werkzaamheden politie <=> beveiliging

Auteur Topic: werkzaamheden politie <=> beveiliging  (gelezen 11123 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JeanBateau

  • Gast
Gepost op: 3 januari 2007, 22:44:07
ja wat je idd steeds meer ziet is dat er van die piepkleine bedrijfjes komen in deze sector
ze komen als gras uit de grond.
Maar de kwaliteit laat vaak de wensen over en die verpesten het dan voor de overige bedrijven die wel willen.


Ik denk dat er een wettelijke regel moet komen aangaande de kwaliteit van de bedrijven en dan niet op vrijwillige basis. Hoor hier de politie er ook over dat ze door bezuinigingen niet meer aan alle werk toekomen en maar wat blij zijn dat wij rondrijden. Voorbeeld: enkele weken geleden hadden we hier een behoorlijke stroomstoring. Omdat in die wijk een aantal van onze objecten zijn had ik besloten om daar een tijdje te blijven rondrijden. Kwam een politieagent tegen en na even gepraat te hebben werd gevraagd of wij lang rondbleven rijden en of wij dan een oogje op de bedrijfspanden konden houden (ook die niet bij ons als klant zijn) zodat de politie zich met de particulieren bezig kon houden.
 Met de bezuinigingen die blijven doorgaan zullen dit soort zaken vaker voor gaan komen en dan moet je er als beveiliger en burger wel van op aan kunnen dat je conculega's betrouwbaar zijn.




Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2007, 22:56:38
Ik denk dat er een wettelijke regel moet komen aangaande de kwaliteit van de bedrijven en dan niet op vrijwillige basis. Hoor hier de politie er ook over dat ze door bezuinigingen niet meer aan alle werk toekomen en maar wat blij zijn dat wij rondrijden. Voorbeeld: enkele weken geleden hadden we hier een behoorlijke stroomstoring. Omdat in die wijk een aantal van onze objecten zijn had ik besloten om daar een tijdje te blijven rondrijden. Kwam een politieagent tegen en na even gepraat te hebben werd gevraagd of wij lang rondbleven rijden en of wij dan een oogje op de bedrijfspanden konden houden (ook die niet bij ons als klant zijn) zodat de politie zich met de particulieren bezig kon houden.
 Met de bezuinigingen die blijven doorgaan zullen dit soort zaken vaker voor gaan komen en dan moet je er als beveiliger en burger wel van op aan kunnen dat je conculega's betrouwbaar zijn.

geeft overigens wel aand dat ze aan ene kant wel vertrouwen hebben maar dat ze denken dat een mobiele surveillant 'oostindisch blind' is ofzo.. ik heb aantal keren collectief gereden en daar waren niet alle panden van mn werkgever.. maar toch. je rijdt er langs en als je iets opvalt kijk je er toch naar..
Politie Aspirant niveau 4


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #2 Gepost op: 4 januari 2007, 00:05:18
Denk niet dat ze dachten dat Jean oostindisch blind was. Wat moet de politie als ze maar "aannemen" dat hij overal op let en er gebeurt iets? "O, wij dachten dat..." nee, het moet goed afgesproken zijn, daarom hebben deze agenten ook even met Jean deze afspraak gemaakt en dat lijkt me niet meer dan logisch.

Landelijke verplichtingen mbt de kwaliteit van een beveiligingsbedrijf lijkt mij een must.

Voorbeeld: Hier op Schouwen-Duiveland rijdt 's nachts 1 politieauto voor Schouwen-Duiveland en Noord-Beveland. Deze agenten komen natuurlijk nooit toe aan het toezicht. Zonder beveiligingsbedrijven die een oogje in het zeil houden zouden er een hoop zaken die niet horen ongestraft blijven. Verder vind ik het helemaal geen slecht iedee de wat kleinere zaken zoals geluidsoverlast etc.. ook uit te besteden, mits er goede afspraken tussen politie en beveiliging zijn, dat de beveiligers een gedegen extra cursus krijgen. Dit zou ook nog ingevuld kunnen worden door dit alleen te doen als de politie niet snel genoeg de melding kan afhandelen ivm een ongeval of andere melding.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 4 januari 2007, 14:59:50
Er zijn beveiligingsbedrijven die werk doen in de publieke ruimte, bijvoorbeeld als stadstoezicht of parkeercotrole.

Toch vind ik persoonlijk dat de particuliere beveiliging zich tot de particuliere ruimte moet beperken en de daaraan gerelateerde omgeving (bijv. de weg die door een bedrijventerein loopt). De publieke ruimte moet gewoon door de publieke handhavers en toezichthouders gedaan worden. Een beveiliger aan de deur voor geluidsoverlast, het is een idee waaraan ik niet kan wennen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #4 Gepost op: 4 januari 2007, 15:36:04
Tuurlijk, je hebt volkomen gelijk. Maar dat liever dan 2 uur wachten op een politiewagen omdat ze bijv. bij een ongeval staan. Zoals eerder genoemd is er voor Noord-Beveland en Schouwen-Duiveland maar 1 auto. Zo duurt het ontzettend lang voordat kleine meldingen worden aangepakt.

p.s. niets tegen onze dienders, want die balen er zelf ook van.. er wordt zelfs op orde handhaving bezuinigd, aantal agenten wordt alleen maar teruggedrongen..


Michelle1983

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2007, 15:44:35
Probleem is dat je kleine meldingen niet zo makkelijk over kunt laten aan beveiligingsbedrijven. Je komt namelijk in juridische problemen terecht wanneer de handhaving van de openbare orde op dat punt naar beveiligingsbedrijven gaat. Beveiligers kunnen nu eenmaal niet alle bevoegdheden van de politie krijgen en misschien meer fundamenteel is de kwestie van de grondrechten. De politie mag inbreuk maken op grondrechten op basis van de wet, omdat zij deel uitmaakt van de overheid. Daarom kan ze bij mij aankloppen voor geluidsoverlast en vragen daar wat aan te doen, wat een onderdeel is van mijn persoonlijke levenssfeer. En daarom kan ze mits ze aan alle voorwaarden voldoet, mijn huisrecht schenden. Als het gaat om particuliere beveiligers dan wordt dat net even anders.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2007, 15:59:19
Dat wel, maar iedereen is bevoegd aan te bellen en vriendelijk iets te vragen. Mocht er een nee volgen is er altijd de mogelijkheid terug te trekken en de MKP op de hoogte te stellen dat het alsnog door de politie wordt afgehandeld.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2007, 16:02:08
Er zijn beveiligingsbedrijven die werk doen in de publieke ruimte, bijvoorbeeld als stadstoezicht of parkeercotrole.

Toch vind ik persoonlijk dat de particuliere beveiliging zich tot de particuliere ruimte moet beperken en de daaraan gerelateerde omgeving (bijv. de weg die door een bedrijventerein loopt). De publieke ruimte moet gewoon door de publieke handhavers en toezichthouders gedaan worden. Een beveiliger aan de deur voor geluidsoverlast, het is een idee waaraan ik niet kan wennen.

maar een beveiliger zou WEL kunnen bemiddelen bij een simpel ongeval, of daar een eerste inschatting maken enzo, of een beveiliger zou wel kunnen helpen bij het afhandelen van bijv vandalisme... mits daarote de mogelijkheid word gecreëerd.
Politie Aspirant niveau 4


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2007, 16:08:04
Vandalisme is goed te doen. Goede gedetailleerde foto's maken, uitgebreid rapport maken van de situatie en wat er precies is gebeurd, schade, etc.. etc.., naar de politie met dat rapport en het lijkt mij dat er dan genoeg stof voor de politie is om de zaak verder af te handelen.

Dat beter dan niets. Een familielid van me heeft vandalisme gehad op haar basisschool (directeur). Heel de muur was beklad met graffiiti. Aangifte gedaan en er is tot op heden (+/- 2 maanden geleden) nog geen enkele terugkoppeling gekomen of uberhaubt iemand die is komen kijken. Deze kleinere zaken worden gewoon onder de tafel geschoffeld omdat de agenten er gewoonweg geen tijd voor hebben omdat het aantal agenten te weinig is voor het werk wat er is.

Ik ben dus van mening dat als de politie het niet aan kan, ze alternatieven zal moeten bedenken om het toch te laten gebeuren, een goed alternatief is een beveiligingsbedrijf mits daar goede afspraken en cursussen aan worden gegeven. Momenteel werken wij als bedrijf samen met de politie binnen de vereniging "partners in veiligheid", en dat zou best uitgebreid kunnen worden met zulke taken.

Verder zou het een hoop werk kunnen schelen als ze ook berichten doorgeven aan een beveiligingsbedrijf waar afspraken mee zijn van bijv. gestolen goederen (te denken aan fietsen etc...). Wij zitten de hele nacht op de weg en hebben best mogelijkheid ook naar zulke zaken uit te kijken... En volgens de wet is dit niet verboden naar mijn weten, je bent op dat moment gewoon een oplettende burger.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2007, 17:50:27
Vandalisme is goed te doen. Goede gedetailleerde foto's maken, uitgebreid rapport maken van de situatie en wat er precies is gebeurd, schade, etc.. etc.., naar de politie met dat rapport en het lijkt mij dat er dan genoeg stof voor de politie is om de zaak verder af te handelen.

dit vind ik dan weer wat te ver gaan. het opmaken van complete fotoverslagen enzo is verzekeringswerk over het algemeen. je zou echter natuurlijk wel schadebeperkende maatregelen kunnen treffen zoals het bellen van een glaszetten, mkp een contactpersoon laten bellen met de mededeling dat er een beveiliger op hen wacht. (het lijkt me niet wenselijk dat de gegevens aan externe bedrijven en personen worden doorgegeven dus ik zou niet zelf om die gegevens vragen. het tp komen van politie zelf is vaak niet direct noodzakelijk en kan dus wel worden voorkomen. overigens is het ook meteen goede reclame voor jouw werkgever als je je ook daarvoor leent.)

Dat beter dan niets. Een familielid van me heeft vandalisme gehad op haar basisschool (directeur). Heel de muur was beklad met graffiiti. Aangifte gedaan en er is tot op heden (+/- 2 maanden geleden) nog geen enkele terugkoppeling gekomen of uberhaubt iemand die is komen kijken. Deze kleinere zaken worden gewoon onder de tafel geschoffeld omdat de agenten er gewoonweg geen tijd voor hebben omdat het aantal agenten te weinig is voor het werk wat er is.

Ik ben dus van mening dat als de politie het niet aan kan, ze alternatieven zal moeten bedenken om het toch te laten gebeuren, een goed alternatief is een beveiligingsbedrijf mits daar goede afspraken en cursussen aan worden gegeven. Momenteel werken wij als bedrijf samen met de politie binnen de vereniging "partners in veiligheid", en dat zou best uitgebreid kunnen worden met zulke taken.

mooi initiatief inderdaad.

Verder zou het een hoop werk kunnen schelen als ze ook berichten doorgeven aan een beveiligingsbedrijf waar afspraken mee zijn van bijv. gestolen goederen (te denken aan fietsen etc...). Wij zitten de hele nacht op de weg en hebben best mogelijkheid ook naar zulke zaken uit te kijken... En volgens de wet is dit niet verboden naar mijn weten, je bent op dat moment gewoon een oplettende burger.
[/quote]

mja, zulke initiatieven bestaan er al (Burgernet in Nieuwegein bijvoorbeeld) denk dat dit mbv beveiligingsbedrijven nog vele malen efficienter kan werken.
Politie Aspirant niveau 4