Grote brand winkelpanden (Grip 1) - Leeuwarden 09-03-2007

Auteur Topic: Grote brand winkelpanden (Grip 1) - Leeuwarden 09-03-2007  (gelezen 15906 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
@ Allen
Sorry voor de tikfouten.

Waterschade in de naastgelegen panden? Nog meer gezichtsverlies ben ik bang.
We wachten het verslag over de prestaties van zovelen af.
Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl

Inzet met schuim, las ik.
Dan moet er brandtechnisch gesproken een oppervlakte brand zijn waargenomen met een vluchtige vloeistof (zelfkoelend door uitdampen, anders breekt het schuim af) op de boven of zolderverdieping.
Ik kan niet wachten tot  onderzoek daar helderheid over verschaft.

Met vriendelijk groet en zeer belangstellend,
Fred Vos.

Ik citeer even de kleine lettertjes van forumlid Jelmer die ingaat op het berichtje over het schuimgelijkend blusmiddel: "Niet vreemd als ze een TS hebben met One-seven systeem"

Edit: wel bijzonder... de brand is nog lang niet uit (we weten niet eens of deze al brand meester is) en u hebt het al over waterschade... Zullen we er eerst alles aan doen de brand onder controle te krijgen!!??  WAT MIJ BETREFT WEL!


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Grutte brân Saailân Ljouwert
09-03-2007 | 17:59
De grutte brân by moadesaak Blom njonken de Hema yn de binnenstêd is ûnder kontrôle. It fjoer bruts freed tsjin it ein fan de middei út op de boppeferdjipping fan de damesmoadesaak oan de kant fan it Saailân.

De brân luts in soad publyk. De brânwacht hat de brân bestriden mei tal fan korpsen. Sawol de Hema as de moadesaak binne ontromme. Der binne gjin minsken ferwûne rekke.

Bron: www.omropfryslan.nl

***Vertaling***
Grote brand Zaailand Leeuwarden
09-03-2007 | 17:59
De grote brand bij modezaak Blom nast de Hema in de binnenstad in onder controle. Het vuur brak vrijdag tegen het eind van de middag uit op de bovenverdieping van de damesmodezaak aan de kant van het Zaailand.
De brand trok veel publiek. De brandweer heeft de brand bestreden met tal van korpsen. Zowel de Hema als de modezaak zijn ontruimt. Er zijn geen mensen gewond geraakt.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Foto's van onbekende maker. Mocht de maker er problemen mee hebben dan verwijder ik ze direct!  :)

http://i17.tinypic.com/4ibeulf.jpg
http://i13.tinypic.com/4d4d94y.jpg


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/16722/Grote_brand__in_centrum_Leeuwarden.html

Grote brand in centrum Leeuwarden
vrijdag 09 maart 2007 Leeuwarden

Brandweerkorpsen uit de regio zijn op dit moment in Leeuwarden bij een grote brand. Bij Modehuis Blom op het Ruiterskwartier ontstond door onbekende oorzaak brand. Het pand is gevestigd naast de Hema in Leeuwarden. In verband met de dichte bebouwing in de binnenstad van Leuwarden werd direct groot alarm geslagen. De bovenverdieping van het modehuis brandde voor een groot gedeelte uit, maar naastgelegen panden konden worden gered. Op de etage wonen vier studenten, maar die waren op het moment van de brand niet aanwezig.

Korpsen van Leeuwarden, Sneek, Heerenveen, Menaldum, Marssum, Dokkum, Burgum, Drachten en Grou zijn ingezet om de brand te bestrijden. Op dit moment is het vuur onder controle en wordt nageblust. Meerdere ambulance's en een traumahelikopter kwamen ook ter plaatse om eventuele gewonden te helpen. Bij de brand vielen overigens geen gewonden. De brand trekt grote publieke belangstelling, maar lijkt erg mee te vallen.

http://www.waldnet.nl/images/nieuwsfotos/1173462530.jpg


jacky x

  • verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 250
schuim is inderdaad geen tovermiddel, maar dit One-7( of CAFS: Compressend Air Foam System) is (met reden) revolutioneer en bijzonder goed. ik heb er enkele demonstraties mee gezien, en was bijzonder verrast over de enorme resultaten. de meeste artikelen die u erover kan lezen zullen positie erover zijn( dénk ik). En in Duitsland wordt het al enorm veel gebruikt, in sommige plaatsen zelfs heeft het water al vervangen als standaard blusstof.
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma


Firefighter Peter

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 296
  • Firefighter Peter
op alle  gekopieerde verhaaltjes nog een correctie....
wij waren er met de tas stiens was ook weer bij voor de grote brand. :D :D :D :D
lastige paaltjes hoor bij de harmonie. >:( >:( >:( >:(

ps, is de heer Vos de "brandweerdeskundige" van Velsen.....Nau dan weet ik genoeg. ;)
Spoed komt meestal door voorafgaande traagheid


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
COH bak word nu weer opgehaald door brandweer drachten.



ovegens hier ook een aantal plaatjes
http://www.112opsterland.nl/nieuw/?nav=home&action=read&cat=2&allie=726

Foto's Arjan de Boer


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Voor de google earth mensen... latitude 53.199785°, longitude 5.794075°


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Gaat het nou over one seven of over de brand in Leeuwarden.  :-\ :'(