Bezuinigingen treffen ook VeiligheidsRegio Kennemerland, voertuigen worden verschoven etc.

Auteur Topic: Bezuinigingen treffen ook VeiligheidsRegio Kennemerland, voertuigen worden verschoven etc.  (gelezen 53974 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Zo blijkt maar weer, dat het alleen maar over geld gaat. kosten en baten afwegen meer is het niet.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Zo blijkt maar weer, dat het alleen maar over geld gaat. kosten en baten afwegen meer is het niet.

Mwoa, gedeeltelijk ben ik het met je eens... Het is natuurlijk vreemd dat je een hoogwerker in Hoofddorp en in Heemstede had staan. Op hemelsbreed misschien 10 kilometer afstand (of nog niet eens), terwijl Heemstede al jaren met een groot personeels/bezettingsprobleem kampt. De rest van de regio is, sinds het wegvallen van de HW Beverwijk, aangewezen op de autoladders van Velsen, Haarlem en Heemskerk. Dat men, nu het een grote regio is geworden, materieel meer gaat spreiden en efficiënter om gaat met het bestaande wagenpark vind ik niet vreemd.

Dat men de keus maakt om bepaalde vrijwillige posten op te heffen is daar in tegen wél mogelijk problematisch. Als je ziet dat vrijwillige kazerne van Nieuw Vennep ook dicht gaat heb je gewoon een probleem als het aan komt op grote (inter-)regionale incidenten. Men is in heel Noord Holland voertuigen aan het schrappen met als gevolg dat je véél sneller interregionale bijstand moet gaan vragen, met als gevolg dat er in heel Noord Holland (tijdelijk) een krapte in de voertuigen ontstaat ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Mwoa, gedeeltelijk ben ik het met je eens... Het is natuurlijk vreemd dat je een hoogwerker in Hoofddorp en in Heemstede had staan. Op hemelsbreed misschien 10 kilometer afstand (of nog niet eens), terwijl Heemstede al jaren met een groot personeels/bezettingsprobleem kampt. De rest van de regio is, sinds het wegvallen van de HW Beverwijk, aangewezen op de autoladders van Velsen, Haarlem en Heemskerk. Dat men, nu het een grote regio is geworden, materieel meer gaat spreiden en efficiënter om gaat met het bestaande wagenpark vind ik niet vreemd.

Dat men de keus maakt om bepaalde vrijwillige posten op te heffen is daar in tegen wél mogelijk problematisch. Als je ziet dat vrijwillige kazerne van Nieuw Vennep ook dicht gaat heb je gewoon een probleem als het aan komt op grote (inter-)regionale incidenten. Men is in heel Noord Holland voertuigen aan het schrappen met als gevolg dat je véél sneller interregionale bijstand moet gaan vragen, met als gevolg dat er in heel Noord Holland (tijdelijk) een krapte in de voertuigen ontstaat ....

ik hou dan ook mijn hart vast als we weer zo'n grote duinbrand krijgen ik denk dat er dan een groot te kort aan brandweer ontstaat en diverse regio's onderbezet raken
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Dus kan ik niet anders concluderen Jerommeke, dat het niet meer en minder gaat om kosten. Het is inderdaad zo dat de kazernes van Heemstede en Hoofddorp dicht bij elkaar liggen, maar dat was al toen het nog 2 verschillende regio's waren. Ook in Haarlem Oost staat een ladderwagen, dus ik kan het wel een beetje begrijpen, echter Heemstede is een dorp met best wel veel hoogbouw, verzorgingstehuizen met meerdere woonlagen, dus hopelijk staan de brugen bij Schalkwijk en of Cruquius niet open als er dringend een red voertuig nodig is.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Dus kan ik niet anders concluderen Jerommeke, dat het niet meer en minder gaat om kosten. Het is inderdaad zo dat de kazernes van Heemstede en Hoofddorp dicht bij elkaar liggen, maar dat was al toen het nog 2 verschillende regio's waren. Ook in Haarlem Oost staat een ladderwagen, dus ik kan het wel een beetje begrijpen, echter Heemstede is een dorp met best wel veel hoogbouw, verzorgingstehuizen met meerdere woonlagen, dus hopelijk staan de brugen bij Schalkwijk en of Cruquius niet open als er dringend een red voertuig nodig is.

Dat de kazerne's van Heemstede en Hoofddorp dicht bij elkaar liggen is op zich geen probleem. Twee eigen (relatief grote) verzorgingsgebieden. Daarnaast is van de Schiphol-Express (zoals de 351 genoemd werd) ook niet echt meer sprake, de HW's en AL's rijden véél minder op automaatjes en zijn dus veel vaker inzetbaar.

Als je dan ziet dat een kazerne als Heemstede wél de voertuigen heeft (gehad), maar niet het personeel om ze te bemannen heb je een schijn-veiligheid. Hoe vaak is het vorig jaar niet voor gekomen dat een andere kazerne (later) gepiept werd omdat ze in Heemstede de auto niet vol kregen?

Het verbaasd mij nog dat er nog een (nieuwe) tweede tankautospuit gekomen is, eerlijk gezegd.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Gelukkigheeft de AC goed contact met de bruggen dus die worden wel geinformeerd wanneer er een spoedvoertuig aankomt  ;)
ACH & HBT


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
ik hou dan ook mijn hart vast als we weer zo'n grote duinbrand krijgen ik denk dat er dan een groot te kort aan brandweer ontstaat en diverse regio's onderbezet raken
Dat is een probleem voor VRU,VGGM en VNOG aangezien deze regio's voor natuurbrandbestrijding de aangewezen regio's zijn.
West Nederland kan nog geen peloton TS 4x4 voor natuurbrandbestrijding per regio inzetten


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Dat is een probleem voor VRU,VGGM en VNOG aangezien deze regio's voor natuurbrandbestrijding de aangewezen regio's zijn.
West Nederland kan nog geen peloton TS 4x4 voor natuurbrandbestrijding per regio inzetten

Kennemerland heeft 5 4x4 tankautospuiten...
(waarvan 2 zonder ploeg...)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Is er al bekend wat er met de schuimblus-reus gaat gebeuren? Ik zag hem recent een aantal dagen op de Zijlweg staan ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Hij staat er nog steeds, van de week reden ze er zelfs mee.
Kostenpost voor niets dus:-(
ACH & HBT