LL3 in Netwerk

Auteur Topic: LL3 in Netwerk  (gelezen 10792 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #50 Gepost op: 17 april 2007, 23:07:00
Trophy, pleit je nu voor het afschaffen van het MMT?
Arts  www.alphalog.nl


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #51 Gepost op: 18 april 2007, 08:33:55
Vesalius,

Ik mis de link  :-\

Om antwoord te geven: Sederen doe ik al middels een regionale protocol dat afwijkt van het LPA, RSI zou moeten behoren tot onze mogelijkheden, van daar mijn eerder pleidooi. Je houdt nog thoraxdrains over, deze patienten zullen, op jaarbasis, een hele kleine groep vormen.

Ik heb een rit, tot later (een hypo, geen heli nodig vooralsnog  ;D)

WM

Hij staat inderdaad vrij goed verstopt vandaar nog een keer de link en dit keer duidelijker: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,17361.0.html Begint helaas ook met moddergooien, tweede pagina is wat inhoudelijker en dan met name wat Amerikaanse studies m.b.t. RSI waarnaar ik verwijs  ;)

Jullie protocol m.b.t. sedatie ben ik overigens wel benieuwd naar, is hij online ergens beschikbaar?

De hypo overigens nog eruit gekregen of is het toch een secundaire inzet MMT geworden  ;)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #52 Gepost op: 18 april 2007, 16:23:07
Beste Trophy,

Ik ben het volkomen eens, voor wat de rapportage betreft: dit incident speelde zich af in onze regio, de ambulanceverpleegkundige die in beeld kwam is een collega van me. Hij is absoluut stellig in zijn mening: de tussenkomst van het MMT geen enkel invloed gehad in de uitkomst voor de patient. Hij is tevens ontzettend boos over de manier waarop de feiten werden verdraaid tijdens de uitzending.

en Vesalius:

Ik probeer een kopie van het protocol in te scannen, maar mijn scanner is kapot dus wees geduldig!! Naast sedatie d.m.v. Dormicum gebruiken we ook Alfentanyl voor pijnbestrijding in gevallen waar snel pijnbestrijding nodig is bijv. enkelluxatie met bedreigde circulatie.

Enne....je kunt zelf wel bedenken hoe het afgelopen is met de hypo, denk ik..... ;D



WM.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon