Wel/geen (politie)perskaart

Auteur Topic: Wel/geen (politie)perskaart  (gelezen 162656 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #170 Gepost op: 21 mei 2010, 18:12:14
ppk krijg je toch alleen voor je beroep ??
Vrijwillige brandweer


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #171 Gepost op: 21 mei 2010, 19:15:27
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #172 Gepost op: 22 mei 2010, 20:14:23
De politieperskaart wordt verstrekt onder de voorwaarden die zijn vastgelegd in het huishoudelijk reglement van de stichting. De eerste voorwaarde is dat de aanvrager journalist van hoofdberoep is. Leden van de organisaties die de stichting in het leven hebben geroepen, worden geacht aan deze voorwaarde te voldoen. Wie geen lid is van één van deze organisaties, zal door een verklaring van werkgever of opdrachtgever(s) moeten aantonen dat hij journalist van hoofdberoep is.

ja dus togg ??
Vrijwillige brandweer


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #173 Gepost op: 22 mei 2010, 20:26:33
De politieperskaart wordt verstrekt onder de voorwaarden die zijn vastgelegd in het huishoudelijk reglement van de stichting. De eerste voorwaarde is dat de aanvrager journalist van hoofdberoep is. Leden van de organisaties die de stichting in het leven hebben geroepen, worden geacht aan deze voorwaarde te voldoen. Wie geen lid is van één van deze organisaties, zal door een verklaring van werkgever of opdrachtgever(s) moeten aantonen dat hij journalist van hoofdberoep is.

ja dus togg ??

Het staat 2 keer in de tekst die je nét kopieer.. Lijkt me duidelijk toch ::)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #174 Gepost op: 22 mei 2010, 21:03:20
De politieperskaart wordt verstrekt onder de voorwaarden die zijn vastgelegd in het huishoudelijk reglement van de stichting. De eerste voorwaarde is dat de aanvrager journalist van hoofdberoep is. Leden van de organisaties die de stichting in het leven hebben geroepen, worden geacht aan deze voorwaarde te voldoen. Wie geen lid is van één van deze organisaties, zal door een verklaring van werkgever of opdrachtgever(s) moeten aantonen dat hij journalist van hoofdberoep is.

ja dus togg ??

Staat volgens mij duidelijk te lezen in de link die TAS neerzet. Waarom moe je hem dan nog een hier neerzetten?? Je bent 14 jaar nog met school bezig dus jij komt voorlopig nog niet voor een PPK in aanmerking. Is dat het antwoord dat je wil horen?

Mike


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #175 Gepost op: 22 mei 2010, 21:25:03
ja dus togg ??

Je begeeft je hier op een discussiemedium waar het gebruikelijk en bovenal prettig is dat de Nederlandse taal juist correct wordt. Hoe meer van dat soort woorden ik lees, hoe meer hoofdpijn ik krijg en hoe minder zin ik heb om te antwoorden. Ongetwijfeld zal ik niet alleen voor mezelf spreken dus doe er je voordeel mee...


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #176 Gepost op: 22 mei 2010, 21:32:38
Weet iemand waar ik zo'n perskaart kan krijgen (de gewone).
Vrijwillige brandweer


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #177 Gepost op: 22 mei 2010, 21:37:54
Weet iemand waar ik zo'n perskaart kan krijgen (de gewone).

Buitenom de PPK zijn er weet ik hoeveel andere perskaarten.. Je zal toch écht zelf wat research moeten gaan doen..

De wereld is niet ingericht dat je van je geboorte tot aan de kist je aan je handje vast gehouden wordt en dat alles voor je geregeld wordt... Enig zelf onderzoek wordt vanaf een bepaalde leeftijd ook van je verwacht... En als je kan typen dan kan je perskaart ipv op het forum neerzetten ook in de rechthoekige balk van google neerzetten...  ::) ::)

Daarbij zal je als hobbyfotograafje zonder ook maar enige kennis van iets te hebben weinig kans maken op een perskaart van welke soort dan ook ::)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #178 Gepost op: 22 mei 2010, 21:42:15
Weet iemand waar ik zo'n perskaart kan krijgen (de gewone).

Als je werkzaam bent voor een medium (geen Jomanda) of een omroep, dus bijvoorbeeld voor een lokale krant dan zou je wellicht van hun een perskaart kunnen krijgen. Uiteraard moet je dan wel regelmatig foto's leveren, waarmee je al aangetoond hebt dat een perskaart voor jou meerwaarde heeft.

Of je bakt zelf iets in elkaar. Voor wat betreft fotograferen ben ik al een paar jaar met pensioen, maar toen ik jaren terug elk incident op de gevoelige plaat trachtte vast te leggen liep ik uiteraard ook regelmatig vast op het befaamde lintje. Vervolgens ben ik mezelf een beetje gaan uitleven in Photoshop en heb een kaart gemaakt met daarop groot PERS, mijn foto en de bedrijven (en media) alwaar ik geregeld foto's aan leverde. Geloof me of niet en verwerp het maar als je wilt, maar er stond zelfs een politielogo op omdat er af en toe een foto van mij in het Algemeen Politieblad (APB) stond. Tig agenten in de meest uiteenlopende rangen hebben deze kaart onder ogen gekregen en 9 van de 10 keer werd ik gewoon toegelaten onder de gebruikelijke regels (niet in de weg lopen, etc).

Tip; laat zoiets afdrukken als foto (opsturen naar Kruidvat, HEMA, etc), netjes uitsnijden en laten plastificeren. Hoe professioneler zo'n kaart oogt, hoe groter de kans dat je toegelaten wordt, het is immers je visitekaartje...


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #179 Gepost op: 23 mei 2010, 00:51:51
Weet iemand waar ik zo'n perskaart kan krijgen (de gewone).

Bij 3 pakjes bleuband...
Doe alstjeblieft wat research het is uiteraard onmogelijk om zomaar ergens als 14-jarig kind een perskaart te krijgen.
Over dit onderwerp staat heel veel op internet en ook op dit forum is er al pagina's vol over geschreven.