Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 404466 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #400 Gepost op: 4 oktober 2012, 15:18:40
Met heeeeel veel fantasie en goed kijken zie ik misschien een heel klein beetje de BZK striping  ^-^
Ik denk niet dat onder de burgers er ook maar iemand is die deze strepen zal linken aan de BZK versie.  ;)

als de auto je achterop komt moet je ook als "deskundige" wel iets beter kijken vanaf de zijkant vind ik het verschil overduidelijk
(dat vind ik overigens allen van de "gewone" auto's, de andere wagens zijn imo verschillend genoeg)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #401 Gepost op: 4 oktober 2012, 15:41:39
Kwam vanochtend Traffic&More tegen hier op een parkeerterrein. Striping leek toch wel verdacht veel op BZK striping, maar dan in een andere hoek?




http://www.trafficandmore.nl/Vision.html

Dus als er een streep schuin staat is het bij jou al verdacht veel lijkend op BZK striping word tijd voor een bril ofzo.


Gast

  • Gast
Reactie #402 Gepost op: 4 oktober 2012, 15:49:03
Nou nou, moet dat nou weer zo onvriendelijk "word tijd voor een bril ofzo"... Wordt tijd voor wat vriendelijker forumgedrag ofzo!

De locatie van de strepen en de kleur van de strepen komt niet overeen, maar de hoek, de typische overgang van de ene op de andere en de puntvormen komen overeen, geheel in overeenstemming met het onderwerp van dit topic.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #403 Gepost op: 4 oktober 2012, 17:05:37
Daarom. Zoals die vrachtwaggel gestriped is.... vind ik toch echt wel een poging om de BZK look and feel te imiteren.

Peen
Redacteur van


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #404 Gepost op: 4 oktober 2012, 17:10:10
Daarom. Zoals die vrachtwaggel gestriped is.... vind ik toch echt wel een poging om de BZK look and feel te imiteren.

Peen

Maar dan heb je het over de striping aan de zijkant. Want de voorkant is totaal niet gelijkend op de BZK striping. Zelf ben ik van mening dat dit niet gelijkend is op de BZK striping en zal hier dan ook nooit melding van maken. Maar het is natuurlijk een ieders goed recht om dit wel te doen. Ik ben dan wel benieuwd wat de uiteindelijke conclusie dan is.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #405 Gepost op: 4 oktober 2012, 17:47:46
Kwam vanochtend Traffic&More tegen hier op een parkeerterrein.
Nog een duidelijke foto van Traffic & More.
Van hun website ook deze:



mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #406 Gepost op: 4 oktober 2012, 18:20:46
Zelf ben ik van mening dat dit niet gelijkend is op de BZK striping en zal hier dan ook nooit melding van maken. Maar het is natuurlijk een ieders goed recht om dit wel te doen. Ik ben dan wel benieuwd wat de uiteindelijke conclusie dan is.
Ik ben ook erg benieuwd naar de mening van een rechter over deze zaak 998765. Deze striping vraagt om een melding bij de LFR >:D
(ik ga overigens niet zo'n melding doen  :P )


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #407 Gepost op: 4 oktober 2012, 18:36:31
T&M striping is niet gelijkend op de BZK striping.

Waarom niet? De striping zit op de achterzijde van het voertuig, tevens loopt de striping van achter/hoog naar voor/laag ipv. voor/hoog naar achter/laag. En op de voorzijde is een duidelijke drie kleurige V vorm zonder kleurafwisseling. Ook op de achterzijde is het een duidelijke V.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #408 Gepost op: 4 oktober 2012, 18:58:00
T&M striping is niet gelijkend op de BZK striping.
Waarom niet? De striping zit op de achterzijde van het voertuig, tevens loopt de striping van achter/hoog naar voor/laag ipv. voor/hoog naar achter/laag. En op de voorzijde is een duidelijke drie kleurige V vorm zonder kleurafwisseling. Ook op de achterzijde is het een duidelijke V.
Er zijn meerdere bedrijven geweest waarvan de striping qua kleur, dikte en hoek niet helemaal op de biza striping leek, en toch moest dit allemaal verwijderd worden, soms zelfs met een dikke rekening als gevolg

De scania vrachtwagen heeft de striping wel voor op de deuren, en biza striping heeft voor- en achterop ook een V vorm.

In het verleden hebben we gemerkt dat kleur, dikte en hoek van de striping niet belangrijk is. Ik ben daarom zeer benieuwd hoe het zit met het oplopend of aflopend patroon van de striping, en of het nog iets uitmaakt of de striping voor of achterop het voortuig is geplakt.

Zelf ben ik van mening dat je het ook met deze argumenten niet gaat redden bij een rechter. ;)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #409 Gepost op: 4 oktober 2012, 19:33:59
Biza striping voor en achter heeft idd een V echter zijn de poten verschillend van kleur en lopen in elkaar over. De striping van T&M zijn 3 maal een V die in elkaar schuiven. Als je dit gaat bestempelen als BIZA striping dan denk ik dat de BIZA striping zelf in overtreding is met merkrecht van diverse bedrijven die dit al jaren voerden.

Je hebt gelijk dat het niet gaat om de dikte maar wel degelijk om de plaats als je de deponering leest. Daarin staat duidelijk hoe en waar de striping moet zijn aangebracht, deze wijkt op alle punten af van wat T&M gebruikt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.