Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 404216 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #530 Gepost op: 31 januari 2013, 16:52:57
Dat kan je vergelijken met: geen stickers is nooit problemen. Te kort door de bocht. Ook denk ik dat er juist meer mensen zich hierin verdiepen dan je zult vermoeden.

Ok, het is enigzins gecharcheerd. Mijn punt is dat je als bedrijf helemaal geen problemen hoeft te krijgen als je je gewoon een beetje in de materie verdiept en de grenzen niet te ver opzoekt. Weet je het niet zeker, speel het dan op safe. Voorkomt een hoop geneuzel, kosten en negatieve aandacht. Met wat boerenverstand op stripinggebied kom je echt niet in de kijker bij het LFR.
Senior GGP / Oost-Brabant


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #531 Gepost op: 31 januari 2013, 17:25:05
Ok, het is enigzins gecharcheerd. Mijn punt is dat je als bedrijf helemaal geen problemen hoeft te krijgen als je je gewoon een beetje in de materie verdiept en de grenzen niet te ver opzoekt. Weet je het niet zeker, speel het dan op safe. Voorkomt een hoop geneuzel, kosten en negatieve aandacht. Met wat boerenverstand op stripinggebied kom je echt niet in de kijker bij het LFR.

Helemaal mee eens.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #532 Gepost op: 31 januari 2013, 17:48:30
Sinds wanneer bepaald een overheidsdienst zelf hoe hun BZK striping eruit ziet? Bij mijn weten is dat ergens anders besloten/overeengekomen.
Kennelijk zijn er geen bezwaren gevonden om de oude secundaire striping aan te vullen, anders was de secundaire striping nieuwe stijl niet goedgekeurd. Primaire striping met een rij strepen en boven is goedgekeurd, de nieuwe secundaire striping ziet er precies hetzelfde uit met alleen andere kleuren.
Ik heb ook meer het idee dat de nieuwe secundaire striping is uitgebreid binnen de grenzen van de BZK striping, ik ben van mening dat het goede toevoeging is.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #533 Gepost op: 31 januari 2013, 18:46:11
Kennelijk zijn er geen bezwaren gevonden om de oude secundaire striping aan te vullen, anders was de secundaire striping nieuwe stijl niet goedgekeurd. Primaire striping met een rij strepen boven en onder is goedgekeurd, de nieuwe secundaire striping ziet er precies hetzelfde uit met alleen andere kleuren.
Ik heb ook meer het idee dat de nieuwe secundaire striping is uitgebreid binnen de grenzen van de BZK striping, ik ben van mening dat het goede toevoeging is.
e050


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #534 Gepost op: 5 februari 2013, 00:53:04
Een wagen van Corendon, gespot op Schiphol vanaf het panoramaterras op 25 september;



Helaas een slechte foto.  :(
Hij stond er vandaag nog (of weer?), foto is een ietsje beter  :)


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #535 Gepost op: 6 februari 2013, 09:58:01
Duidelijk gevalletje van... Lijkt mij.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #536 Gepost op: 18 februari 2013, 08:25:02
Duidelijk gevalletje van... Lijkt mij.

Jup duidelijk gevalletje van....   Zou meteen aan de kant gaan als hij achter me reed.....
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #537 Gepost op: 21 februari 2013, 12:34:36
Jup duidelijk gevalletje van....   Zou meteen aan de kant gaan als hij achter me reed.....

Het gaat er niet om of je wel of niet aan de kant zou gaan. Het gaat erom dat men het auteursrechtelijk beschermd heeft. Vervolgens zijn er allerlei bedrijven die daar maling aan hebben en de BIZA striping toch gebruiken. Men doet dit niet per ongeluk, maar  willens en wetens. Dus weten zij ook dat zij het risico lopen om daar voor gestraft te worden. Ik vind dat de overheid gelijk heeft om daar iets aan te doen.

Daarnaast als een burger is auteurs rechtelijk beschermd dan verdedigd hij het toch ook als het door een ander gebruikt word? Waarom mag de overheid het dan niet doen?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #538 Gepost op: 21 februari 2013, 12:49:56
Jup duidelijk gevalletje van....   Zou meteen aan de kant gaan als hij achter me reed.....

Op grond waarvan wil je hem aan de kant zetten. Het is een inbreuk op het auteursrecht maar daar is de LFR toch voor om dat te handhaven. Ik denk dat je hooguit kunt mededelen dat je een melding maakt bij het LFR

Maar leer mij iets  998765
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #539 Gepost op: 21 februari 2013, 12:52:32
Op grond waarvan wil je hem aan de kant zetten. Het is een inbreuk op het auteursrecht maar daar is de LFR toch voor om dat te handhaven. Ik denk dat je hooguit kunt mededelen dat je een melding maakt bij het LFR

Maar leer mij iets  998765

Wel als je het puur op de striping gooit, maar was er niet een artikel dat je hem kan aanmerking doen laten komen van "het zich doen voorkomen als een ambtenaar van het bevoegde gezag"? Ofterwijl het voordoen als een politieagent?

In dit geval zal dat niet gaan, de kleurstelling is heel anders. Maar bij een andere kleurstelling....
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.