Ervaringen met One-Seven /CAFS / DLS

Auteur Topic: Ervaringen met One-Seven /CAFS / DLS  (gelezen 123141 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #280 Gepost op: 14 oktober 2012, 11:25:59
Als ik de reportage globaal volg, moet ik haast concluderen dat de woning eerst vol gehoost is met One-Seven, en toen uiteindelijk de vlammen eraf waren pas een binnenaanval is ingezet.
Lijkt mij dat het verhaal dat er minder waterschade is door gebruik van One-Seven  op dit moment ook niet meer opgaat.
Plus dat je van een iedeale situatie (uitslaande brand) terug gaat naar een oncontroleerbare situatie. :-\


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #281 Gepost op: 14 oktober 2012, 12:51:23
http://noordernieuws.nl/2012/09/brandweer-leek-blust-forse-woningbrand/

op deze site staan meerdere foto's. Ze geven een aardig beeld over de inzet/brandverloop

Dank je wel voor de aanvulling met beeldmateriaal.

Er zijn vele manieren om een brand te blussen. Ze hebben goed gebruikt gemaakt van de openingen aan de voorzijde van het pand en toch een snelle knock-down kunnen halen. Goed gedaan dus. Of dit de winst is van het schuimsysteem valt te betwijfelen. Met HD- of LD-stralen was dit effect er ook geweest. En gezien de moderne staat van het pand was een binnenaanval met overdrukventilator en schuiminzet misschien nog wel sneller en veel effectiever geweest. De kracht zit in mijn beleving ook in het combineren van technieken.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #282 Gepost op: 6 november 2012, 16:44:33
http://www.youtube.com/watch?v=nTqLifJ7qDc
Gepubliceerd op 6 nov 2012 door Katwijk Actueel

Wat heeft voor een nut om een pand vol te hozen met schuim, iets wat je ook met water kunt doen. Dan is er altijd verteld dat je met One-seven wanden en plafonds in kunt schuimen, waardoor je een snelle knock-down hebt en je Flash-overs kunt voorkomen. Ik zie hier een hoop ellende van komen. ::)


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #283 Gepost op: 6 november 2012, 18:14:27
Asjemenou  :'(
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #284 Gepost op: 6 november 2012, 20:46:08
Ik dacht dat dat spul zogenaamd nevenschade moest voorkomen.. Als dit de nieuw uit te voeren deurprocedure moet zijn dan heb ik liever een goed uitgevoerde HD-inzet in m'n huis... Om maar te zwijgen over hoe de collega's er uit zien...

Dat wordt na elke inzet het pak laten reinigen...

Vraag: Is dit spul vergelijkbaar met het "ouderwetse" SVM? Als je dat aan je handschoenen had kon je meteen niks mee vastpakken, het glipte door je vingers. Is dat met 1-7 e.d. ook zo?
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #285 Gepost op: 7 november 2012, 15:57:44
http://www.youtube.com/watch?v=nTqLifJ7qDc&feature=player_embedded

Mooi filmpje.
Iedereen is er wel van op de hoogte dat dit een oefening is, en ze daarom het hele huis extra insoppen. En ook dat al het schuim binnen een paar uurtjes weg is?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #286 Gepost op: 7 november 2012, 16:09:07
Mooi filmpje.
Iedereen is er wel van op de hoogte dat dit een oefening is, en ze daarom het hele huis extra insoppen. En ook dat al het schuim binnen een paar uurtjes weg is?
Ik zie het schuim oud en vertrouwt over de drempel naar buiten stromen. Dus dat binnen een paar uurtjes weer weg klopt niet. 998765


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #287 Gepost op: 7 november 2012, 16:12:58
Ik zie het schuim oud en vertrouwt over de drempel naar buiten stromen. Dus dat binnen een paar uurtjes weer weg klopt niet. 998765

Bij iets mindere hoeveelheden dan ;). Het is wel erg snel weg. Gisteren bij een woningbrandje in Hoogwoud hebben ze heel even het schuim gebruikt. De slang moest daarna worden gereinigt dus spoten ze hem om bij een put. De put overstroomde vrij snel door de best grote hoeveelheid schuim. Toen ik een een 1/2 later weer langs het huis fietste was alles weg.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #288 Gepost op: 7 november 2012, 16:17:35
Iets met Schuim en wind?  ???
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #289 Gepost op: 11 november 2012, 10:21:43
kwam pas ook nog een inzet tegen met 1/7, het bestrijden van een autobrand  ( oke, er is iets meer brandbaar product  0098 )

Brandweer Oirschot blust een autobrand met schuim tijdens de Open dag bij Brandweer Oirschot 2012
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid