Brand !!!

Auteur Topic: Brand !!!  (gelezen 7619 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 8 december 2006, 16:42:14
Brandweerman Cor krijgt TV-show

Utrecht - Iedere brand is een ramp, zeker als er slachtoffers bij te betreuren zijn. Elk jaar eisen ruim zevenduizend woningbranden gemiddeld 43 doden en zevenhonderd ernstig gewonden. Daarnaast worden nog eens circa achthonderd mensen medisch behandeld aan de gevolgen van vuur en brand in huis. Ook de materiële schade is voor vele van de door brand getroffen mensen en bedrijven desastreus. Reden genoeg voor RTL 7 om vanaf zondag 17 december met het nieuwe programma 'Brand!!!' iedere week aandacht te besteden aan brand en brandpreventie.

Presentatrice Esther Duller en brandweerman Cor brengen de kijkers met behulp van indringende reportages, nieuws en spectaculaire reddingen op de hoogte van de belangrijkste thema's en tips op het gebied van brandpreventie. Met hun eigen brandweerwagen rijden zij door het land naar een per aflevering wisselende plaats. Daar aangekomen brengen Cor en Esther onder meer een bezoek aan het lokale brandweerkorps en gaan ze bij particuliere woningen en bedrijven langs om te kijken hoe het is gesteld met de brandveiligheid.

Ook bezoekt en interviewt Cor mensen die het slachtoffer zijn geworden van een brand en wordt aandacht besteed aan het ontstaan en verloop van een waargebeurde brand. Daarnaast demonstreert Cor hoe gewone huis-, tuin- en keukenzaken dramatisch uit de hand kunnen lopen en voorziet hij de kijker van talloze tips die het leven een stuk veiliger maken. Al met al meer dan voldoende aanleiding om vanaf zondag 17 december naar 'Brand!!!' te kijken.



Bon www.blikopnieuws.nl


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #1 Gepost op: 10 december 2006, 13:08:41
Zuilense brandweerman krijgt eigen preventieprogramma bij RTL 7
“Met dit programma is mijn droom uitgekomen”

De Zuilense Cor Kraaijenhagen (in het dagelijkse leven beroepsbrandweerman in Utrecht op Post Oost) is in brandweerland al bekend door zijn brandpreventieshows tijdens open dagen van kazernes.
Vanaf 17 december kan echter heel Nederland hem leren kennen.
Vanaf die dag presenteert hij op RTL 7 wekelijks zijn eigen voorlichtingsprogramma Brand!!!


Al tientallen jaren zet Cor Kraaijenhagen zich naast zijn werk als brandweerman in voor brandpreventie. Hij heeft zijn eigen container ontworpen, met daarin een complete keuken, waarmee hij door het hele land demonstraties geeft. Zijn boek met verhalen en tips is goed gelezen en hij is sinds dit jaar lid in de Orde van Oranje Nassau. Deze maand is echter het hoogtepunt van zijn werk.
Vanaf zondag 17 december is hij rond 12.15 uur 's middags op RTL 7 te zien met zijn eigen programma over brandpreventie.
 
Cor :"Hiermee hoop ik nog meer mensen te bereiken. Ik wil hen een spiegel voorhouden over wat er allemaal kan gebeuren, op een licht komische en laagdrempelige manier."

Om dit te illustreren praat hij ook met mensen die brand hebben gehad. "We hebben het over de oorzaak van de brand en hoe het voorkomen had kunnen worden." Ook gaat hij de brandweer op de kaart zetten. "Ik wil laten zien dat het een mooi, maar ook gevaarlijk beroep is."
Kraaijenhagen bedacht dit programma zes jaar geleden en werkte al snel samen met een productiebureau. "Het duurt helaas heel lang voordat zoiets daadwerkelijk van de grond komt", weet hij nu. "Je moet een zender vinden die geïnteresseerd is en sponsors die het willen betalen. Een paar weken terug hebben we eindelijk groen licht gekregen en zijn meteen aan de slag gegaan. De timing is overigens perfect: op 24 december kunnen we inspelen op kerst, de 31e op Oud en Nieuw en de gevaren van vuurwerk."


Brandweerman Cor reist met zijn busje het hele land door voor het televisieprogramma Brand!!!

OPEN ARMEN
In tegenstelling tot zijn demonstraties, presenteert hij dit programma samen met presentatrice Esther Duller. Dat is voor hem even wennen.
"Ik ben gewend om solistisch te werken. Maar het is wel goed voor het programma. Als bewoners niets vragen, kan zij dat doen. Deze wisselwerking maakt het een stuk levendiger."
De twee presentatoren reizen hiervoor het hele land door en gaan op bezoek bij willekeurige korpsen. Ze doen dit in een twintig jaar oud brandweerbusje, dat ze te leen hebben gekregen van een korps uit Losser.
"We hadden dat in een luxe Mercedes kunnen doen, maar dit past veel meer bij mij."
Ze worden overal met open armen ontvangen. De meeste korpsen kennen Cor ook van zijn demonstraties en hij is daardoor een graag geziene gast. "We waren onlangs in Hellevoetsluis. Die jongens hadden speciaal voor onze komst alle auto's gepoetst. Fantastisch was dat."

Met dit programma is zijn droom uitgekomen. Het is voor hem ook aanleiding om het iets rustiger aan gaan doen. "Maar stoppen is geen optie hoor. Ik ben hier nog lang niet klaar mee."

INFO
Het programma Brand!!! is vanaf zondag 17 december zes weken lang rond de klok van 12.15 uur te zien op RTL 7.
Uitzendingen:
zondag 17 december bij RTL 7, tussen 12.15 en 12.45 uur.
zondag 24 december bij RTL 7, tussen 12.15 en 12.45 uur.
zondag 31 december bij RTL 7, tussen 12.00 en 12.30 uur.
zondag 7 januari bij RTL 7, tussen 12.40 en 13.10 uur.
zondag 14 januari bij RTL 7, tussen 12.40 en 13.10 uur.
zondag 21 januari bij RTL 7, tussen 12.40 en 13.10 uur.

Meer informatie over Brandweerman Cor is te vinden op www.brandweermancor.nl.


jwpots

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 13 december 2006, 18:40:42
Zal ik dan ook mijn bijdrage leveren ?

Groet
Johan

BRON: www.losser.tctubantia.nl | 12-12-2006
Losserse brandweer in ‘Brand’ op RTL-7

LOSSER - Mei 2002 was er in Losser een weekeinde vol activiteiten in het kader van het 75-jarig bestaan van de brandweer. Dat maakte zoveel indruk dat de Losserse spuitgasten nu centraal staan in een televisieshow van RTL7.

Brandweerman 'Cor', Cor Kraaijenhagen, was een van de deelnemers aan de activiteiten in het centrum van Losser. Werkzaam bij de brandweer Utrecht trekt hij met zijn voorlichtingscontainer door het land. In die container vertoont hij voorlichtingsvideo's over brandpreventie en tevens geeft hij demonstraties van allerhande ongelukken in en om het huis. Dat trok de aandacht van diverse televisiezenders, waaronder RTL 7. Die heeft hem nu opdracht gegeven een zestal televisie-uitzendingen te verzorgen met als titel 'Brand'. Vanaf komende zondag 12.30 uur wordt er iedere week op RTL 7 aandacht besteed aan brand en brandpreventie. Bij de voorbereidingen op de uitzendingen kreeg Lossernaar Harry Boers een telefoontje van Kraaijenhagen. Boers, inmiddels ex-brandweerman maar nog volop betrokken bij de organisatie van activiteiten van het Losserse korps, was toentertijd verantwoordelijk voor de organisatie van het 75-jarig jubileum. 'Kraaijenhagen liet mij weten, dat hij de Losserse brandweer graag bij een uitzending wilde betrekken', zegt Boers. 'Hij was onder de indruk geraakt van onze perfecte organisatie. Het korps zou centraal moeten staan bij de uitzending van 31 december waarbij het voorkomen van vuurwerkongevallen aan de orde komt. Wij hebben met brandwacht Hank Rödel iemand, die als zakenman in het centrum van Losser ook een goed beveiligd vuurwerkverkooppunt heeft. Dus een goed voorbeeld van brandpreventie.' Maar niet alleen bij Rödel worden deze week opnamen gemaakt. Ook presenteert zich het korps Losser met manschappen en hulpverleningsvoertuigen bij de kazerne aan de Broekhoekweg. Daarnaast wordt her en der aangebeld bij Lossernaren om te kijken wat zij aan brandpreventie doen. 'Mede op initiatief zijn door de Losserse brandweer samen met de woningstichting aan veel huisgezinnen rookmelders verstrekt', vervolgt Harry Boers. 'In alle uitzendingen verplaatst het RTL-team zich in onze oude Volkswagen-personeelsbus door het land. Dus in alle zes uitzendingen is de Losserse brandweer te zien. Daar kunnen we als gemeenschap en als vrijwillige brandweer trots op zijn. Het is toch een stukje erkenning voor onze 42 manschappen.'


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #3 Gepost op: 17 december 2006, 13:00:43
Ja ik keek net op hun site zie ik dat zo gewoon mijn foto zonder toestemming hebben genomen. Ten minste hij is verdacht hetzelfde   ???  :o




Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 17 december 2006, 17:46:33
Ja ik keek net op hun site zie ik dat zo gewoon mijn foto zonder toestemming hebben genomen. Ten minste hij is verdacht hetzelfde   ???  :o
http://www.rtl.nl/programma/brand/components/images/brand_258x210.jpg

http://www.angel.fotopresentatie.nl/homepage/show/667476.jpg

We kunnen er wel van uit gaan dat dat dezelfde foto's zijn ja. Niet echt netjes van ze.

Je hebt trouwens op je site alleen de volgende zin staan: "Foto's die je wil hebben, graag eerst even laten weten: mail"

Maar ik zie nergens op je site staan dat er copyright op de foto's zit. Mocht iemand ooit met je foto's aan de haal gaan, dusdanig dat je er een zaak van maakt, heb je weinig poten om op te staan, zonder dat je rechten aan de foto ontleent.
Nu hoeft het natuurlijk niet zover te komen, maar ik zou voor de zekerheid wel duidelijk op je site zetten dat er copyright op de foto's zit.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 17 december 2006, 17:49:29
We kunnen er wel van uit gaan dat dat dezelfde foto's zijn ja. Niet echt netjes van ze.

Je hebt trouwens op je site alleen de volgende zin staan: "Foto's die je wil hebben, graag eerst even laten weten: mail"

Maar ik zie nergens op je site staan dat er copyright op de foto's zit. Mocht iemand ooit met je foto's aan de haal gaan, dusdanig dat je er een zaak van maakt, heb je weinig poten om op te staan, zonder dat je rechten aan de foto ontleent.
Nu hoeft het natuurlijk niet zover te komen, maar ik zou voor de zekerheid wel duidelijk op je site zetten dat er copyright op de foto's zit.

Volgens mij hoef je geen copyright bij te zetten.....  ;) Gewoon een rekening sturen!  ;D ;D ;D ;D


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #6 Gepost op: 17 december 2006, 18:03:52
neu stuur geen rekening hoor  ;)
Maar vond het gewoon niet netjes zeg maar.

Programma zelf is wel leuk  ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #7 Gepost op: 17 december 2006, 18:35:53
zonder dat je rechten aan de foto ontleent.


Zodra je afklikt heb jij alle rechten van die foto. Daarvoor hoef je verder niets te doen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 17 december 2006, 18:51:05
chips.... gemist..... :-X :-X :-X :-X

Was het nog wat?  ???


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 17 december 2006, 19:49:11
chips.... gemist..... :-X :-X :-X :-X

Was het nog wat?  ???

Ik vond het persoonlijk niet zo'n heel sterk programma.

Goede elementen:
Verhalen van mensen die brand hebben gehad en de kijkers worden goed bewust gemaakt van de gevaren in en rond het huis.

De tips van brwman Cor die kennen we inmiddels wel (altijd weer die vlam in de pan ;)), maar het kan geen kwaad die vaker te zien, herhalingis immers de kracht van de reclame.


Maar het algehele gevoel wat het bij mij achterlaat is toch wat minder. Ligt denk ik vooral door de toon die aangeslagen wordt (een beetje te bijdehand in mijn optiek) en het geheel komt nogal onnatuurlijk over (soms te duidelijk in scene gezet).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s