Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 404206 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #310 Gepost op: 14 maart 2012, 09:10:17
Suggestie te wekken van een politie auto ??

Iedere hofnar weet toch wel dat politie blauw/rood striping heeft ?
Ik zie dat dit bedrijf zwart/geel heeft.. :-X

En al die wannabee politie stadswacht voertuigen dan ?
Vrij duidelijke uitspraak en eigenlijk was het ook wel te verwachten natuurlijk.
Ben benieuwd welk bedrijf de volgende is. Maar als men slim is gaat men het als de bliksem aanpassen.

Mijn mening ook, maar ook ben van mening dat er wel wat moet gebeuren op gebied van striping op beveilligingsauto's.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #311 Gepost op: 14 maart 2012, 11:43:59
Suggestie te wekken van een politie auto ??

Iedere hofnar weet toch wel dat politie blauw/rood striping heeft ?
Ik zie dat dit bedrijf zwart/geel heeft.. :-X

En al die wannabee politie stadswacht voertuigen dan ?

Men heeft dus extra reflectie op het voertuig, maakt inbreuk op de rechten van Binnenlandse zaken en het lijkt teveel op de politiestriping. Zolang mensen een politie VOA-voertuig stoppen en vragen of de verpleegkundige even naar een snijwond wil kijken denk ik dat je die strepen in het geheel niet moet willen op burgervoertuigen  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #312 Gepost op: 16 maart 2012, 12:00:56
Suggestie te wekken van een politie auto ??

Iedere hofnar weet toch wel dat politie blauw/rood striping heeft ?
Ik zie dat dit bedrijf zwart/geel heeft.. :-X

En al die wannabee politie stadswacht voertuigen dan ?

Ik ken dr wel die met meer op de politie lijkende striping rijden....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #313 Gepost op: 16 maart 2012, 12:30:58
Ik ken dr wel die met meer op de politie lijkende striping rijden....

Ja, en als dat inbreuk maakt op de rechten die BiZa heeft, dan volgt er in veel gevallen actie vanuit BiZa richting de betreffende eigenaar.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geďnteresseerde
Reactie #314 Gepost op: 20 maart 2012, 08:54:41
Vanochtend op de A2 een nieuwe auto van Sam Security (www.samsecurity.nl) achter me rijden.

Dit was hun vorige (foto van de website)



Nu rijden ze in een witte Kia, met dezelfde blauwe striping en een enkele transparante pit linksachter op de auto. Security op de motorkap waar normaal de regio-naam staat en de strepen op de zijkant lopen een beetje schuin naar achter op, BiZa strepen achtig...

Om een of andere reden kan ik me niet uit het hoofd zetten dat dit soort bedrijven een eigenaar / wagenparkbeheerder heeft welke puur op een politie-look uit is...
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #315 Gepost op: 20 maart 2012, 09:42:43
(...)
Om een of andere reden kan ik me niet uit het hoofd zetten dat dit soort bedrijven een eigenaar / wagenparkbeheerder heeft welke puur op een politie-look uit is...
Geef ze eens ongelijk... het staat als een paal boven water dat een op de politie gelijkende auto een bepaalde afschrikkende werking heeft. Zelfs een bordkartonnen politie auto langs de snelweg heeft dat effect. Aan de andere kant schept het ook bepaalde verwachtingen waar de eigenaar van betreffende auto niet aan kan voldoen, en juist dat is de onwenselijke situatie.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #316 Gepost op: 20 maart 2012, 19:13:59
Vanochtend op de A2 een nieuwe auto van Sam Security (www.samsecurity.nl) achter me rijden.

Dit was hun vorige (foto van de website)



Nu rijden ze in een witte Kia, met dezelfde blauwe striping en een enkele transparante pit linksachter op de auto. Security op de motorkap waar normaal de regio-naam staat en de strepen op de zijkant lopen een beetje schuin naar achter op, BiZa strepen achtig...

Om een of andere reden kan ik me niet uit het hoofd zetten dat dit soort bedrijven een eigenaar / wagenparkbeheerder heeft welke puur op een politie-look uit is...

Natuurlijk wil een bedrijf een bepaalde uitstraling bereiken met z'n voertuigen (en uniformen). Persoonlijk vind ik het bij deze wagen nog wel meevallen, de striping op de zijkant is niet gelijkend op een politiewagen en ook op de motorkap is de striping gewoonweg anders. Daarnaast staat er levensgroot 'beveiliging' boven.

Neemt niet weg, dat je als wagenparkbeheerder beter eerst je ontwerp kunt laten toetsen, voor je al je auto's laat wrappen 0098
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #317 Gepost op: 8 april 2012, 14:55:35
Meer meldingen vermeende politieauto's

DEN HAAG -  Denken dat er een politieauto achter je zit, maar dan ontdekken het alleen maar een wagen is die daar op lijkt. Bijna iedereen is daardoor wel eens in verwarring gebracht. De Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding (LFR) is op dit moment in de weer met circa 140 bedrijven, waaronder gemeentelijke, en particulieren die in zo'n verwarrend voertuig rijden.

Dat zegt Piet Verhage van de LFR naar aanleiding van een bericht in de Telegraaf. De faciliteit bewaakt de huisstijl van politie en ook bijvoorbeeld brandweer voor de overheid, die de auteursrechten heeft. Het aantal meldingen is toegenomen, sinds politie en brandweer gevraagd is om te signaleren. „Dat betekent dus niet dat het er ook meer zijn”, aldus Verhage. De werkelijke omvang van het probleem is niet bekend.
Het rondrijden met een auto die te veel op een politiewagen (of brandweerauto) lijkt, wordt alleen civielrechtelijk aangepakt, omdat het een auteursrechtenkwestie is. „We leggen contact, dan sturen we een briefje, dan komt er een strenge brief. Levert dat niks op, dan leggen we het neer bij de landsadvocaat. En dan kan een kort geding volgen”, aldus Verhage.

Met een auto rijden die echt precies op een politieauto lijkt, dat mag pertinent niet. „Dan hebben we het over nep-agentje spelen. Je mag je niet uitgeven voor wie je niet bent”, zegt Verhage. Dan kun je dus wel met de (echte) politie te maken krijgen.

Bron: Telegraaf.nl. In de editie van zaterdag staat een uitgebreider artikel, waar ook in vermeld staat dat een bedrijf een flinke dwangsom kreeg van de rechter.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #318 Gepost op: 8 april 2012, 18:06:57
„Dan hebben we het over nep-agentje spelen. Je mag je niet uitgeven voor wie je niet bent”

Nee, meneer Verhagevan de LFR, dan hebben we het over agentje spelen. Als je nep-agentje speelt, dan bereik je niet zoveel.  ;D


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #319 Gepost op: 26 april 2012, 18:32:30

Glasservice met donkere Politie-striping. :-\
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.