Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 403394 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #370 Gepost op: 6 augustus 2012, 17:01:42
Het was geen T5, het was een personenauto, en ik zag hem alleen schuin van voren, en toen leek het toch verdacht veel op BZK striping...
Ze hebben heeeel veel voertuigen. De Polo zie ik hier vooral rondrijden.
Van hun site:
◦VW - Golf Variant- kleur donkergrijs (9x) Account Managers;
◦VW - Golf - kleur donkergrijs (2x) Account Managers;
◦VW - Transporters - kleur wit (22x) t.b.v. Project Coördinatoren;
◦VW - Caddy - kleur donkergrijs (2x) t.b.v. Project Ondersteuning;
◦VW - Caddy - kleur wit (2x) t.b.v. Project Coördinatoren;
◦VW - Polo - kleur wit (48x) t.b.v. Project Coördinatoren;
◦VW - Amarok - kleur wit (4x) t.b.v. Kwaliteit Ondersteuning;
◦VW - Pickup - kleur wit (1x) t.b.v. Project Ondersteuning;
◦VW - Crafter - kleur wit (2x) t.b.v. Project Ondersteuning;
◦VW - Up - kleur wit (1x) t.b.v. Project Ondersteuning;
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #371 Gepost op: 6 augustus 2012, 22:14:22
Weet iemand hier de contact gegevens van het MIN BZK om zulke voertuigen met striping aan te melden? Zodat zij er verder mee kunnen. Want ik heb er namelijk ook 1 op de gevoelige plaat, alleen nog niet op de laptop staan. Dus kan hem helaas nog niet tonen aan jullie.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #372 Gepost op: 6 augustus 2012, 22:20:46
Weet iemand hier de contact gegevens van het MIN BZK om zulke voertuigen met striping aan te melden? Zodat zij er verder mee kunnen. Want ik heb er namelijk ook 1 op de gevoelige plaat, alleen nog niet op de laptop staan. Dus kan hem helaas nog niet tonen aan jullie.

Dit is ondergebracht bij de Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding. Zie de volgende link voor meer info en contactgegevens (onderaan de pagina):
http://www.lfr.nl/projecten-producten/politie/Paginas/Beheer-politiestriping-en-handhaving-politielogo.aspx
Senior GGP / Oost-Brabant


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #373 Gepost op: 6 augustus 2012, 22:25:22
Dit is ondergebracht bij de Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding. Zie de volgende link voor meer info en contactgegevens (onderaan de pagina):
http://www.lfr.nl/projecten-producten/politie/Paginas/Beheer-politiestriping-en-handhaving-politielogo.aspx

Bedankt! Dan ga ik maar eens die foto zo op me lappie zetten en ze contacten.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


pieterurk

  • Manschap A / Bv in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
  • www.ri-s.com brandwachten brandbeveiliging
    • www.ri-s.com
Reactie #374 Gepost op: 9 augustus 2012, 10:58:32
Dan ga ik maar eens die foto zo op me lappie zetten en ze contacten.

Sorry hoor maar ik vind sommige reacties over de top.
We praten hier over bedrijven mensen.
Ik vind dat hier een aantal bedrijven op kosten gejaagd worden omdat hier een paar mensen het nodig vinden dit door te linken naar de recht hebbende van de striping.
Laten we dit forum schoon houden van deze onzin.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #375 Gepost op: 9 augustus 2012, 11:19:50
Sorry hoor maar ik vind sommige reacties over de top.
We praten hier over bedrijven mensen.
Ik vind dat hier een aantal bedrijven op kosten gejaagd worden omdat hier een paar mensen het nodig vinden dit door te linken naar de recht hebbende van de striping.
Laten we dit forum schoon houden van deze onzin.
De lands advocaat heeft 140 bedrijven een brief gestuurd met het verzoek de striping aan te passen of te verwijderen. (stijping die op de biza striping lijkt)

Als ze dat niet uit eigen beweging doen dan laat de advocaat dit voorkomen, en dan oordeeld een rechter of dit wel of niet mag. Wij als forum bezoekers hebben daar geen enkele invloed op.

Een beveiligings bedrijf dat met strepen rondrijd die op de striping van de politie lijkt, om zogenaamd ''gezag uit te stralen'' dat is pas onzinnig.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #376 Gepost op: 9 augustus 2012, 12:21:30
De lands advocaat heeft 140 bedrijven een brief gestuurd met het verzoek de striping aan te passen of te verwijderen. (stijping die op de biza striping lijkt)

Als ze dat niet uit eigen beweging doen dan laat de advocaat dit voorkomen, en dan oordeeld een rechter of dit wel of niet mag. Wij als forum bezoekers hebben daar geen enkele invloed op.

Een beveiligings bedrijf dat met strepen rondrijd die op de striping van de politie lijkt, om zogenaamd ''gezag uit te stralen'' dat is pas onzinnig.

Mee eens, Mark. Maar wat denk je verwarring onder de burgers. Mensen die denken dat het een HV voertuig is en dat het dan blijkt het een glaszetter te zijn. Of een particulier die graag in een voertuig rijdt met bepaalde striping. Daarnaast mag het niet en de bedrijven die deze striping voeren weten dat. Dus ze worden niet onnodig op kosten gejaagd, Pieterurk. Maar ze worden geconfronteerd met hun overtreding. Als zij zich goed laten informeren kunnen ze het in 1 keer goed doen en dan hebben ze geen extra kosten.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #377 Gepost op: 9 augustus 2012, 13:04:24
helemaal mee eens.  

die glaszetter was inderdaad een super voorbeeld, een witte T5 met politie striping en een glasresteel achterop, in zon'n geval vind ik het echt niet gek dat iemand daar een tip over doorgeeft.

eigenlijk moet je als sticker bedrijf zo'n striping ook niet willen zetten, en als klant er helemaal niet eens over nadenken.

Nogmaals over dat beveiligingsbedrijf... zei hadden de striping gewoon kunnen verwijderen na een brief van de landsadvocaat... ze hebben dat niet gedaan waardoor de zaak voorkwam... ze werden in het ongelijk gesteld en kregen ze rekening voor de gerechtskosten...  alleen de landsadvocaat koste al 7000 euro en dan komen er nog andere kosten bovenop.......  met dat bedrijf heb ik echt totaal geen medelijden  998765

Ik heb laatst op een snelweg een bedrijfsbusje zien rijden die volgens mijn kamaraadje ineens kortere strepen op zijn bus had terwijl hij voorheen een soort biza striping had, zo kan het ook...  gewoon inkorten/aanpassen nadat je een brief krijgt.  ;)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #378 Gepost op: 9 augustus 2012, 13:07:22
(...)
We praten hier over bedrijven mensen.
Ik vind dat hier een aantal bedrijven op kosten gejaagd worden omdat hier een paar mensen het nodig vinden dit door te linken naar de recht hebbende van de striping.
(...)
Bedrijven die willens en wetens inbreuk maken op de gebruiksrechten van de striping. Het maken van de kosten begint bij de beslissing om BZK-striping op een bedrijfsvoertuig te plakken. Dan loop je het risico dat je wordt gesnapt en dat je het moet verwijderen, en dat je een gang naar de rechter kan maken als je dat niet doet. Bedrijven jagen zichzelf dus op kosten.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #379 Gepost op: 11 augustus 2012, 19:48:38
De striping op het busje van de glaszetter is inmiddels verwijderd, kwam hem vanmiddag tegen op de A8  O0