Wel/geen (politie)perskaart

Auteur Topic: Wel/geen (politie)perskaart  (gelezen 162215 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #190 Gepost op: 23 mei 2010, 12:34:53
Natuurlijk begrijp ik wat je bedoelt, maar het gaat hier om een perskaart. De jongen vraagt of hij dat kan maken of krijgen, het antwoord is ja. Natuurlijk is dat heel wat anders dan een politieperskaart ;)

En als je in de verkeerde regio o.i.d zit bereik je met zo'n zelfgemaakt ding nog minder als zonder één of ander papiertje..


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #191 Gepost op: 23 mei 2010, 14:42:01
een heel andere discussie is de vraag of je een 14 jarige wel bij dusdanige plaatsen moet laten. bescherming ze minstens tot hun 16 voor dit soort zaken waar volwassen ervaren hulpverleners  soms nog moeite mee hebben. niet achter de lintjes  laten die pubers!
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #192 Gepost op: 23 mei 2010, 14:45:10
een heel andere discussie is de vraag of je een 14 jarige wel bij dusdanige plaatsen moet laten. bescherming ze minstens tot hun 16 voor dit soort zaken waar volwassen ervaren hulpverleners  soms nog moeite mee hebben. niet achter de lintjes  laten die pubers!

De een kan het wel hebben, de ander niet.. Is dus iets om zelf te bepalen vind ik :).. En daarbij juist WEL achter de lintjes houden! Niet ervoor :)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #193 Gepost op: 23 mei 2010, 14:56:34
De een kan het wel hebben, de ander niet.. Is dus iets om zelf te bepalen vind ik :).. En daarbij juist WEL achter de lintjes houden! Niet ervoor :)

Sommige zaken bepaal je niet zelf als jeugdig iemand. Bijvoorbeeld de verkoop van alcohol, aangaan van (grote) financiële verplichtingen, naar school gaan, enz. Bij bepaalde gebieden bepaald de overheid de grenzen. ;) Dat lijkt mij in dit geval ook. Dat je buiten de lintjes aan het fotograferen bent prima dat moet je zelf weten, maar niet binnen de lijntjes.. ;) :)


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #194 Gepost op: 23 mei 2010, 15:00:04
Sommige zaken bepaal je niet zelf als jeugdig iemand. Bijvoorbeeld de verkoop van alcohol, aangaan van (grote) financiële verplichtingen, naar school gaan, enz. Bij bepaalde gebieden bepaald de overheid de grenzen. ;) Dat lijkt mij in dit geval ook. Dat je buiten de lintjes aan het fotograferen bent prima dat moet je zelf weten, maar niet binnen de lijntjes.. ;) :)

Als 14 jarige krijg je echt geen perskaart waar dan ook.. Dus ik ging er vanuit dat golly incidenten in het algemeen bedoelde, voor of achter het lintje.. O0


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #195 Gepost op: 23 mei 2010, 15:05:09
Is leuk deze discussie over de PPK. Zit nu bijna 13 jaar bij de politie en ik kan de keren dat er een aan mij werd getoond op een hand tellen. Dus zo bijzonder is het nou ook weer niet...... Lost zich over het algemeen wel op met de pers. En je filterd ze er zo uit. En de politie kent over het algemeen de meeste pers wel van gezicht of van naam.

gr  
Mike


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #196 Gepost op: 24 mei 2010, 14:20:36
sorry, ik poste vanaf mn telefoon, nu even een toevoeging,

Ik denk dat je jongeren (<16 of <18) moet beschermen voor zaken als incidenten, zeker wanneer hierbij mensenlevens mogelijk in gevaar zijn.

Hier denken ze zelf niet over na, en zoeken ze alleen de sensatie, en als volwassen hulpverlener heb je dan een plicht om dit voor deze jongere te bepalen.

Dus, inderdaad niet voor de lintjes, en het liefst ook niet erachter, mijns inziens.

Ik denk ook dat een jongere gevaren binnen de lintjes minder goed kan inschatten, en dat is ook een reden om ze niet binnen de lintjes te laten.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #197 Gepost op: 24 mei 2010, 15:43:57
En als je in de verkeerde regio o.i.d zit bereik je met zo'n zelfgemaakt ding nog minder als zonder één of ander papiertje..

Verkeerde? Ik zou eerder zeggen een goede regio!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #198 Gepost op: 24 mei 2010, 16:31:02
Verkeerde? Ik zou eerder zeggen een goede regio!

Voor degene die de perskaart toont de verkeerde.. Je snapt me best ;)


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #199 Gepost op: 27 mei 2010, 13:22:10
Weet iemand waar ik zo'n perskaart kan krijgen (de gewone).

Buitenom de PPK zijn er weet ik hoeveel andere perskaarten.. Je zal toch écht zelf wat research moeten gaan doen..

Daarbij zal je als hobbyfotograafje zonder ook maar enige kennis van iets te hebben weinig kans maken op een perskaart van welke soort dan ook ::)

Stuur enkele malen een plaatje naar Blik op Nieuws. Vervolgens vraag je aan hen een perskaart. Deze kun je krijgen voor de prijs van rond de 25 euro.
Dit volgens zeggen van zo'n fotograaf die hier rondliep met zo'n geplastificeerd kaartje.