zee aan blauwe lichten

Auteur Topic: zee aan blauwe lichten  (gelezen 20591 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JeanBateau

  • Gast
Gepost op: 28 maart 2007, 09:23:25
Weet niet of ik hier de juiste plaats heb, maar goed. Zat maandag weer eens in de file en toen hoorde ik op de radio dat ze het hadden over de zogeheten kijkersfile. Nu ben ik het niet eens met die benaming want als je in zo'n file staat begin je weer met rijden zodra je vlak voor het ongeval bent dat op de andere rijstrook plaatsgevonden heeft. Mijn mening en ervaring is dat deze file's negen van de tien keer ontstaan doordat er meerdere hv auto's staan die allemaal hun blauw zwaailicht aanhebben en je vanaf een afstand niet goed kan zien aan welke kant van de weg die lichtmassa staat. Is er niet een manier om dat licht te verminderen? Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan de mogelijkheid dat er zeg 2 auto's met zwaailichten aan staan en de rest hun zwaailicht uitzetten als ze ter plaatse zijn??




tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2007, 09:25:39
daar waren toch al speciale regeltjes voor?
flappus  niet elke verandering is een verbetering


-:Rein:-

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2007, 09:32:36
De brancherichtlijn schrijft duidelijk voor dat het fend-ff voertuig (die dient ervoor als buffer) zijn zwaaibalk/licht aan laat, frontflitsers moeten uit. De rest van de voertuigen voert een geel zwaailicht of niets. Die regel is inderdaad in het leven geroepen om dit soort files zoveel mogelijk te vermijden. Uiteraard werkt dat alleen als de regels ook in acht worden genomen.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2007, 12:03:05
Klopt helemaal. Alleen als de gehele rijksweg wordt dicht gegooid en RWS neemt de afzetting over dan is het nut van de blauwe lamp weg ;) Dan kan deze ook wel uit.


weginspecteur

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2007, 12:05:42
idd. de regels samen afgesproken in het zogenoemde Incident Management stelt dat het Buffer voertuig "Fend-Off"staat, en dat alle voertuigen voorbij het incident parkeren zonder zwaailichten aan, alleen alarmlichten. De enigste die in de buffer dus voor het incident mag parkeren is de brandweer omdat deze vaak een ring vormen rondom het voertuig. Het fend-off voertuig houdt hier ook als het goed is rekening mee, als deze weet dat de brandweer komt, dan wordt de buffer ruimte zodanig verlengd zodat de brandweer ook weer 100mtr binnen de afzetting staat.

meer lezen hierover.. www.weginspecteur.nl

http://www.weginspecteur.nl/Forumfoto's/auto-frans.jpg

http://www.weginspecteur.nl/Forumfoto's/1225.JPG

Voorbeeld Fend-Off stand voertuig

[verwijderd door de beheerder]


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2007, 12:22:13
De pit-wagens in amsterdam hebben ook oranje lampen voor tijdens het stilstaan bijvoorbeeld op de weg.

Blauw willen ze al tijden gaan verminderen geloof ik omdat dat inderdaad een hogere atentiewaarde heeft dan geel.


weginspecteur

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2007, 12:27:08
Ja, de wagens van de RSA ( Ring Suveillance ) hebben een oranje strobo ipv 3e remlicht.

Maar verder heb ik begrepen dat districts wagens niet naar meldingen mogen op de snelweg, dat is alleen voor de DCI


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2007, 15:21:27
Ja, de wagens van de RSA ( Ring Suveillance ) hebben een oranje strobo ipv 3e remlicht.

Maar verder heb ik begrepen dat districts wagens niet naar meldingen mogen op de snelweg, dat is alleen voor de DCI
Klopt maar ook de pitwagens hebben 2 oranje flitsers achter de ruiten.

De RSA heeft ook een 3e remlicht trouwens :) (bovenaan het achterruit)
Die oranje flisters zit onder aan het achterruit.
[bij de S60's]

Dit is de oranje ledflitser bij de golfjes:


Van mij part mogen er op elk voertuig oranje zwaailichten om inderdaad blauw wat te minderen ;)


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2007, 15:59:04
Klopt maar ook de pitwagens hebben 2 oranje flitsers achter de ruiten.

De RSA heeft ook een 3e remlicht trouwens :) (bovenaan het achterruit)
Die oranje flisters zit onder aan het achterruit.
[bij de S60's]

Dit is de oranje ledflitser bij de golfjes:
[IMG]http://img266.imageshack.us/img266/6366/img0295xdq4.jpg[img]

Van mij part mogen er op elk voertuig oranje zwaailichten om inderdaad blauw wat te minderen ;)

Hier in de regio hebben de meeste voertuigen wel oranje flitsers, de ambu's, politiewagens en brandweer ook volgens mij.
Komt wel regelmatig voor dat ambu's gewoon de blauwe lampies aanlaten als ze midden op de weg staan.



IMG tags verwijderd!

palmpie
mod


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2007, 16:37:35
Het KLPD heeft ook oranje in de achterklep zitten.

(klik)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s