Beveiliging bemoeid zich met zaken waar ze niks mee nodig heeft

Auteur Topic: Beveiliging bemoeid zich met zaken waar ze niks mee nodig heeft  (gelezen 28307 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JeanBateau

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 16 februari 2007, 20:57:07
Nou na zo'n 25 jaar "ervaring"met bewakers ben ik dat aardig verleerd!!! De dames en heren hebben zo'n beetje het gevoel dat ze alles kunnen en mogen. En das dan jammer voor de WEINIGE goede!

Feit blijft dat de beveiligers in deze zaak als je het goed bekijkt hetzelfde gedaan hebben als ik in deze situatie. Natuurlijk zijn er situatie's waarin beveiligers fouten maken maar dat gebeurt in elke beroepsgroep ook bij de politie, lees dat topic nog maar eens over die opengebroken auto op het parkeerterrein bij het gemeentehuis en de handelswijze van de politie in dit geval


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #41 Gepost op: 16 februari 2007, 20:59:40
Ik zeg niet dat je geen nieuw topic mag openen...  ;)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #42 Gepost op: 16 februari 2007, 21:00:17
Feit is dat er niet eens bekend is of het wel "zwart"geld is.

En zolang er bewakers zijn die, zoals ik gisteren weer meemaak, zich gaan bemoeien met een aanrijding en dan ook nog eens met hun platvoeten dwars door een plas olie heen gaan klunen. Dan zijn wij echt niet bang dat bewakers ook maar iets van het politie werk gaan overnemen.

Als het geen zwart geld is en deze mensen het kunnen verantwoorden, waarom zou de politie ze dan vasthouden? Waarom zouden ze uberhaput zoveel geld bij zich hebben? Het klopt niet en de beveiligers hebben hier goed gehandeld. Als er een bom in die tas zou hebben gezeten zouden het nu helden zijn geweest.
Arts  www.alphalog.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #43 Gepost op: 16 februari 2007, 23:48:51
Op grond van het feit dat ze zwart geld uit de roulatie hebben helpen halen waarvan niemand anders weet dan de betreffende personen waar het voor gebruikt zou kunnen worden.

Maar volgens mij valt dit helemaal niet onder de beveiligingstaak? Ik heb net even zitten bladeren in mijn boeken maar ik kan het nergens vinden  ::) ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Michelle1983

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 16 februari 2007, 23:54:30
Dat ze in de tas op zoek gaan naar een naam/adres etc. kan ik begrijpen, 7,5 jaar lang in een supermarkt als kassamedewerker heb ik dat ook echt wel een aantal keer moeten doen met tassen en portemonnees. Vrij simpel: samen met de baas en nog een medewerker zoek je naar iets waar een naam op staat, meestal bankpas en pakt vervolgens het telefoonboek. In dit geval denk ik, had de beveiliging die stap ook gewoon moeten nemen. Alleen toen zij dat geldbedrag aantrof, had zij naar mijn mening direct een melding moeten maken naar de politie én niet moeten wachten op de vermoedelijk rechthebbenden van het geldbedrag. Door de handelswijze zoals nu is gevolgd, hebben ze naar mijn mening te veel de rol van de overheid hierin genomen. Het is niet aan beveiligers om te bepalen of iets wel of geen goede reden is voor een dergelijk contant bedrag. En dat is iets wat simpelweg voorkomen had kunnen worden door direct melding te maken.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 17 februari 2007, 14:46:49
Maar volgens mij valt dit helemaal niet onder de beveiligingstaak? Ik heb net even zitten bladeren in mijn boeken maar ik kan het nergens vinden  ::) ???


Nou heb ik te veel gezegd? ;)


Forumspookje

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 17 februari 2007, 15:26:59
Nou heb ik te veel gezegd? ;)
Nee hoor, je hebt gewoon een punt.

Dat ze naar even keken naar naam en adres van de eigenaar van de tas was prima. Maar die mensen hoefden geen enkele verantwoording af te leggen naar die beveiligers/ bewakers (lekker boeiend, allemaal een V op de jas  ;) . Politie is ook politie, of je nu in de meldkamer zit of buiten aan het bonnen schrijven bent. Verschillende taken, zelfde naam. ), maar dat is het punt waarvan ik zeg daar zijn ze in doorgeschoten.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 17 februari 2007, 15:55:04
Dus eigenlijk is het Schoenmaker(bewaker) hou je bij je leest ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #48 Gepost op: 17 februari 2007, 16:59:34
Dus eigenlijk is het Schoenmaker(bewaker) hou je bij je leest ;)

Zit je je nu elke keer helemaal te verkneukelijken als je bewaker typt, vooral als mensen er fel op in gaan?

Het maakt mij geen bal uit hoe je me noemt hoor, maar ik geloof niet dat het bijdraagt aan een goede sfeer hier en aan de discussie. Is het nu echt zo moeilijk om er beveiliger van te maken? Levert een hoop blije gezichten op hier ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 17 februari 2007, 18:04:56
Zit je je nu elke keer helemaal te verkneukelijken als je bewaker typt, vooral als mensen er fel op in gaan?

Het maakt mij geen bal uit hoe je me noemt hoor, maar ik geloof niet dat het bijdraagt aan een goede sfeer hier en aan de discussie. Is het nu echt zo moeilijk om er beveiliger van te maken? Levert een hoop blije gezichten op hier ;)

Aha ik zie het al waar de schoen pijn doet. Bewakers willen anders worden genoemd?

Nou bij deze dan:
Een bewaker is iemand die de functie heeft om personen, voorwerpen of gebouwen te beschermen of te bewaken.

Hij moet er bijvoorbeeld voor zorgen dat niemand inbreekt in een bedrijfspand en bij overtreding van de wet actie ondernemen.

Bewaken is een onderdeel van beveiligen. Het waken over iemand of iets, dat in het geheel te overzien is. Het beveiligingen vraagt dus meer kennis en inzicht dan iets bewaken.
bron: Wikipedia

Nou wat doen 90 van de 100 dan, juist BEWAKEN. Dus ben je bewaker lijkt mij.