Toyota Deceptie..

Auteur Topic: Toyota Deceptie..  (gelezen 19942 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AntiHeld

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
    • De enige echte Reddingsbrigade
Gepost op: 17 maart 2007, 21:42:53
Vandaag Zaterdag 17 maart te Zandvoort,

Vanmorgen ben ik met een kater ui bed gekropen, ik werd gebeld of ik ook nog die nieuw Toyota kwam testen.
Natuurlijk wilde ik dit, om een goede mening te kunnen geven over de nieuw te bestellen voertuigen voor de ZRB.
Het testen zou vanaf 13.00 plaats vinden, tevens zou Land Rover ook nog komen om hun Disco3 nogmaals te laten zien.

Het begon gelijk goed voor Toyota, ze waren er niet.. Althans voor de eerste 1.5 uur. De smoes was miscommunicatie..
In deze tussenperiode heb ik heerlijk de Disco3 kunnen testen, ik was er vooraf nogal sceptisch over. Dit vooral omdat het
meeste electronisch is geregeld. En ze waren er met 2 automaten ipv mijn vertrouwde handbakken. Echter was ik hier snel over heen.. Zelfs met conventionele straatbanden liet deze auto mij zien dat dit de best gebouwde LaRo is die ooit gemaakt is. Wat een schitterende auto. Ik heb zelfs een aantal keren in mijn spiegel moeten kijken of de boot met trailer nog wel achtert de auto hing wat het was niet in het rijgedrag te merken. In samenspraak met de hoofdwerplaats van LaRo heb ik die auto in de meest onmogelijke posities gebracht en proberen vast te krijgen..

Jullie raden het al, het is mij niet gelukt(een collega wel trouwens).

Toen kwam eindelijk de Toyo, wat een slap aftreksel van wat het ooit is geweest. Dit is geen terreinvoertuig meer maar een auto voor de PC hooftstraat, nee zelfs daar niet voor maar voor de winkelstraat in TietTjerskadeel...

Maar natuurlijk zijn de looks niet bepalend maar het rijgedrag.. Ik kwam snel van een koude kermis thuis. Mijn ervaren collega kreeg de boot niet eens omhoog op een klein stukje mul zand. Gelijk werd er geroepen:" Maar hij staat op straatbanden en spanning!" door de fans. Vlak daarna zag ik een ander op een recht stuk hard zand tot zijn as vast komen te zitten omdat die auto niet genoeg trekkracht had. Wij de boot los gekoppeld, en in hetzefde spoor de LaRo aangekoppeld...
Er hoefde niet eens gas geven te worden, de auto trok hem er met een dikke glimlach uit.

Er rees nog een discussie, namelijk die van de stoel achterin.. Bij Toyo bleek dit niet mogelijk te zien en werd er alweer gesproken over een gemaakt bankje achterin.. Hebben wij niks geleerd de afgelopen jaren vraag ik mij dan af? Bij de Laro staat een goedgekeurde passagierstoel achterin naast de brancard...

Nog een discussie, een trekhaak aan de voorkant van de auto, bij onze dealer, ik zal geen namen noemen ("Kimman") was dit niet mogelijk onder geen omstandigheden door de airbags.. Wat een bullshit bleek achteraf, de technische jongen van Laro kon ons precies uitleggen dat dit wel gewoon mogelijk moet zijn..

Voor mij was de keus vrij duidelijk, tenminste als je het als keus ziet.. Volgens mij is het appels met peren vergelijken, als een auto niet eens een boot fatsoenlijk omhoog kan rijden valt hij niet eens onder de opties.

Dan wil ik nog even terugkomen op de smoes dat de toyo op straatbanden stond, want na het testen begon het gelobby van volgens mij was het de heer Diets, of niet, bij onze voertuigencommissaris? Natuurlijk snap ik zijn belang, en dat de deal met Toyo waarschijnlijk ook onder voorwaarde is dat Zandvoort mee gaat. En dat Zandvoort nou eenmaal trendsetter is en dat andere brigades van onze ervaring delen is voor Toyo een steekhoudend argument om Zandvoort bij de deal mee te rekenen. Dit gelobby, en af en toe misschien enkele toezeggingen omdat Toyo en de Bond er zeer gelegen bij zijn dat Zandvoort mee gaat in de aankoop vind ik een grote overschatting naar deze auto. Het kan geen keus zijn, dat hij nou iets goedkoper is okey.. een fiets ook, en ook daarmee krijg ik geen boot naar boven..

Dus om terug te komen op die smoes over de banden, als Toyo echt zo graag aan Zandvoort had verkocht hadden ze er wel meer moeite in mogen steken en minimaal 2 voertuigen ter beschikking mogen stellen om te testen die wel op de goede banden met de goede afstelling stonden. Dan pas hadden ze laten zien dat ze echt geintresseerd zijn in ons als klant.

Conclusie voor mij: De bond heeft commerciele belangen, mijn oude vertrouwde Toyota slaat de plank mis, ik ben verliefd geworden op de LaRo, en ik ga maar eens aan mijn volgende kater werken.


Verzet houdt je scherp!


LucDietz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2007, 22:48:45
Beste Antiheld,

Ik wil graag even een paar zaken recht zetten.

1. Dat wij er om 13.00 uur niet waren, kwam omdat de bijeenkomst door de bond in IJmuiden georganiseerd was voor vijf brigades waaronder Zandvoort. Twee dagen van tevoren kregen we de vraag of het in Zandvoort kon plaatsvinden. Dat kon, moesten we het wel bevestigd krijgen. Dat gebeurde te laat waardoor we besloten de bijeenkomst in IJmuiden te houden. Gisteren kwam alsnog het telefoontje dat iedereen in Zandvoort zou komen. Tsja, Zandvoort, dan duurt het even voordat we bij jullie zijn omdat de rest wel naar IJmuiden kwam....

2. Toen wij de gesprekken met Landrover Nederland voerden, werd ons aangegeven dat voor ons werk alleen de Defender geschikt zou zijn....

3. Wij hebben geen enkel commercieel belang, anders dan het enthousiasme van een aantal bondsmensen die voor een belangrijk deel in hun eigen tijd een inkoopdeal met voor alle brigades hebben willen afsluiten (omdat o.a. mensen van Zandvoort daar al eerder om gevraagd hadden). Wij willen dus graag dat de afspraken met Toyota slagen en werken ons in onze eigen tijd vier slagen in de rondte om dat voor elkaar te krijgen zonder DAAR EEN EURO AAN TE VERDIENEN.

4. Toen we naar Zandvoort kwamen, wisten we uiteraard al dat de keuze bij jullie al min of meer gemaakt was voor Landrover. Dan ga je anders in de LC zitten dan de mensen van andere brigades die er waren.

5. Bij de Toyota is met stoelen achterin exact hetzelfde mogelijk als bij de Discovery. De duurdere modellen van de Disco hebben net als die van de Landcruiser zeven zitplaatsen en met brancard dus vier. Dat 'bankje' achterin zou een oplossing zijn wanneer brigades niet het geld aan de duurste versie willen uitgeven en dus naast de derde zitplaats regulier, nog meer zitplaatsen willen creeren.

6. Waarom we ineens met twee Toyota's moesten komen is mij onduidelijk. De strandbanden hadden we inderdaad kunnen doen. Het geheel was echter in zeer korte tijd geregeld, wellicht dat het daardoor kwam.

7. De afspraken met Toyota staan los van Zandvoort. Deze afspraken zijn op verstandige wijze gemaakt met blik op lange termijn. Het zou alleen mooi voor de reddingsbrigades in Nederland zijn wanneer we vanaf het begin alle berigades mee zouden krijgen. Het klopt dat wij met jullie commissaris gesproken hebben over eventuele extra mogelijkheden. Laat duidelijk zijn: we zijn ontzettend blij dat Zandvoort de moeite heeft willen nemen de Toyota te willen overwegen. En nogmaals, klinkt misschien raar in de oren: DE BOND WORDT ER GEEN EURO WIJZER VAN. We willen het beste voor alle brigades en, als ik voor mezelf spreek, dat kost mij ongeveer 1,5 dag vrije tijd per week....

8. Waarschijnlijk ga jij niet over het budget van de voertuigen (de LC is duizenden euro's goedkoper) en lees je verder ook geen tests van 4x4 auto's. Volgens mij is de LC een onbetwist goede auto voor ons werk. Ze hebben per slot van rekening een reputatie hoog te houden, ook bij brigades.

Tenslotte vind ik het jammer dat jij niet tevreden bent over de Toyota-kwaliteiten. Gelukkig zijn er nog veel meer mensen die daar anders over denken.

Luc Dietz


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2007, 23:02:20
Ik vind het heel erg jammer dat wij gisteren bij Mark moesten afbellen.
Maar ben heel erg benieuwd naar het rapport.

Nog even terugkomend op antiheld;
Ik snap je teleurstelling, maar je gaat even te ver met je kritiek en de eigen dunk
"En dat Zandvoort nou eenmaal trendsetter is en dat andere brigades van onze ervaring delen" alle brigades delen van elkaar en daar heeft Zandvoort geen voortrekkers rol in!

Nu heeft de bond iets geregeld, en nu is dat volgens jouw ook weer niet goed. Bedenk dat daar veel tijd en energie in is gaan zitten. Ik daag je dan met deze kritiek uit: regel jij dezelfde korting bij landrover voor alle brigades, dan praten we verder!!!


DE STUURMAN

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2007, 09:27:53
De uitkomst van de test was zeer duidelijk, de Land Rover verslaat de Toya op alle punten ook al beweren sommige mensen van niet, als iemand een Toya zou kopen zou dat zonde zijn van hun waarschijnlijk beperkte budget!

Dus de tip van de dag luid: Koop een Land Rover Disco3 en niks anders!

mvg

De Stuurman

ps. AntiHeld je bent me Held!


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2007, 10:16:08
Voorlopig dus wachten op het testrapport en voor evt. beslissing over aanschaf mogelijk een keer testen op het eigen strand en duinvoet met elk zijn eigen bodemgesteldheid. Of gewoon doorgaan met wat de gemeente je toeschuift.

Kees  8)


AntiHeld

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
    • De enige echte Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2007, 12:52:01
Beste Antiheld,

Ik wil graag even een paar zaken recht zetten.

1. Dat wij er om 13.00 uur niet waren, kwam omdat de bijeenkomst door de bond in IJmuiden georganiseerd was voor vijf brigades waaronder Zandvoort. Twee dagen van tevoren kregen we de vraag of het in Zandvoort kon plaatsvinden. Dat kon, moesten we het wel bevestigd krijgen. Dat gebeurde te laat waardoor we besloten de bijeenkomst in IJmuiden te houden. Gisteren kwam alsnog het telefoontje dat iedereen in Zandvoort zou komen. Tsja, Zandvoort, dan duurt het even voordat we bij jullie zijn omdat de rest wel naar IJmuiden kwam....

Beste Luc,

Het zal allemaal een goede reden hebben gehad, zonde dat er over zoiets miscommunicatie kan zijn van zowel jullie als de onze kant, achjah fouten maken is menselijk!

2. Toen wij de gesprekken met Landrover Nederland voerden, werd ons aangegeven dat voor ons werk alleen de Defender geschikt zou zijn....

Want? kijken jullie nooit de G4 Challange of de catalogus in, ik wist vorig jaar al dat een Disco (mits er genoeg budget is) een goede optie zou kunnen zijn

3. Wij hebben geen enkel commercieel belang, anders dan het enthousiasme van een aantal bondsmensen die voor een belangrijk deel in hun eigen tijd een inkoopdeal met voor alle brigades hebben willen afsluiten (omdat o.a. mensen van Zandvoort daar al eerder om gevraagd hadden). Wij willen dus graag dat de afspraken met Toyota slagen en werken ons in onze eigen tijd vier slagen in de rondte om dat voor elkaar te krijgen zonder DAAR EEN EURO AAN TE VERDIENEN.

Ik respecteer dat jullie er zoveel moeite voor doen, echter denk ik dat jullie vast zitten in een tunnelvisie.. Nogmaals deze toyo kan GEEN optie zijn. En jah, dat commerciele belang, commercieel staat voor winst, dit is niet altijd in valuta... Moet ik dit nog expliciter uitleggen of snap je nu wat ik ermee bedoel.. Winst is een ruim begrip.


4. Toen we naar Zandvoort kwamen, wisten we uiteraard al dat de keuze bij jullie al min of meer gemaakt was voor Landrover. Dan ga je anders in de LC zitten dan de mensen van andere brigades die er waren.

Ik heb zelf niet aan de eerdere testdag meegedaan en ging er dus 'open minded' in dus dat en het feit dat jij mij niet kent en dus niet kan inschatten hoe ik in die auto zit vind ik het nogal kort gedacht om te denken dat iedereen al voor de LaRo ging

5. Bij de Toyota is met stoelen achterin exact hetzelfde mogelijk als bij de Discovery. De duurdere modellen van de Disco hebben net als die van de Landcruiser zeven zitplaatsen en met brancard dus vier. Dat 'bankje' achterin zou een oplossing zijn wanneer brigades niet het geld aan de duurste versie willen uitgeven en dus naast de derde zitplaats regulier, nog meer zitplaatsen willen creeren.

Voor mij is het gewoon belangrijk dat er een goedgekeurde stoel in zit, daarin moet geld geen rol spelen.. Dus is het bankje cq de goedkopere versie dus ook geen optie, zowel LC als LaRo.

6. Waarom we ineens met twee Toyota's moesten komen is mij onduidelijk. De strandbanden hadden we inderdaad kunnen doen. Het geheel was echter in zeer korte tijd geregeld, wellicht dat het daardoor kwam.

 Ineens? je had helemaal niet met 2 voertuigen hoeven te komen alleen denk ik dat je dan laat zien als dealer dat je geintresseerd bent in ons als klant. Ik had het idee dat we met een of ander showroommodel werden afgescheept waar we zelf nog eventje de druk van de straatbandjes af moesten halen

7. De afspraken met Toyota staan los van Zandvoort. Deze afspraken zijn op verstandige wijze gemaakt met blik op lange termijn. Het zou alleen mooi voor de reddingsbrigades in Nederland zijn wanneer we vanaf het begin alle berigades mee zouden krijgen. Het klopt dat wij met jullie commissaris gesproken hebben over eventuele extra mogelijkheden. Laat duidelijk zijn: we zijn ontzettend blij dat Zandvoort de moeite heeft willen nemen de Toyota te willen overwegen. En nogmaals, klinkt misschien raar in de oren: DE BOND WORDT ER GEEN EURO WIJZER VAN. We willen het beste voor alle brigades en, als ik voor mezelf spreek, dat kost mij ongeveer 1,5 dag vrije tijd per week.....

 Het beste voor alle brigades zeg je, dat is een zeer nobel streven.. waar ik trouwens ook van overtuigd ben dat jullie die hebben, laat daar geen misverstand over zijn. Alleen is deze toyo in ieder geval NIET het beste voor Zandvoort. En jah, het commerciele belang heb ik al aangekaart hierboven..

8. Waarschijnlijk ga jij niet over het budget van de voertuigen (de LC is duizenden euro's goedkoper) en lees je verder ook geen tests van 4x4 auto's. Volgens mij is de LC een onbetwist goede auto voor ons werk. Ze hebben per slot van rekening een reputatie hoog te houden, ook bij brigades.


Ik lees genoeg tests, daarom wist ik ook dat de Laro Disco een optie zou kunnen worden. Kijk nog even naar je eigen puntje 3. En ik snap dat sommige brigades, helaas, het met een minder budget moeten doen.. En daarmee snap ik ook de luxe positie van de ZRB, alleen zelfs als we minder geld hadden denk ik niet dat deze Toyo een goede optie had kunnen zijn

Tenslotte vind ik het jammer dat jij niet tevreden bent over de Toyota-kwaliteiten. Gelukkig zijn er nog veel meer mensen die daar anders over denken.

Luc Dietz
I

k ook Luc, omdat ik dus een verbeterde versie van onze huidige Toyo verwachte, en deze bij lange na niet de gewenste resultaten ooit kan behalen. Ik snap dat jij er anders over denkt, en nogmaals mijn kritiek is in grote lijnen niet persoonlijk.. Ik vind het goed dat jullie er zoveel moeite insteken, en respecteer dit.. Het enige persoonlijke is dat ik denk dat jullie ook wel hebben gezien dat de LaRo beter is en om geen gezichtsverlies te willen lijden toch voor de LC blijven gaan. Dit vind ik jammer, en kan jullie naar mijn mening op de lange duur meer gezichtsverlies opleveren( ik zeg kan heh). Ik denk dat jullie terug naar Toyo moeten en hun vertelllen dat deze auto niet de kwaliteiten heeft die wij verwachten. Toyo heeft in het verleden bewezen dat ze het wel kunnen, dus geef ze de kans. Echter niet krampachtig aan deze deal blijven vasthouden, al;s Toyo niet kan verbeteren is het geen optie en dus moeten jullie verder gaan kijken naar andere voertuigen en een andere deal. Ik snap dit dit zonde is van de tijd die jullie er ingestoken hebben en dat vind ik ook.. Maar ik vind het nog meer zonde als over 2 jaar alle eigenaars van die mooie deal met Toyo ontevreden zijn en dus eigenlijjk gedupeerd.

Maarjah dit is mijn mening.
Ik vind het heel erg jammer dat wij gisteren bij Mark moesten afbellen.
Maar ben heel erg benieuwd naar het rapport.

Nog even terugkomend op antiheld;
Ik snap je teleurstelling, maar je gaat even te ver met je kritiek en de eigen dunk
"En dat Zandvoort nou eenmaal trendsetter is en dat andere brigades van onze ervaring delen" alle brigades delen van elkaar en daar heeft Zandvoort geen voortrekkers rol in!

Nu heeft de bond iets geregeld, en nu is dat volgens jouw ook weer niet goed. Bedenk dat daar veel tijd en energie in is gaan zitten. Ik daag je dan met deze kritiek uit: regel jij dezelfde korting bij landrover voor alle brigades, dan praten we verder!!!
Beste Muistroom,

inderdaad zonde dat je er niet kon zijn, ik denk dat je dan anders had gepraat.. En sjah over Zandvoort, ik weet niet voor welke brigade jij uitkomt maar ik vind, ik herhaal, ik vind dat Zandvoort voorop loopt en inderdaad voortrekkers zijn, maarjah dat vind denk ik iedereen wel van zijn eigen clubje.. En dan denk ik vooral dat wij voortekkers zijn in de scheiding tussen professionalisering en liol beleven..

De korting.. Zonde dat jij alleen in geld denkt, korting interesseert met geen reet als het voertuig niet aan de eisen kan voldoen.. Ik heb goede conncecties bij Suzuki, misschien dat ze de alto met korting kunnen regelen... Ben je daar dan ook geintresseerd in...? En ik heb eerder aangegeven dat ik heel veel respect heb voor de bond dat ze hun best doen en hun nek ervoor uitsteken alleen denk ik dat ze het verkeerde voertuig hebben gekozen..
De uitkomst van de test was zeer duidelijk, de Land Rover verslaat de Toya op alle punten ook al beweren sommige mensen van niet, als iemand een Toya zou kopen zou dat zonde zijn van hun waarschijnlijk beperkte budget!

Dus de tip van de dag luid: Koop een Land Rover Disco3 en niks anders!

mvg

De Stuurman

ps. AntiHeld je bent me Held!

Ik had het niet beter kunnen samenvatten, ik ben je zeer dankbaar.. vooral de laatste zin
Verzet houdt je scherp!


Ronald Vos

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2007, 21:37:36
Beste antiheld (wie dit ook mag wezen)

Als bestuurslid (commissaris voertuigen) van de Zandvoortse reddingsbrigade wil ik toch even reageren op jouw persvrijheid.
Als ik geweten had dat je nog een kater had, was de testdag aan jouw voorbij gegaan.
Maar goed, het feit dat er gewacht moest worden op de toyota was inderdaad een misverstand tussen Mark Ropke en mijn persoon. Dat de A9 eruit lag was mij niet bekend en daarom duurde het wachten iets langer dan gepland.
Het verhaal over de trekhaak voor, heeft helaas niets met deze test dag te doen.
Waar je wel een punt maakt zijn inderdaad de banden, het had toyota gesierd als ze hiervoor iets meer hadden gedaan en waarschijnlijk was de landcruiser dan ook iets hoger uitgekomen in jouw achting.
Dat neemt niet weg dat ook het merendeel van de testrijders van Zandvoort de landrover discovery 3 preferen boven de toyota lancruiser.Dit wil dan nog niet zeggen dat de toyota een slechte auto is.
De deal die de bond met toyota aan het voorbereiden is, is een hele prestatie, het "lobbyen'van Luc Dietz was dan ook niet meer dan normaal om de vele mogelijkheden en voordelen  te bespreken, die voor Zandvoort maar ook voor alle andere reddingsbrigades kunnen gelden.
 Zandvoort staat inderdaad vaak in de schijnwerpers maar in dit geval is het helaas geen trendsetten,maar gewoon het vervangingsschema wat ons doet besluiten tot de aanschaf van de nieuwe voertuigen.
En als laatste nog even dit, je mag best je mening geven maar wees iets genuanceerder, anders zijn er nog veel meer mensen met een kater.
Ronald Vos


CLB 018

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #7 Gepost op: 19 maart 2007, 08:25:46
Ik lees nu 1 mening over de LC.
In mijn dromen zou ik ook kiezen voor een Landrover, en als ik wakker word heb ik niet eens centen voor een LC.... dus tsja, is het reëel om altijd maar het beste en het mooiste te eisen?
Ok, dan hoef je het zelf niet te betalen tsja, dan ga je voor het allerbeste. Misschien is een Hummer dan ook een optie? of Jeep?

Kortom, wie kan mij nog meer vertellen over de LC?
Ik hoef niet alleen het gedrag op het strand te weten, de weg vind ik interessanter.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #8 Gepost op: 19 maart 2007, 08:36:55
Eewuig zonde dat er geen 70 serie meer wordt geleverd in nederland, in buitenland nog wel maar dit model komt niet overeen met een milieuvriendelijk inmago. Dat zijn nog steeds de beste terreinwagens.

9910001
9910001


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 19 maart 2007, 09:07:10
Geachte forumgangers,

bij deze verontschuldig ik me en distanseer me van de opmerkingen en uitlatingen van "AntiHeld" en "DE STUURMAN". Over de mis-communicatie kan ik heel makkelijk zijn en als één party zijn poot stijf houdt, zal de andere party water bij de wijn moeten doen om tot een compromie te komen. Zoals je nu begrijpt heeft RN KNBRD dus het schaap en de kool gespaard en is met meerdere reddingsbrigades naar Zandvoort getrokken. En waarom? Om te kijken of het hulpverleningsvoertuig van RN KNBRD ook voor strandreddingsbrigades toepasbaar is. Dit is slechts één toepassing van het voertuig. De opzet van het voertuig van RN KNBRD is vele malen breeder dan de horizon die "AntiHeld" en "DE STUURMAN" voor ogen hebben.

En dan de manier van testen. Gelukkig kan ik zeggen dat ik er niet bij ben geweest, omdat ik moest werken. Maar met een trailer met een SR8 over een talud raggen waar normaliter een strandtent is opgebouwd zodat je schade oploopt aan je materiaal, of het compleet loskomen van een vooras omdat men een heuveltje neemt, is in mijn ogen geen testen, maar het tonen van incompetentie en geen respect tonen voor andermans spullen. En dat de chauffeurs in kwestie er nog over opscheppen is al helemaal ten hemel schreiend.

En "AntiHeld", als jij je huiswerk had gedaan had je ook geweten dat je LandCruser 120 niet kan vergelijken met het model 70 waar we nu in rijden. De techniek schreidt vooruit en milieunormen worden strenger. Maar het moet voor de voertuigleveranciers ook nog haalbaar zijn om een voertuig te produceren. Daarbij hebben wij tot de testdag op 25 november 2006 nooit rieel gekeken naar de mogelijkheden van de Land Rover Discovery 3. Het is dat we, in een moment van onzinnigheid, de achterbank uit de Brandweerauto schroefde en bleek dat de brancard er wel inpaste, anders hadden we nu mogelijk met Hyundia Starex rondgereden. Want in de Hyundia zit ook een stoel achterin en de Hyundia heeft een gescheiden airconditioner systeem dat vereist is volgens de Kwaliteitsnorm Ambulancezorg. Helaas ontbreekt deze gescheiden airco in de Land Rover Discovery 3, dus denk eerst na eer je met modder gaat gooien, want je krijgt direct stront voor terug.

En dan wil ik toch ook nog ff zeggen dat in deze RN KNBRD aardig wat munten bij leveranciers weet los te peuteren. Niet alleen bij Toyota, maar veel breeder naar dit voertuig toe. Het is niet alleen maar een voertuig, maar ook de opbouw en interieur wat RN KNBRD aan kan leveren. Met kortingen waar simpelweg een ambulancedienst van kan dromen, als het gaat om medische materialen. En dan wel volgens de norm van BZK, zodat in een verre toekomst deze Toyota ook in het LFR is opgenomen en inzetbaar is in geval van een grote calamiteit of standbye gezet kan worden bij een minder financieel krachtige reddingsbrigade.

En misschien is Zandvoort op bepaalde gebieden trend setter, zoals nu: Het ongenuanceerd blaten en trappen, zonder te weten waar het eigenlijk om gaat. Helaas "AntiHeld", bij deze sla je de plank compleet mis. Hou jij je maar bezig met het al dan niet dragen van een reddingsvest of een dodemanskoord, want die pet pas je wel.

Kortom, wie kan mij nog meer vertellen over de LC?
Ik hoef niet alleen het gedrag op het strand te weten, de weg vind ik interessanter.

Sandor,

ik zou het NTC ff belen om te vragen welke reddingsbrigade er zaterdag nog meer geweest is, bijvoorbeeld Katwijk. En met die mensen aan de tafel kruipen, dan krijg je een beter beeld. En een Hummer is ook geen optie, zeker niet op een druk strand. Je hebt er namelijk geen overzicht rond je auto.

RR (mijn keuze is gebaseerd op ervaring in het algemeen en meerdere diensten)
Elke hulpverlening start met communicatie.