Negeren eh verlener

Auteur Topic: Negeren eh verlener  (gelezen 19049 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #40 Gepost op: 1 februari 2007, 15:22:25
Ik he gezegd dat je bij het slachtoffer moet blijven om hem/haar gerust te stellen.
ik kom ook goede EHBOérs tegen. Dat zijn diegenen die zo weinig mogelijk gedaan hebben.
WM.

Dat is soms geen geringe opgaaf. So geruststellen en zorgen dat die zo min mogelijk of niet praat en beweegt en omstanders (inclusief politie) van zijn/haar lijf houden. ;)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #41 Gepost op: 1 februari 2007, 15:59:26
Dat bedoel ik - het zijn niet de eerste, de beste, hoor!!!  ;D

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #42 Gepost op: 1 februari 2007, 17:12:35
ik overschat mijzelf niet, maar bedoel alleen te zeggen dat ik, en met mij ook de meeste Ehv-ers gewoon netjes de procedures in het oranjekruisboekje volgen, en dat komt er op neer: als het zo ernstig is dat je door moet naar de volgende schake moetl, dan probeer je als Ehv-er zo min mogelijk te doen,en omstanders op afstand te houden, maar in de eerste plaats so gerust stellen, en wachten op de ambu die komt. tot op het moment abc in het geding komt, of de veiligheid, dan schrijft het boekje voor dat je verder gaat en alle nodige handelingen verricht van verplaatsen, slagader dichtdrukken, heimlich, kinlift, stabiele zijligging, totaan reanimatie.

heel erg kort samen gevat komt het daar op neer, zijn we t over eens toch??

oke als je als avk de informatie niet nodig hebt snap k volkomen, maar nalaten om even snel tussendoor goeie dag te zeggen, ( hb ik maardere malen zo ervaren) en gewoon Ehv-er letterlijk wegduwen is wel wat onbeschoft maar goed, beleefdheid schijnt men  bij de ambulancedienst geen waarde aan te hechten, fijn om dat te weten voor de volgende keer. :)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #43 Gepost op: 1 februari 2007, 18:09:09
Na veiligheid staat het slachtoffer bovenaan de prioriteitenlijst, als je dat bedoelt.
Arts  www.alphalog.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #44 Gepost op: 1 februari 2007, 18:18:17
Na veiligheid staat het slachtoffer bovenaan de prioriteitenlijst, als je dat bedoelt.

Op mijn prioriteitenlijstje staat zoveel mogelijk geld verdienen.... Toch zeg ik iederéén op het kantoor gedag en schud ik de hand van gasten ondanks dat dit me geen cent oplevert...... ;) :)

Van een beetje fatsoen is nog niemand slechter geworden  ;)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #45 Gepost op: 1 februari 2007, 19:19:25
Na veiligheid staat het slachtoffer bovenaan de prioriteitenlijst, als je dat bedoelt.

Toch is het acronym VLABC

-Veiligheid
-Lees het ongeval: wat is er gebeurd? heeft slachtoffer zelf deze positie ingenomen of heb jij dat gedaan overenthousiaste EHBO-er?
-en dan pas ABC

En ben het met Palmpie eens, van een beetje beleefdheid is niemand slechter geworden...


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #46 Gepost op: 1 februari 2007, 22:12:26
Citaat

En ben het met Palmpie eens, van een beetje beleefdheid is niemand slechter geworden...

En daar ging het toch om!!
Kleine moeite om als prof. even te zeggen "goed gedaan joh" of "bedankt" dan kan ik met een goed gevoel verder.

Voor sommige van jullie is het dagelijks werk, ik hoef van mijn baas ook niet iedere dag een bedankje, maar voor de EHV'er is een positief woordje een beloning voor de soms al jarenlange gang naar zijn lessen!!


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #47 Gepost op: 1 februari 2007, 23:08:11
Misschien moet iedereen - van ehv-er tot avk - verplicht worden eerst Lotus te worden. Dan ervaar je vanzelf het verschil tussen een goede en een irritante hulp verlener... :D ;D


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #48 Gepost op: 1 februari 2007, 23:37:50
Ha Jorrin, lang niet gezien hier  ;D
Arts  www.alphalog.nl


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #49 Gepost op: 2 februari 2007, 00:56:21
Beste 0923993

een van de redenen waarom ik bij de SIGMA gegaan ben, is de zorg die ik met de proffesionals deel. Door jullie werkwijze te leren kennen, kan ik de hulp van de EHV´ers beter laten aansluiten op de rest van de keten. vooral door ze bewust te maken te maken dat niets doen vaak beter is dan iets doen.

Dat je ingrijpt als het voor het s.o. fout dreigt te gaan is meer dan terecht en als het nodig zou zijn, mag je hem zelfs door de poliitie laten afvoeren, maar ik weiger te accepteren van wie dan ook dat je hem een trap nageeft en hem vervolgens aan zijn lot overlaat.