt

Als je het niet op een andere manier krijgt... dan maar zo?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #294 Gepost op: 29 februari 2012, 10:55:53
Als je het niet op een andere manier krijgt... dan maar zo?
Inderdaad een bagger arugment.

Fototje van hun website btw:


Als hier een rechtzaak om is aangespannen dan ben ik benieuwd of er meer gaan volgen...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #295 Gepost op: 29 februari 2012, 16:30:20
Als hier een rechtzaak om is aangespannen dan ben ik benieuwd of er meer gaan volgen...

Ik weet in ieder geval dat er al wat mensen een brief hebben ontvangen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #296 Gepost op: 29 februari 2012, 18:21:46
Ik weet in ieder geval dat er al wat mensen een brief hebben ontvangen ;)
En terecht. :)

Wil mezelf geen prof of iets noemen, maar zie zo nu en dan toch echt voertuigen waarbij ik 2 keer moet kijken...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #297 Gepost op: 29 februari 2012, 20:21:55
En terecht. :)

Wil mezelf geen prof of iets noemen, maar zie zo nu en dan toch echt voertuigen waarbij ik 2 keer moet kijken...

Ik ken zelf een voorbeeld van iemand die een ex-brandweer dienstauto gekocht had en hier mee rond bleef rijden. De teksten brandweer en de signalering waren verwijderd. Alsnog kreeg hij nooit een parkeerbon, terwijl hij ook nooit betaalde ...
Deze meneer heeft van BiZa een brief ontvangen met het vriendelijke doch dringende verzoek de striping te verwijderen (volgens mij zelfs op last van een dwangsom).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #298 Gepost op: 29 februari 2012, 20:33:04
Ik ken zelf een voorbeeld van iemand die een ex-brandweer dienstauto gekocht had en hier mee rond bleef rijden. De teksten brandweer en de signalering waren verwijderd. Alsnog kreeg hij nooit een parkeerbon, terwijl hij ook nooit betaalde ...
Deze meneer heeft van BiZa een brief ontvangen met het vriendelijke doch dringende verzoek de striping te verwijderen (volgens mij zelfs op last van een dwangsom).
Ik weet niet wat te zeggen..

Krijgen deze ook een terecht bezoek verwacht ik
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=22777.msg577356#msg577356


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #299 Gepost op: 29 februari 2012, 20:35:04
Dat denk ik niet, die striping is namelijk niet of nauwelijks vergelijkbaar met de BiZa striping ....
Men heeft daar pattent op de hoek, breedte en wijze van aanbrengen als ik me niet vergis ... Als ik die strepen andersom en ondersteboven plak blijft daar niet zo veel meer van over ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !