Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 404970 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #510 Gepost op: 30 januari 2013, 22:07:27
Ik maak me eerder zorgen om bedrijven die BiZa striping gebruiken om op te vallen, maar niet origineel zijn om zelf iets (creatiefs) te bedenken.

Offtopic.

Misdaad anoniem is ook een klik methode, maar ben je dan ook direct NSB'er of PVV'er of gewoon bezorgde burger die graag een handje uitsteekt?


mauster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #511 Gepost op: 30 januari 2013, 22:18:55
Ik maak me eerder zorgen om bedrijven die BiZa striping gebruiken om op te vallen, maar niet origineel zijn door iets zelf te bedenken.

Offtopic.

Misdaad anoniem is ook een klik methode, maar ben je dan ook direct NSB'er of PVV'er of gewoon bezorgde burger die graag een handje uit teekt?

Gekleurde hesjes komen ook uit de brein van aannemers wereld!!! We hebben toch ook niet tegen de politie gezegd is alleen voor onze veiligheid!! Ga zelf wat verzinnen!!!

En op je offtopic .... Misdaad anoniem... in mijn ogen een bestickering t.b.v. diensten geen misdaad, maar een uitdrukking van....


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #512 Gepost op: 30 januari 2013, 22:23:18
Een persoon een klikker noemen.. ok. Diezelfde persoon een PVV'er noemen vind ik wat vreemd, geen idee wat een politieke partij ofpolitieke keuze ermee te maken heeft. Velvolgens NSB benoemen vind ik toch iets tever gaan.


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #513 Gepost op: 30 januari 2013, 22:30:38
Een persoon een klikker noemen.. ok. Diezelfde persoon een PVV'er noemen vind ik wat vreemd, geen idee wat een politieke partij ofpolitieke keuze ermee te maken heeft. Velvolgens NSB benoemen vind ik toch iets tever gaan.

Is gewoon iemand die appels met peren vergelijkt... en totaal niks weet over de NSB.. anders zou hij die vergelijking niet maken.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #514 Gepost op: 30 januari 2013, 22:36:56
Is gewoon iemand die appels met peren vergelijkt... en totaal niks weet over de NSB.. anders zou hij die vergelijking niet maken.

Zo'n vermoeden heb ik ook...

En als ik eerlijk ben.... het soort betoog dat mauster neer zet en het zo duidelijk (grof?) delen van zijn mening doen mij denken aan ene heer Wilders....  >:D 98uiye


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #515 Gepost op: 30 januari 2013, 22:38:01
Laten we de woorden PVV, NSB-er en Klikker gewoon maar even vergeten.
Iemand maakt zelf de keuze om op een bepaalde manier op te vallen met een bepaalde striping. (Wie aandacht wilt, die aandacht krijgt e050)
Als ik iemand zie inbreken, doe ik daar een melding van.....ik vind dat dit zo hoort.
Als ik een logo zie wat hetzelfde is als een ander bedrijf, doe ik daar een melding van.....ik vind dat dit zo hoort.
Ik hoop dat andere het mij ook melden als ze mijn product bij een ander zien.
Om mij dan als verrader neer te zetten zegt in dat geval meer over jezelf dan over mij  998765
En ja, ik ken ook de andere kant, daar mijn voertuigen ook de nodige meningen heeft....maar in Nederland heeft iedereen daar gelukkig recht op...
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


mauster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #516 Gepost op: 30 januari 2013, 22:38:26
Een persoon een klikker noemen.. ok. Diezelfde persoon een PVV'er noemen vind ik wat vreemd, geen idee wat een politieke partij ofpolitieke keuze ermee te maken heeft. Velvolgens NSB benoemen vind ik toch iets tever gaan.
- offtopic-
Eerder politieke gedachte van de partij... Niet nadenken,maar eerst wijzen naar de fouten van de andere en zelf niet met concrete plannen komen ter verbetering.

- ontopic -

Ik vind het gewoon verspilling van belastinggeld, mankracht en tijd. Om goedwillende bedrijven van slechte dingen te verwijten en op kosten te jagen , als je van je eigen zaken nog niet zeker bent.
Als ondernemer vind ik het erg dat ik veel belasting betaal en met dat geld veel overheidsuitgave onnodig word besteed. Dan besteed ik het liever zelf zodat ik zelf meer kan ondernemen met mijn bedrijf.
En nee ik heb geen binding met beveiligingsbedrijven.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #517 Gepost op: 30 januari 2013, 22:57:49
Ik vind het gewoon verspilling van belastinggeld, mankracht en tijd. Om goedwillende bedrijven van slechte dingen te verwijten en op kosten te jagen , als je van je eigen zaken nog niet zeker bent.
Als ondernemer vind ik het erg dat ik veel belasting betaal en met dat geld veel overheidsuitgave onnodig word besteed. Dan besteed ik het liever zelf zodat ik zelf meer kan ondernemen met mijn bedrijf.
En nee ik heb geen binding met beveiligingsbedrijven.
De bedrijven zouden zelf moeten nadenken alvorens ze een striping op laten plakken die sterk op biza/overheids striping lijkt, dan zou het namelijk niet nodig zijn om dit te handhaven.
De overheid is op dit moment juist bezig om een zelfde striping door de voeren zo zorgen ze er bijvoorbeeld voor dat de EOD striping meer lijkt op de andere hulpverleningsvoertuigen, deze extra kleuren zorgen ervoor dat bepaalde bedrijfvoertuigen sterk gaan lijken op overheidsvoertuigen, en dat willen ze voorkomen.
Het duurt echt nog wel een aantal jaar voordat de batenburg striping hier word doorgevoerd.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #518 Gepost op: 30 januari 2013, 23:00:41
Beste leden,

Graag het topic weer benutten voor inhoudelijke zaken: de niet-hulpverleningsvoertuigen met de BZK-striping.

De meningen over "melders" of "klikkers" zijn vanuit alle kanten begrijpelijk, maar dat is niet iets waar we het hier uitgebreid over hoeven te hebben, laat staan dat we de standpunten van politieke partijen er bij hoeven te halen. Kortom: back on topic.

Bedankt voor jullie medewerking!


mauster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #519 Gepost op: 30 januari 2013, 23:23:00
De bedrijven zouden zelf moeten nadenken alvorens ze een striping op laten plakken die sterk op biza/overheids striping lijkt, dan zou het namelijk niet nodig zijn om dit te handhaven.
De overheid is op dit moment juist bezig om een zelfde striping door de voeren zo zorgen ze er bijvoorbeeld voor dat de EOD striping meer lijkt op de andere hulpverleningsvoertuigen, deze extra kleuren zorgen ervoor dat bepaalde bedrijfvoertuigen sterk gaan lijken op overheidsvoertuigen, en dat willen ze voorkomen.
Het duurt echt nog wel een aantal jaar voordat de batenburg striping hier word doorgevoerd.
Klopt , de gedachte ben ik met je eens, maar nog steeds niet goed doorgedacht in mijn mening.

Je krijgt direkt een mengelmoes van kleurencombinaties wie allen auteursrecht hebben en alleen door overheidsdiensten mogen worden gebruikt.
Ze voegen er elke keer een kleuren combinatie aan toe en direkt krijg je een conflict met ondernemers over bestaande combinatie bij bedrijven.

Even resumé we hebben al de combinaties;

wit voertuig - blauw en oranje strepen (Politie)
rood voertuig - blauw en witte strepen (brandweer)
geel voertuig - blauw en rode strepen (Ambulance)
Grijs (metalic) voertuig - wit en blauwe strepen (EOD)
Wit voertuig - blauwe strepen (politie secundair)
Oranje voertuig - wit en blauwe strepen (reddingsbrigade)
Geel - groene strepen (RWS)
Wit- donkerblauwe strepen (NFI)

Als je een grijze sprinter nu aanschaft en je werkt veel langs de weg als aannemer en je zou er contour bestickering op aanbrengen ter eigen veiligheid , kan je nog strafbaar zijn. Want stel dat ze dat hebben meegenomen in het auteursrecht van de EOD bussen. Vraag me toch af hoe dat proefproces zou verlopen??? Wat is belangrijker ??? Iemands veiligheid of het auteursrecht??? :-\