Aanvraag van AL van buurkorps is direct ook een TS van buurkorps??

Auteur Topic: Aanvraag van AL van buurkorps is direct ook een TS van buurkorps??  (gelezen 2391 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
beetje zwart-wit mag het best wel overkomen, daar is het een forum voor  :)
heb ook al aangegeven dat we best willen komen (draai al een "paar" jaartjes mee), moet ook alleen eens even verder kijken.

zo maar een voorbeeldje:
als wij gaan worden er overdag 15 man gepiept (een standaard om 6 man in het voertuig te krijgen bij een vrijwilligerskorps)
dus 15 man gaan er bij hun baas weg

uit de buurgemeente komt de ladderwagen
gelukkig  zijn die beroeps, dus 3 man op de ladder
ook hun TAS gaat mee, dus nog 6 man.
dan moet er daar weer een ploeg vrijwilligers opkomen om de thuisbasis te bezetten want de dagbezetting is weg, dus weer 15 man oppiepen.

(...)


cu,
Loe



Even een vraagje tussendoor, waarom komt die TAS van jullie buurtgemeente mee!!

Jullie TAS staat er toch en je vraagt toch alleen om een ladder.

Als je het echt zón probleem vindt dan blijven jullie toch lekker binnen en rukt jullie buurtgemeente uit, ze sturen immers toch al een TAS mee.
Dit vanuit het oogpunt om de kosten goed te verdelen hé.

N.a.v. bovenstaande berichten. Ik hoor dat wel vaker dat als er om een ladder van een buurkorps (of een HV) gevraagd wordt er gelijk een volledige TS mee komt. Waarom wordt dat gedaan en is dat 'nuttig'??




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2007, 14:20:50
Ligt er helemaal maar aan wat er aan de hand is.Als wij hier bij een inzet bv een schoorsteenbrand of stormschade hebben,dan staat onze eigen TS daarbij.Hebben wij onverhoopt een redvoertuig nodig,dan vragen wij aan de AC om een redvoertuig.En dan komt er alleen maar een redvoertuig,met 2 bemanningsleden,en die wordt dan gekoppeld aan onze eigen TS op het incident.

Bij geval van afhijsing,of zoals het hier in de regio heet "asistentie ambulancedienst",dan rijdt er alleen maar een redvoertuig.En blijft onze eigen TS binnen,en wordt alleen de bevelvoerder van dienst op de hoogte gebracht


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2007, 14:24:08
Ik snap ook niet helemaal wat de logica is om een met een tweede TS uit te rukken als alleen de autoladder nodig is?


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2007, 16:06:04
Ik kan me voorstellen dat als de autoladder uitrukt naar een buurgemeent die niet of nauwelijks heeft geoefend met het voertuig, de procedure dusdanig is dat de TS mee uitrukt. Hier in RR zijn de omliggende korpsen "bekend" met onze autoladders. Er rukt hier dus alleen een AL uit.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 7 januari 2007, 16:12:17
Ik kan me voorstellen dat als de autoladder uitrukt naar een buurgemeent die niet of nauwelijks heeft geoefend met het voertuig, de procedure dusdanig is dat de TS mee uitrukt. Hier in RR zijn de omliggende korpsen "bekend" met onze autoladders. Er rukt hier dus alleen een AL uit.
Als het goed is wordt elk korps geoefend volgend de leidraad oefenen.En dan komt het werken met een redvoertuig met enige regelmaat daarin terug  ;)


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #5 Gepost op: 7 januari 2007, 18:15:53
Als het goed is wordt elk korps geoefend volgend de leidraad oefenen.En dan komt het werken met een redvoertuig met enige regelmaat daarin terug  ;)

Zo zou het moeten zijn ja  ;)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #6 Gepost op: 7 januari 2007, 18:21:16
Ligt er helemaal maar aan wat er aan de hand is.Als wij hier bij een inzet bv een schoorsteenbrand of stormschade hebben,dan staat onze eigen TS daarbij.Hebben wij onverhoopt een redvoertuig nodig,dan vragen wij aan de AC om een redvoertuig.En dan komt er alleen maar een redvoertuig,met 2 bemanningsleden,en die wordt dan gekoppeld aan onze eigen TS op het incident.

Bij geval van afhijsing,of zoals het hier in de regio heet "asistentie ambulancedienst",dan rijdt er alleen maar een redvoertuig.En blijft onze eigen TS binnen,en wordt alleen de bevelvoerder van dienst op de hoogte gebracht
Zo gaat het hier ook, als het  nodig is komt de AL met 3 mensen gewoon hierheen, voor een assisentie GGD  wordt de SVD op de hoogte gebracht  ;) :)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid