De ‘Dierenpolitie’ komt eraan!

Auteur Topic: De ‘Dierenpolitie’ komt eraan!  (gelezen 1480 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rob dierenambulanc

  • Gast
Gepost op: 16 februari 2007, 16:30:53
15-02-2007


Vanaf 24 april verschijnt de nieuwe zesdelige reality-serie de ‘Dierenpolitie’ op de Nederlandse televisie. In deze serie worden inspecteurs van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) gevolgd tijdens hun dagelijks werkzaamheden. Die variëren van het controleren van dierenwinkels en -pensions tot het onder hachelijke omstandigheden in beslag nemen van ernstig verwaarloosde dieren. De serie is vanaf 24 april elke dinsdag te zien van 19.30 tot 20.00 uur bij de EO op Nederland 2.

Ieder jaar krijgt de LID tienduizenden meldingen van dierenleed binnen, variërend van klein leed tot grootschalige mishandeling of verwaarlozing. Veel dieren leven in verschrikkelijke omstandigheden: een paard tot zijn knieën in de modder en onder de schurft; honden die in een klein hok moeten leven tussen hun eigen uitwerpselen of tientallen katten die in een piepklein, ernstig vervuild flatje huizen. In de ‘Dierenpolitie’ volgen we LID-inspecteurs, die dagelijks oog in oog staan met deze harde realiteit.

In het programma staan niet alleen het dierenleed en de inspecteurs centraal, maar krijgen we ook te maken met de andere, menselijke kant van het verhaal. Hoe kunnen misstanden ontstaan? Maar niet iedere melding gaat over ernstig leed, vaak blijft het bij een waarschuwing en hebben de eigenaren maar een kleine aansporing nodig om de zaak weer in goede banen te leiden. En we zijn getuige van hercontrole, wanneer de inspecteur checkt of de eigenaar daadwerkelijk zijn leven heeft gebeterd. Uiteindelijk is de vraag: mag de eigenaar zijn dieren houden of wordt er in beslag genomen?

Het programma wordt in opdracht van de EO gemaakt door producent SkyHigh TV, bekend van onder andere 'Het Familiediner', 'Over Mijn Lijk' en 'de Weddingplanner'.

De Dierenpolitie
Vanaf 24 april
Nederland 2, 19.30 uur, EO




apje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
  • he jij hier
Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2007, 18:52:28
lijkt een beetje op animalresceu o animalplanet, elkedag omm 22.oo ;D
kent u mij dat u mij nog kent zodat u weet wie ik ben?