Beveiliging maakt alleen maar fouten en voegt niets toe aan veiligheid

Auteur Topic: Beveiliging maakt alleen maar fouten en voegt niets toe aan veiligheid  (gelezen 14828 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Helemaal mee eens. Jammer dat Ron puur kijkt naar hoe hij de "bewakers" weer eens de grond in kan trappen, want hij kan het blijkbaar niet hebben dat de politie sommige dingen zelf niet kan behappen en beveiligers doen waar ze voor opgeleid zijn.




SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2007, 20:45:39
Ron, ga eerst eens leren objectief naar zulke berichten te kijken en niet bij voorbaat al beveiligers de grond in stampen, en daarna reageren op zulke berichten.

Als hier namelijk was gepost dat de beveiligers de tas geld meegaven en later bleek het van een overval te zijn had je gezegd "zie je wel, die gasten zien en kunnen niets".


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2007, 20:59:57
Ja... ging net zo lekker! Want je snapt; ik heb een aantal keer vervelende dingen meegemaakt met de politie... dus je begrijpt wel dat ik Ron dan automatisch niet mag want het is er 1 van hun!


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2007, 21:12:16
Laten we hier maar verdergaan met de stelling:

"Beveiliging maakt alleen maar fouten en voegt niets toe aan de veiligheid in Nederland"

Voor meer info, zie het topic over "Beveiligers bemoeien zich met zaken waar ze niets mee te maken hebben"


Ron-Almere

  • Gast
Waarschijnlijk als de opleiding anders word en men zich meer gaat verdiepen in de werkzaamheden van de "partners" dat bewakers zich meer bewust gaan worden van hun rechten en vooral hun plichten.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Zie dit artikel:

http://www.dial.nl/wonen/index.html

en als volgt daarop dit:

http://www.dial.nl/wonen/20021023-dial.html

Grove fout van de politie!! Weest blij dat wij als burgers zijnde niet meteen heel politie nederland hierom de grond in gaan stampen en niets meer met de politie te maken willen hebben. Doe dit dan zelf ook niet. Respect naar burgers toe is voor de politie erg belangrijk naar mijn mening, het enige wat jij hier laat blijken is niet-respectvol met mensen omgaan en het "over 1 kam scheren" idee heerst nogal in je topics.

Daaruit zou ik kunnen concluderen dat ik je bij voorbaat al geen goede agent vind. Zo zijn er meerdere agenten waarvan hun werkwijze mijn inziens niet klopt. Ik geef toe dat ook beveiligers fouten maken, en ook agenten.. we zijn tenslotte allemaal mensen. Ik verwacht dus ook dat jij niet blijft hangen achter het verhaal dat beveiligers alles verpesten. Jullie maken zelf genoeg fouten en zijn niet perfect, zie dat eens onder ogen.


Ron-Almere

  • Gast
Zie dit artikel:

http://www.dial.nl/wonen/index.html

en als volgt daarop dit:

http://www.dial.nl/wonen/20021023-dial.html

Grove fout van de politie!! Weest blij dat wij als burgers zijnde niet meteen heel politie nederland hierom de grond in gaan stampen en niets meer met de politie te maken willen hebben. Doe dit dan zelf ook niet. Respect naar burgers toe is voor de politie erg belangrijk naar mijn mening, het enige wat jij hier laat blijken is niet-respectvol met mensen omgaan en het "over 1 kam scheren" idee heerst nogal in je topics.

Daaruit zou ik kunnen concluderen dat ik je bij voorbaat al geen goede agent vind. Zo zijn er meerdere agenten waarvan hun werkwijze mijn inziens niet klopt. Ik geef toe dat ook beveiligers fouten maken, en ook agenten.. we zijn tenslotte allemaal mensen. Ik verwacht dus ook dat jij niet blijft hangen achter het verhaal dat beveiligers alles verpesten. Jullie maken zelf genoeg fouten en zijn niet perfect, zie dat eens onder ogen.

Tja je mag denken wat je wilt van mij, en dat is iets wat mij persoonlijk ook totaal niet zal cq kunnen boeien.
En of de handels wijze van collega's niet klopt komt zeer waarschijnlijk omdat je totaal geen enkel inzicht hebt in hoe de politie werkt en te werk gaat. De enige die dat oordeel maakt is de rechter en niet "Jan de burger". Tis in jouw ogen waarschijnlijk heel kort door de bocht maar zo is de praktijk. En ik kan je melden dat ik in de jaren dat ik bij de baas werk nog nooit een opmerking of aanmerking op mijn werk heb gehad.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Tja je mag denken wat je wilt van mij, en dat is iets wat mij persoonlijk ook totaal niet zal cq kunnen boeien.
En of de handels wijze van collega's niet klopt komt zeer waarschijnlijk omdat je totaal geen enkel inzicht hebt in hoe de politie werkt en te werk gaat. De enige die dat oordeel maakt is de rechter en niet "Jan de burger". Tis in jouw ogen waarschijnlijk heel kort door de bocht maar zo is de praktijk. En ik kan je melden dat ik in de jaren dat ik bij de baas werk nog nooit een opmerking of aanmerking op mijn werk heb gehad.

dat kan ook betekenen dat je baas jouw niet goed controleerd maar dat terzijde.
Wij (beveiligers) hebben geen volledig inzicht in de manier waarop de politie te werk gaat
andersom wel dan? boevenvangers zien ook niet alles wat wij doen.

daarnaast.. als een boevenvanger iets doet dat niet vanuit zn ambtsinstructie hoeft, is dat dan ook meteen fout en verboden? ook als het met goede intentie is?
Politie Aspirant niveau 4


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Tja je mag denken wat je wilt van mij, en dat is iets wat mij persoonlijk ook totaal niet zal cq kunnen boeien.
En of de handels wijze van collega's niet klopt komt zeer waarschijnlijk omdat je totaal geen enkel inzicht hebt in hoe de politie werkt en te werk gaat. De enige die dat oordeel maakt is de rechter en niet "Jan de burger". Tis in jouw ogen waarschijnlijk heel kort door de bocht maar zo is de praktijk. En ik kan je melden dat ik in de jaren dat ik bij de baas werk nog nooit een opmerking of aanmerking op mijn werk heb gehad.

Jij weet trouwens wel heel goed dat de opleiding niet voldoet... heb jij de theorieboeken thuis en kom je ook op onze praktijkdagen?? Geloof er niets van. Lijkt mij sterk dat jij inzicht hebt in hoe de opleiding in elkaar zit. Trouwens; deze is pas vernieuwd, dus waar heb je het over.

Net zomin ik inzicht heb ik het vak als agent heb jij geen inzicht in onze opleiding / manier van werken, afgezien dat je een hoop verkeerde voorbij hebt zien komen. Maar wees eerlijk: hoeveel goede agenten lopen er nog rond? Die respectvol met burgers omgaan en daarom ook respect terug krijgen van de samenleving?

Het is soms zelfs zo erg dat mensen ons opbellen na vandalisme / inbraak omdat de politie te beroerd is om te komen. Is nu iedere agent waardeloos? You say it..


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 16 februari 2007, 21:46:56
Er word een waterongeval bijgehaald wat zogoed als niet te maken heeft met de politie. Men zou het publiek niet op afstand hebben gehouden. Nou als het publiek(buren) zelf de handen uit de mouw hebben gestoken had er niemand verdronken.
Wel had men de mond vol over wat de hulpdiensten hadden moeten doen. Alleen "vergat"men even hun eigen rol in de eerste minuten na het ongeval. namelijk om zelf hulp te bieden. Dhr.Sas is hier in de buurt, ja ik woon in die wijk, zo'n beetje de straat advocaat.

Om dan maar gelijk even door te gaan op het aangifte verhaal, mevrouw had daarvoor al een aangifte gedaan.
En daaruit kwam dat er geen dood door schuld was.

Wbt het niet weten wat er binnen bewakingsland gebeurd, de collega's van BW zijn heel goed op de hoogte van het reilen&zeilen van bewakers en de bewakingsbedrijven.

En wtb de ambtsinstructie, daar bestaan diverse procedures voor, en als je je daar niet aanhoud heb je een uitdaging.