heb je een EHBO diploma of Reanimatie bewijs nodig om BHV te zijn?

Auteur Topic: heb je een EHBO diploma of Reanimatie bewijs nodig om BHV te zijn?  (gelezen 10202 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brwmanmartijn

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
heb je een EHBO diploma of Reanimatie bewijs nodig. om BHV te zijn!


Reanimatie-Aed en Bhv-er


JeanBateau

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2007, 14:21:17
Nee, je moet de cursus BHV gevolgd hebben. Andere cursussen zijn natuurlijk wel welkom


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2007, 21:24:49
En ook van mij een vraag:
(naar aanleiding van een vraag in het EHBO topic)

Een (schiet)vereniging in bezit van een verenigingsgebouw.
Gemiddeld 50 bezoekers tegelijk aanwezig.
Vrijwillig, dus variërend kantinepersoneel.
Vrijwillig, niet altijd aanwezig, bestuur.

Is een vereniging als deze verplicht om BHV'ers te hebben??  ???
  Ta


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2007, 00:12:37
En ook van mij een vraag:
(naar aanleiding van een vraag in het EHBO topic)

Een (schiet)vereniging in bezit van een verenigingsgebouw.
Gemiddeld 50 bezoekers tegelijk aanwezig.
Vrijwillig, dus variërend kantinepersoneel.
Vrijwillig, niet altijd aanwezig, bestuur.

Is een vereniging als deze verplicht om BHV'ers te hebben??  ???


Uiteindellijk moet voldaan worden aan de arborichtlijnen omdat er sprake is van een arbeidsrelatie.
Ik ga er van uit dat er een beheerder is en mensen die bardiensten draaien. en daarboven trekt het bestuur aan de touwtjes.

Het bestuur is dan de werkgever en de beheerder en de bardienstmensen zijn werknemers. Dat het om liefde werk oud papier gaat is niet relevant. Gezien de grootte zijn veel richtlijnen hierop niet van toepassing verklaard.  Gezien de ongevalsstatisstieken zijn 1 of 2 bhv'ers toereikend.


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #4 Gepost op: 5 april 2007, 20:19:37
als je brandweerman bent kan je dan bhver worden zonder extra opleidingen te volgen ?

in princiepe kan je blussen en reanimeren     enkel gaan ze met het landelijk protecol levensreddent handelen mischien niet zo ver als een ehbo diploma  

ik weet niet of beroep nog van toepassing is  maar het gaat om een uitvoerder bij een bouwbedrijf   dus 1 bhver per werk dus geen groep ofzo


alvast bedankt


1of4

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 7 april 2007, 09:43:11
Ik weet niet hoe het wettelijk zit.. Maar bij ons in de BHV ploeg hebben we (voor zover ik weet) twee brandweermannen lopen die elk jaar braaf naar BHV herhaling gaan. Dat doen ze vast niet voor niets.

Bij BHV heb je ook nog een stukje evacueren en hoe dat te doen. Niet alleen blussen en BLS. Overigens vind ik dat er bij BHV cursussen veeel te veel aandacht aan het "brandweer" gedeelte wordt besteed. Uitgebreid blussen, evacueren en dan nog even in een uurtje BLS en onder de maat minimale basis aan EHBO.
Heel triest... :(. Mede daarom ben ik mijn EHBO gaan halen. ;D

De BLS (= basic life support = reanimatie) is bij BHV overigens hetzelfde als bij EHBO. Alleen krijg je bij EHBO meer tijd voor BLS en wordt er meer achtergrond info gegeven.

Het aantal BHV'ers heeft te maken met hoeveel risico er is. Vroegâh moest er één BHV'er op de 50 personen zijn nu hangt dat af van het risico. Dus zul je een risico inventarisatie moeten maken om het antwoord op "hoeveel BHV moeten er zijn?" te kunnen beantwoorden.


Pretorian

  • Gast
Als je al een geldig EHBO diploma hebt neemt het instituut waar je de BHV opleiding volgt dit vaak over en heb je een vrijstelling van die lessen maar krijg je toch het BHV cerificaat. Andersom kan het ook voor iemand die bij de vrijwillige brandweer werkt.


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #7 Gepost op: 1 maart 2009, 11:46:55
Je kunt van de BHV organisatie waar je de cursus krijgt ook een aantekening krijgen voor een aantal competenties, waarmee je je een aantal cursusavonden EHBO kunt besparen.

Niet dat ik er iets mee te maken heb, ben alleen maar BHV-er maar in de opleidingsgroep waar ik de laatste keer mijn herhaling heb gedaan, waren een aantal EHBO-ers. Die hebben zo'n aantekening gekregen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 2 maart 2009, 02:25:26
En ook van mij een vraag:
(naar aanleiding van een vraag in het EHBO topic)

Een (schiet)vereniging in bezit van een verenigingsgebouw.
Gemiddeld 50 bezoekers tegelijk aanwezig.
Vrijwillig, dus variërend kantinepersoneel.
Vrijwillig, niet altijd aanwezig, bestuur.

Is een vereniging als deze verplicht om BHV'ers te hebben??  ???


Ja zoals mij vorige jaar verteld is, moet je minimaal per 50 aanwezige mensen 1 bhv'er hebben


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #9 Gepost op: 5 maart 2009, 14:46:23
heb je een EHBO diploma of Reanimatie bewijs nodig. om BHV te zijn!

Je hebt geen enkel certificaat nodig om een BHV er te zijn, als je maar competent genoeg bent om je taken als BHV-er te vervullen..  

Een  extern certificaat helpt je om dat aan te tonen dat de competentie hebt gehaald op trainingsniveau, maar er zijn ook andere manieren om aan te tonen dat je compotent bent.