Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 403955 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #490 Gepost op: 26 januari 2013, 21:34:07
Volgens mij lezen 'zij' zelfs mee in dit topic...
mjah dat is ook weer zo..  ach ze zullen ook wel meer te doen hebben...  0098


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #491 Gepost op: 27 januari 2013, 22:13:01
Ik heb in dit topic een aantal keer gehoord dat er een melding bij het LFR gedaan werd, zowel door mensen in dienst van politie als door prive personen. Krijgen als prive persoon een bericht terug van het LFR als er een melding gedaan word?

Zelf heb ik vier meldingen gedaan, een kort berichtje met foto's erbij, maar nooit een reactie op gehad. 998765  ;)
Sympathiek van de LFR.... alles op een presenteerblaadje aangereikt krijgen, maar teveel moeite om te reageren...
greetz,  Enrique


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #492 Gepost op: 27 januari 2013, 22:56:06
Sympathiek van de LFR.... alles op een presenteerblaadje aangereikt krijgen, maar teveel moeite om te reageren...
Ik heb hier navraag voor gedaan bij een forum collega die werkzaam is in de blauwe tak. Als deze persoon in dienst tijd een LFR melding doet dan krijgt hij daar wel binnen een week een bericht van terug, en prive personen dus kennelijk niet. Achjah als de striping maar aangepast/verwijdert word dan hebben we al genoeg met die berichtjes bereikt.  ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #493 Gepost op: 28 januari 2013, 08:16:49
Ik heb hier navraag voor gedaan bij een forum collega die werkzaam is in de blauwe tak. Als deze persoon in dienst tijd een LFR melding doet dan krijgt hij daar wel binnen een week een bericht van terug, en prive personen dus kennelijk niet. Achjah als de striping maar aangepast/verwijdert word dan hebben we al genoeg met die berichtjes bereikt.  ;)
Toch wel heel erg bijzonder dat de LFR particulieren niet eens een ontvangstbevestiging of bedankje stuurt. Lijkt me niet meer dan normaal. Zéker als overheidsorganisatie. Maar goed....  :-X
greetz,  Enrique


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #494 Gepost op: 29 januari 2013, 01:32:56
Sympathiek van de LFR.... alles op een presenteerblaadje aangereikt krijgen, maar teveel moeite om te reageren...

Wil je graag een medaille of zo? Misschien storen ze zich bij het LFR wel aan de verradersmentaliteid van burgers die overal met hun neusje tussen hangen O0
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #495 Gepost op: 29 januari 2013, 08:21:31
Wil je graag een medaille of zo? Misschien storen ze zich bij het LFR wel aan de verradersmentaliteid van burgers die overal met hun neusje tussen hangen O0
Volgens mij is een ontvangstbevestiging een hele normale reactie. En is het uitblijven van een ontvangstbevestiging m.i. simpelweg onbeleefd/arrogant. En als men zich zo stoort aan die mentaliteit (waar ik persoonlijk inderdaad wel moeite mee heb eerlijk gezegd), zal men niet richting de pliesies vragen om alsjeblieft meldingen met foto's door te geven. Bovendien, zelfs áls men zich zou storen aan de mentaliteit van welke briefschrijver/melder dan ook, dan nóg mag je (zéker van een overheidsinstantie) een normale reactie verwachten. Als ik iedereen die iets naar mij communiceert waar ik me aan stoor, zou mogen negeren, zou het wél rustiger worden voor me in elk geval...
greetz,  Enrique


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #496 Gepost op: 29 januari 2013, 10:44:44
Mijn persoonlijke ervaring met het LFR is dat ze hoe dan ook niet reageren op e-mail. Ik heb contact met ze gezocht na een briefje van ze. Daar heb ik na 2 weken geen reactie op gehad. Daarom maar een herinnering gemaild en daar heb ik ook geen reactie op gehad. Na een maand maar gebeld, daar werd wel goed op gereageerd. Ze bleken van mn mail af te weten maar "ze waren er nog niet aan toe gekomen".

Dus ik denk dat als je een tip gemaild hebt naar het LFR dat je tot het einde der tijden kan wachten op een reactie. Als je egt een reactie wil, bel dan.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geďnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #497 Gepost op: 29 januari 2013, 11:08:24
Gister kreeg ik ineens wel een reactie terug op een melding, bij een van de meldingen heb ik ze zelfs nog kunnen helpen met aanvullende informatie. Ik kreeg niet echt de indruk dat het LFR (inmiddels overgegaan in een andere organisatie) het erg vervelend of storend vond dat zei een tip kregen.  998765


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #498 Gepost op: 29 januari 2013, 11:12:33
Mijn persoonlijke ervaring met het LFR is dat ze hoe dan ook niet reageren op e-mail. Ik heb contact met ze gezocht na een briefje van ze. Daar heb ik na 2 weken geen reactie op gehad. Daarom maar een herinnering gemaild en daar heb ik ook geen reactie op gehad. Na een maand maar gebeld, daar werd wel goed op gereageerd. Ze bleken van mn mail af te weten maar "ze waren er nog niet aan toe gekomen".

Dus ik denk dat als je een tip gemaild hebt naar het LFR dat je tot het einde der tijden kan wachten op een reactie. Als je egt een reactie wil, bel dan.

Voor een overheidsdienst vind ik dit op z'n minst slordig te noemen. Als je van burgers verwacht dat ze zich aan de regels houden, mag de burger ook van jou als overheid verwachten dat je reageert op vragen naar aanleiding van die regels.

Enkele jaren terug is daar zelfs een BurgerServiceCode voor opgesteld: 10 kwaliteitseisen die een burger mag verwachten van de overheid inzake elektronische communicatie (mail, websites, social media). Op dit moment is deze nog vrijblijvend voor overheidsorganisaties, maar veel Rijksdiensten en gemeenten hebben zich er al op vastgelegd. In Denemarken wordt een vergelijkbare code vanaf 2014 gewoon wet: een burger krijgt gewoon binnen X dagen antwoord op een mail, anders is de overheid in gebreke.  O0

http://wiki.kanaleninbalans.nl/wiki/BurgerServiceCode
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #499 Gepost op: 29 januari 2013, 12:20:45


Om nog maar even een positieve noot te geven, bovenstaand bedrijf heeft zijn wagenpark inmiddels omgestickerd  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !