Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 403503 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,320
Reactie #910 Gepost op: 8 mei 2016, 14:11:48
Denk dat de Engelse en Zweedse politiekorpsen hier ook niet gelukkig mee zijn, ondanks dat het voor hen buitenland is. Ik zou me niet verbazen als er vandaag of morgen een zaak voor het Europese Gerechtshof van komt.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #911 Gepost op: 8 mei 2016, 14:13:35
Citaat van: André Welten link=msg=1422889 date=1462709508
Denk dat de Engelse en Zweedse politiekorpsen hier ook niet gelukkig mee zijn, ondanks dat het voor hen buitenland is. Ik zou me niet verbazen als er vandaag of morgen een zaak voor het Europese Gerechtshof van komt.

Denk dat wanneer de genoemde korpsen er iets van vinden ze eerst contact zullen leggen met de nederlandse collega's daar heb je een europees gerechtshof niet bij nodig.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


sylvester1986

  • Gast
Reactie #912 Gepost op: 8 mei 2016, 14:26:03
Citaat van: Haageneesch link=msg=1422814 date=1462653385
https://www.facebook.com/Engelse.police.nederland/videos/1689457397987959/

Lijkt me niet de bedoeling dat je dan met de voertuigen gaat rijden... tegen de richting in én OGS aan?
En snel de reacties weghalen van mensen hun aanspreekt over het gedrag.
Op deze manier het apparatuur wekelijks testen op de openbare weg, waarom kan dit niet gewoon op de oprit? 98uiye
Het wannabe gehalte is in mijn ogen erg hoog.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #913 Gepost op: 8 mei 2016, 14:47:08
Citaat van: André Welten link=msg=1422889 date=1462709508
Denk dat de Engelse en Zweedse politiekorpsen hier ook niet gelukkig mee zijn, ondanks dat het voor hen buitenland is. Ik zou me niet verbazen als er vandaag of morgen een zaak voor het Europese Gerechtshof van komt.
Zo rijdt er in Nederland een Duitsepolitie wagen rond en in Duitsland een Nederlandse..


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #914 Gepost op: 8 mei 2016, 21:45:22
Citaat van: Bernt link=msg=1422892 date=1462711628
Zo rijdt er in Nederland een Duitsepolitie wagen rond en in Duitsland een Nederlandse..

In duitsland rijden er ook ex amerikanen en van een van de eigenaren weet ik dat onze oosterburen nog fanatieker zijn dan de nederlandse dienders. Anderzijds weet ik ook dat het (voor een nederlander) erg simpel is om een tijdelijk ontheffing te verkrijgen voor de oosterburen en op eenvoudiger wijze dan hier in Nederland
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #915 Gepost op: 31 mei 2016, 11:53:01
Inmiddels zijn de heren engelse politie wagens meerdere keren onder de aandacht gebracht van de politie, afgelopen zaterdag na afloop van de veiligheidsdag in driemond zijn ze betrapt door een VKR op het gebruik van de OGS op de openbare weg, deze VKR heeft melding gemaakt van dat gebeuren bij pol.AA

Daarnaast is bij NH de vraag uitgezet hoe het kan dat de OGS door hen gelegaliseerd zou zijn (onmogelijk) Ze krijgen dus steeds meer aandacht.
PVGNL en DAPD hebben al aangegeven dat de bewuste voertuigen niet welkom zijn bij de clubs.

KBF heeft de aangemelde wagen bedankt voor de aanmelding en uitgeschreven...

Ik heb de heren in Driemond mogen ontmoeten bij de veiligheidsdag en kan me niet aan de indruk onttrekken dat we nog vaker van ze zullen horen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


fdn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
  • Burger met interesse in hulpverlening


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #917 Gepost op: 14 juni 2016, 19:38:35


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #918 Gepost op: 14 juni 2016, 22:27:16
Citaat
De agenten kwamen er al vlot achter dat er niets mis was met de auto. „Omdat-ie werd vervoerd op een auto-ambulance én de strepen niet één-op-één hetzelfde waren.”

Erg vreemd dat het mag. Ik zie zo op de foto's geen verschil qua striping, hooguit meer strepen op de zijkant. Zelfs het politie logo staat op de zijkant..... Wie kan meer uitleg geven waarom dit zou mogen?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #919 Gepost op: 14 juni 2016, 22:29:56
Ik denk dat ze de politie overtuigd hebben dat de auto in NL niet de weg opgaat. Beetje hetzelfde idee als dat hier in NL mensen met amerikaanse (en engelse en wat nog meer aan buitenlandse HV voertuigen) rijden.

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1430037 date=1465936036
Erg vreemd dat het mag. Ik zie zo op de foto's geen verschil qua striping, hooguit meer strepen op de zijkant. Zelfs het politie logo staat op de zijkant..... Wie kan meer uitleg geven waarom dit zou mogen?

Volgens politiewoordvoerder Ruud Visser is het in Nederland verboden de striping van de politie zichtbaar te voeren. Op de strepen in die vorm en kleurencombinatie zitten auteursrechten, net als op het politielogo en -uniform. „Nu werd dit voertuig getransporteerd op een auto-ambulance én werd de wagen naar het buitenland vervoerd voor een rally met een goed doel. Die combinatie zal de reden zijn dat-ie door mocht rijden.”
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)