Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 404154 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #150 Gepost op: 22 februari 2010, 15:36:30
Vanmorgen in Hoorn aangetroffen, met GSM op de gevoelige plaat gezet:





De grote versies te vinden op mijn Photobucket pagina

Soort voertuig: serviceauto
Merk voertuig: Mercedes Benz A140
Roepnummer: geen, kenteken XT-ZP-15
Gefotografeerd in: Hoorn
Bedrijf: Autohandel Koggeland Berkhout
Bijzonderheden: BiZa striping nog aanwezig met zwartgespoten Code3 XS8000 Intensity zwaaibalk.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #151 Gepost op: 22 februari 2010, 15:41:44
Als ik het goed begrijp is dit een serviceauto van een "normale" garage?  :|


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #152 Gepost op: 22 februari 2010, 16:17:05
Het is in ieder geval de oude 957 uit Den Helder.
Geloof niet alles wat je denkt.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #153 Gepost op: 4 maart 2010, 00:24:13
De striping van politie, brandweer, ambulance en douane is auteursrechtelijk beschermd en mag dus niet door anderen gebruikt worden. Niet door particulieren,niet door bedrijven, maar ook niet door overheidsbedrijven. De milieupolitie in Amsterdam is een gemeentelijke dienst, maar rijdt met auto's met BZK striping, waarbij de blauwe strepen vervangen zijn door groene.
BZK is belast met de bestrijding van de misbruik van de striping en of logo's, zowel op voertuigen als op websites.  Zo rijden er diverse gemeentelijke handhavingsdiensten rond met politieachtige striping. Die krijgen een brief van de minister met het dringende verzoek de boel te verwijderen. Gebeurt dat niet dan kan er een dwangsom opgelegd worden. Het lijkt me goed msibruik te melden. Al is het maar om verwarring te voorkomen. Er is al eerder een topic over geplaatst.
De bestrijding kan heel ver gaan. Als de striping ook maar iets weg heeft van de BZK striping, dan kan dat aangepakt worden. Een goed voorbeeld is het wagenpark en het logo van Regiocontrol. Dat is een particuliere beveiligingsdienst, gevestigd in Opmeer(NH). De auto's zijn wit en hebben een gespiegelde BZK striping. Het bedrijf heeft inmiddels de aanzegging gekregen de striping e.d. aan te passen.
In dit verband : op 16 februari reed ik over de A1 in de richting Amsterdam en kwam een gele VW transporter met de opbouw van een nieuwe ambulance tegen.  Het voertuig was voorzien van BZK striping in wit en blauw en aan de zijkanten stond in blauwe letters Calamiteitendienst met wat extra tekst in BZK huisstijl. Ook was het contour van de wagen aangegeven met de bekende reflecterende stippen. Op de spoiler boven de cabine stond met grote blauwe letters EMG. Wie weet iets over deze wagen. Tot slot: er zat een oranje dakset op aan de achterzijde
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #154 Gepost op: 4 maart 2010, 04:37:18
In dit verband : op 16 februari reed ik over de A1 in de richting Amsterdam en kwam een gele VW transporter met de opbouw van een nieuwe ambulance tegen.  Het voertuig was voorzien van BZK striping in wit en blauw en aan de zijkanten stond in blauwe letters Calamiteitendienst met wat extra tekst in BZK huisstijl. Ook was het contour van de wagen aangegeven met de bekende reflecterende stippen. Op de spoiler boven de cabine stond met grote blauwe letters EMG. Wie weet iets over deze wagen. Tot slot: er zat een oranje dakset op aan de achterzijde

Zal wel van dit bedrijf zijn. Ze voeren werkzaamheden voor de politie uit, ongeveer gelijk aan wat SEON doet.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #155 Gepost op: 4 maart 2010, 12:51:51
Ik heb het voertuig ook wel eens zien rijden in Almere. Het betreft overigens geen Volkswagen Transporter, maar een omgebouwde Mercedes Sprinter.

Een foto:


Alleen de kleuren zijn omgekeerd en de striping op de motorkap komt niet geheel overeen, maar lijkt gigantisch op BIZA-striping.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #156 Gepost op: 4 maart 2010, 12:56:45
De striping van politie, brandweer, ambulance en douane is auteursrechtelijk beschermd en mag dus niet door anderen gebruikt worden.
...............
Daarom vroeg ik mij ook af of bovenstaande op de vorige pagina getoonde Mercedes A dan wel gewoon rond mag rijden.  ???


BrandBase.org

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 110
    • BrandBase.org
Reactie #157 Gepost op: 4 maart 2010, 13:37:48
Ik heb het voertuig ook wel eens zien rijden in Almere. Het betreft overigens geen Volkswagen Transporter, maar een omgebouwde Mercedes Sprinter

Alleen de kleuren zijn omgekeerd en de striping op de motorkap komt niet geheel overeen, maar lijkt gigantisch op BIZA-striping.

Voertuig staat dagelijks in de Literatuurwijk (langs de busbaan) in Almere
Groeten, Eric de Sain www.BrandBase.org


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #158 Gepost op: 4 maart 2010, 22:06:19
Het is dan wel geen BIZA-striping, maar veel mensen gaan wel een stuk netter rijden als ze deze zien  ::)

Motorfietsen van Rijschool Safety Houten (instructeursfietsen):



Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #159 Gepost op: 5 maart 2010, 00:05:29
ik zag van de week een auto rijden van de bedrijfsbeveiliging van de Parnassia Bavo Groep.. Helaas geen foto's kunnen maken..
Striping van betreffend voertuig was behoorlijk modelletje BIZA.. iemand toevallig foto's ?

 O0