Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 403994 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #230 Gepost op: 18 maart 2011, 18:07:55
ik dacht dat de FIOD-ECD een apart onderdeel was, maar als dat dus niet zo is heb je helemaal gelijk.  ;)

Vergeet de tak motorrijtuigenbelasting ook niet  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #231 Gepost op: 18 maart 2011, 19:20:25
en geldt die dan ook meteen voor de belastingdienst?
ik vind (persoonlijk) striping, al dan niet secundair, niet thuis horen op een niet-hulpverlenings voertuig

Belastingdienst =  Rijksdienst = Rijkshuisstijlstriping,deze lijkt een beetje op de secondaire hulpdiensten huisstijl.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #232 Gepost op: 18 maart 2011, 19:23:37
Belastingdienst =  Rijksdienst = Rijkshuisstijlstriping,deze lijkt een beetje op de secondaire hulpdiensten huisstijl.

Nou ja er zit wel een rijksdienstlogo op de deur


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #233 Gepost op: 19 maart 2011, 01:55:43
en geldt die dan ook meteen voor de belastingdienst?
ik vind (persoonlijk) striping, al dan niet secundair, niet thuis horen op een niet-hulpverlenings voertuig

De striping uitgevoerd in de rijkshuisstijl is verre van secundair. Bovendien is het ook niet specifiek voorbehouden aan een hulpverleningsvoertuig (hoewel sommige voertuigen in rijkshuisstijl bij uitzondering wel voorangsvoertuigen kunnen zijn).

Het is simpelweg een voertuig in gebruik bij de rijksoverheid waarbij het om bepaalde redenen gewenst is dat het als zodanig herkenbaar is.  
Lees anders eens bij http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=25746.0 verder (zoals Wouwie ook al zei) e050
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #234 Gepost op: 19 maart 2011, 16:10:02
ik dacht dat de FIOD-ECD een apart onderdeel was, maar als dat dus niet zo is heb je helemaal gelijk.  ;)

Klopt, de FIOD-ECD heet echter sinds vorig jaar alleen nog maar FIOD.

Zowel de FIOD als de Douane vallen wel onder de Belastingdienst, maar zijn beiden een zelfstandige organisatie.

De Douane-voertuigen hebben een groen/gele BZK striping en de FIOD heeft alleen maar burger voertuigen.

Grtz,
Marcel


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #235 Gepost op: 19 maart 2011, 16:14:47
en geldt die dan ook meteen voor de belastingdienst?
ik vind (persoonlijk) striping, al dan niet secundair, niet thuis horen op een niet-hulpverlenings voertuig

Zoals gezegd, de Belastingdienst is een Rijksoverheidsdienst dus dienen de specifieke dienstvoertuigen voorzien te zijn van het Rijksoverheid-logo met bijbehorende striping.

Striping komt overeen met de voertuigen van bv. DV&O, de AID, de NFI en heeft niets te maken met wel of geen hulpverleningsvoertuig.

Grtz,
Marcel


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #236 Gepost op: 19 maart 2011, 17:47:28
iedereen bedankt voor de antwoorden, hier kan ik wat mee!  O0


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #237 Gepost op: 31 maart 2011, 16:14:43


Vanaf de achterkant valt het nog wel mee ... gewoon een autobedrijf. Alleen die blauwe tekst ... PECH HULPDIENST.
Dat wordt wel vrij ver doorgetrokken als je de onderstaande foto bekijkt.



Lijkt wel verdacht veel op secundaire BZK striping. (auto is trouwens gewoon een leenauto van dat betreffende autobedrijf)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #238 Gepost op: 31 maart 2011, 16:22:54
Ex-huisartenpost of iets dergelijks geweest neem ik aan?


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #239 Gepost op: 31 maart 2011, 16:27:01
Even gegoogled op het kenteken en kreeg meteen een link naar een board op dit forum:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=19845.0


Sittard:  *****    Audi A2   geel        62-HJ-XG   2001       hap
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente