Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 404431 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #710 Gepost op: 22 september 2013, 17:15:21
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1203510 date=1379862174
Als mijn hoofd een spijker was geweest had ik nu pijn in mijn hoofd gehad

Wout, De opmerking over het aanbrengen van Blauwe lampen telt dus niet voor jou. In jouw geval hou je een oud brandweervoertuig in orginele staat. Dat vind ik heel wat anders als het aanbrengen van blauw op een nieuw voertuig en daarmee een indruk te geven die niet bij dat voertuig hoort. Jouw voertuig hoort daar absoluut niet bij.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Gast

  • Gast
Reactie #711 Gepost op: 22 september 2013, 17:34:34
Citaat van: williamharthoorn link=msg=1203513 date=1379862484
... echt wat anders als iemand die striping heeft en er nog geld mee verdient ook.

De kwestie, en ook het topic, aangaande BiZa of BZK-striping op niet-hulpverleningsvoertuigen spitst zich toe op het specifieke, onrechtmatige, gebruik van een striping die beschermd is.
De onrechtmatige gebruikers ervan schenden niet alleen het auteursrecht/copyright van de houder, maar meten zich een uiterlijk aan waarmee ze, om wat voor reden dan ook, zich willen identificeren met een hulpverleningsdienst danwel uiterlijk voordoen als een hulpverleningsdienst. Kennelijk leent het striping-schema zich bijzonder goed voor het doel wat bereikt wil worden, hetzij een bepaalde status (bijv. security-bedrijven) hetzij een bepaalde vakgroep (meer reflectie en zichtbaarheid voor bijv. wegwerkersbedrijf) of gewoonweg "omdat iemand het leuk vindt staan" op zijn voertuig.
De link leggen naar wannabe-agent vind ik daarom te makkelijk omdat de redenen niet bekend zijn waarom een bedrijf hiervoor kiest.
De link leggen naar wannabe-hulpverlener zou in algemene termen correcter zijn.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #712 Gepost op: 22 september 2013, 17:38:27
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1203508 date=1379861828
Wel apart dat er alleen "wannabee-agent", en niet wannabe-brandweerman of wannabe-ambulance-chauffeur vermeld wordt als het gaat om de striping.

Oh, maar daar zijn zeker ook voorbeelden van, ook besproken op dit forum: EHBO Buitenpost, de start van specialagent112, die jongen die ook op TV is geweest met z'n oplichtingspraktijken en z'n acties met brandweervoertuigen...
Zo maar uit mijn hoofd het een en ander.

"Wannabee" is dus echt niet alleen een term die alleen in combinatie met "agent" voorkomt...
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #713 Gepost op: 22 september 2013, 17:39:30
Het gaat niet om de passie voor een bepaald type voertuig, of om het instant houden van.
Waar het omdraaid is het misbruik van bepaalde zaken om daar een zakelijk voordeel me te behalen zonder je zelf te bedenken welke nadelige gevolgen er aan kunnen kleven.
In dat opzicht kan ik de term wannabee nog wel volgen, dat is net als de aanwezigheid van blauw op de voertuigen van de in andere topics aangehaalde voertuig, waaronder ook de mijne, als je puur kijkt naar het voertuig is dat ook te scharen onder de neomer wannabee gedrag en ook dat kan ik best wel begrijpen.

Wat vooral steekt in de posting van Luke is dat er slechts wordt gesproken over politie wannabee gedrag en dat is m.i. ook te kort door de bocht ten aanzien van de BZK stripping bij misbruik immers, ook andere overheidsdiensten hebben onterecht gebruik gemaakt van de BZK stripping, zijn dit dan opeens wannabee brandweerlui... ??

Ik ben van mening dat er bij het misbruik geen wannabee gedrag meespeelt, ik denk dat zakelijk gewin door je onder een bepaalde beroepsgroep te willen scharen DE drijfveer is voor het aanbrengen van BZK stripping ongeacht tot welke HV groep je je verbonden zou voelen.

Ik denk dan ook dat wannabee gedrag meer zit in andere zaken zoals het hebben van blauwe lampjes (ships ik zit mezelf hier onderuit te trekken) en welke bedoelingen je hebt met die blauwe lampjes (overigens ook amber kan hier een heel eind in mee spelen i.m.o.) In eerste aanleg zou je dus ook mij en mijn voertuig tot wannabee kunnen bombarderen, evenals de Caprice of welk voertuig van een liefhebber ook, het onderscheid komt pas naar voren als je nader bekijkt welke doelstellingen de eigenaar heeft.

Wat VKRC doet met de blauwe kappen op de Smarts is het opzoeken van grenzen en daar trachten net binnen te blijven of je dat als wannabee gedrag moet aanmerken.. ik durf het niet te zeggen enerzijds ja want wat moet je er mee, anderzijds waarom mag de opstelling van VKRC niet maar mag het wel middels blauwe tape, uiterlijk is er geen verschil net als dat ik de blauwe kappen in blauwe tape zou rollen.

Ik kan me daarom heel goed voorstellen dat er geageerd wordt tegen de term wannabee gedrag, zeker in combinatie met het noemen van slechts een dienst, wanneer je het slechts hebt over BZK stripping omdat de achter liggende reden van het gebruik, of misbruik zo we willen, niet is je voor te doen als hulpverlener om daar in het verkeer voordeel mee te behalen maar zakelijk gewin m.i. te grondslag ligt aan het gebruik.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Gast

  • Gast
Reactie #714 Gepost op: 22 september 2013, 17:40:39
Citaat van: Rhonus link=msg=1203530 date=1379864307
"Wannabee" is dus echt niet alleen een term die alleen in combinatie met "agent" voorkomt...

Dat bestrijdt ook niemand, de discussie die aangezwengeld is door Luke_BNV ontstond door onderstaande bewering.

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1203353 date=1379799592
Nieuwe dienstauto van een verkeersregelaar van XXL-Security die wel erg graag Wannabe agent speelt:  ::)

Waarbij "agent" net zo makkelijk "brandweer, ambulance-chauffeur, douanier" had kunnen zijn, sec gesproken.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #715 Gepost op: 22 september 2013, 17:49:40
Jongens. De term wannabee kan je overal voor plakken. Wat mij betreft zelfs voor vuilnismannen. De reden dat ik wannabee agent zei was omdat 't een wit voertuig is. Als hij graag op een brandweerwagen wilde lijken had die wel een rode auto met striping genomen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Gast

  • Gast
Reactie #716 Gepost op: 22 september 2013, 17:50:55
Dat weet je dus niet, dat is een aanname. Maar om de discussie verder ontopic te houden:

Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1203526 date=1379864074
De kwestie, en ook het topic, aangaande BiZa of BZK-striping op niet-hulpverleningsvoertuigen spitst zich toe op het specifieke, onrechtmatige, gebruik van een striping die beschermd is.
...
De link leggen naar wannabe-hulpverlener zou in algemene termen correcter zijn.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #717 Gepost op: 22 september 2013, 17:51:12
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1203532 date=1379864439
Waarbij "agent" net zo makkelijk "brandweer, ambulance-chauffeur, douanier" had kunnen zijn, sec gesproken.
Dat heeft dan weer met de raakvlakken tussen de beroepsgroepen te maken. Beveiliging en verkeersregelaarsbedrijven worden al snel gelinkt aan de politie, een EHBO'er met striping en lampjes wordt al snel gezien als "wannabe ambulance"... Zo raar is dat niet.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #718 Gepost op: 22 september 2013, 22:19:24
Was even op verjaardag  0098

Doch, ik irriteer me inderdaad aan de term wannabee. Niet ten opzichte van mezelf maar meer vanwege de toonzetting waarmee dit gebeurt.
Dit topic gaat primair over niet hulpverleningsvoertuigen met BiZa striping, zijn die allemaal wannabee dan?
Want dan ga ik als er weer een foto geplaatst wordt bij elke foto Wannabee roepen.
Deze mensen zijn auteursrechtelijk in overtreding, sommige weten dat niet eens. (veel wel)
Deze striping zetten ze er op om een bepaalde uitstraling te krijgen (of dit de juiste is even in het midden gelaten)
Zijn het dan gelijk wannabee's?

En Luke_BNV, ben jij dan zo'n Ramptoerist, Nep 112 fotograaf, sensatiezoeker, iemand met een slecht huwelijk....nee, denk ik niet....doch zijn dat wel cliché gedachten...
Hou je aub gewoon aan het topic (zonder die negatieve toonzetting)
En mocht je de behoefte voelen nu eens te weten waarom bepaalde mensen bepaalde zaken doen, bel me op 030-8200373 (optie 3) en dan leg ik je onze doelstellingen uit.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #719 Gepost op: 22 september 2013, 22:55:27
Citaat van: VKRC link=msg=1203616 date=1379881164
Was even op verjaardag  0098

Doch, ik irriteer me inderdaad aan de term wannabee. Niet ten opzichte van mezelf maar meer vanwege de toonzetting waarmee dit gebeurt.
Dit topic gaat primair over niet hulpverleningsvoertuigen met BiZa striping, zijn die allemaal wannabee dan?
Want dan ga ik als er weer een foto geplaatst wordt bij elke foto Wannabee roepen.
Deze mensen zijn auteursrechtelijk in overtreding, sommige weten dat niet eens. (veel wel)
Deze striping zetten ze er op om een bepaalde uitstraling te krijgen (of dit de juiste is even in het midden gelaten)
Zijn het dan gelijk wannabee's?

Als je een bepaalde uitstraling wilt krijgen en daarmee voertuigen bewust lijkend op maakt dan vind ik dat wannabee gedrag. Wannabee betekend niets anders dan het willen zijn of je voor willen doen als iets anders. Dat is toch precies hetgene wat je doet als je met de bekende strepen of blauwe balken gaat rijden?

Citaat van: VKRC link=msg=1203616 date=1379881164

En Luke_BNV, ben jij dan zo'n Ramptoerist, Nep 112 fotograaf, sensatiezoeker, iemand met een slecht huwelijk....nee, denk ik niet....doch zijn dat wel cliché gedachten...

Als je daarmee bedoeld dat ik rondjes rij met een lichtbalk, Flitsers, brandweerbordje, EHBO trommels en jas met brandweer achterop. Nee, dat doe ik niet. Ik maak gewoon hobbymatig video's van verschillende nieuwszaken en probeer dat te verkopen aan de media. Op die manier verdien ik ongeveer genoeg bij om mijn vaste lasten te kunnen betalen. Niets meer, niets minder.

Ik noem mij zelf geen HVfotograaf of brandweer fotograaf en zal me ook niet zodanig op straat uitgeven. Als mensen dat wel denken ligt dat aan hun. Ik gedraag mij immers niet op een manier die dat veronderstelt. Ik vind dat je dat wel doet als je met biza strepen of blauwe balken rond rijd.

Citaat van: VKRC link=msg=1203616 date=1379881164
Hou je aub gewoon aan het topic (zonder die negatieve toonzetting)

Ik hou me ook aan het topic. Ik plaats 2 foto's en gebruik daarbij een woordje wat jij niet wilt horen. Jij was vervolgens de eerste die of topic ging.  ;)

Citaat van: VKRC link=msg=1203616 date=1379881164
En mocht je de behoefte voelen nu eens te weten waarom bepaalde mensen bepaalde zaken doen, bel me op 030-8200373 (optie 3) en dan leg ik je onze doelstellingen uit.

Sorry, maar die behoefte voel ik totaal niet eigenlijk. Ik heb middels eerder genoemde vragen de kans gegeven om het beeld wat ik heb over, onder andere jouw organisatie, heb bij te stellen. Die kans grijp je echter niet. Dat is jammer. Ik heb verder geen behoefte om veel moeite te doen dat beeld bij te stellen. Volgens mij zouden jullie die behoefte wel horen te hebben.


Citaat van: VKRC link=msg=1203616 date=1379881164
Was even op verjaardag  0098

En dat mag natuurlijk. Niets mis mee.  :D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens