Asbakbrand

Auteur Topic: Asbakbrand  (gelezen 1966 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Gepost op: 20 april 2007, 21:53:07
Even een vraagje van mij over iets dat me vandaag gebeurd is. (voor mn gevoel en volgens hetgeen me geleerd is compleet fout maar okee)

kort samengevat
er kwam een schoonmaakster melden dat ze een brandje had geblust in een asbak waar naar haar mening redelijk wat rook uit kwam.
nadat zij er water in had gegooit stopte de rook en is ze gaan schoonmaken en heeft enkele minuten later de asbak geleegd die inmiddels afgekoeld was.

punten waar ik over viel:
- niet gemeld op tijdstip van het gebeurde en niet VOOR AANVANG met repressie
- volgens mij was er risico op een steekvlak door de bovenkant van de asbak te openen waardoor er verse lucht bij kon komen (of zit ik hier fout? het betreft staand hoge asbakken met een palletje om de as in een opvangbak te laten vallen door een openslaand kommetje aan de bovenkant van het paaltje met daaronder een opvangbak van zo'n 15 cm hoog)
- ze meldde het alsof het niets was.

oorzaak bleek papier in de asbak te zijn iets wat hier vaker voorkomt.

enig idee hoe en wat ik kan doen om de (uit vaste medewerkers bestaande) schoonmaakploeg te laten inzien wat er fout ging? iets wat de opdrachtgeven mij gevraagd heeft daar hij geen direct contact heeft met hen.


Politie Aspirant niveau 4


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 20 april 2007, 22:58:28
Goed doortastende schoonmaakster.
Ze heeft erg simpel een klein brandje weten te blussen,en gaat niet eerst zich bezig houden met ingewikkelde procedures,waardoor je tijd verliest  ::)
Dus ik weet niet wat je wil,maar ze heeft het voorval keurig bij je gemeld.

Ik denk dat je probleem echt bij de bron ligt,hoe komt het dat een asbak papier bevat?Waarom gooien de kantoormensen papier niet in de papierbak,maar in een asbak met de kans op brand.Op elk kantoor kom je tegenwoordig papierbakken tegen,dus voedt die kantoormensen op.En ga geen schoonmaakster betuttelen die gewoon doortastend heeft gehandeld.

En dan,je krijgt niet zomaar een steekvlam als je een asbak die brand opent.Hij zal even wat harder branden,maar met water erbij is dat meteen verholpen


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #2 Gepost op: 20 april 2007, 23:02:11
hmja die kantoorgasten zijn echt nog erger als kinderen afentoe  :-X
maar uberhaubt dat ze het bijna vergat te melden vind k wel vreemd eigenlijk (of is dat mijn instelling die misschien overdone is? maar ik vind dat zulke dingen direct gemeld behoren te worden)
Politie Aspirant niveau 4


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 20 april 2007, 23:08:14
hmja die kantoorgasten zijn echt nog erger als kinderen afentoe  :-X
maar uberhaubt dat ze het bijna vergat te melden vind k wel vreemd eigenlijk (of is dat mijn instelling die misschien overdone is? maar ik vind dat zulke dingen direct gemeld behoren te worden)
De schoonmaakdienst moet sowieso dit soort voorvallen melden aan jou.Want ik meen dat jullie dat in jullie dagraporten vermelden,en die raporten gaan weer naar je opdrachtgever.
Alleen het tijdstip waarop vindt ik minder interesant.Als het maar wel op dezelfde dag/avond gebeurt,met het tijstip en locatie erbij.

Want krijg je meer van dat soort meldingen,en uit je raportage blijkt dat die meldingen over het algemeen van dezelfde locatie te komen.Dan weet je dus ook meteen,waar de boosdoenders zitten.En zo kun je dus gericht die kantoormensen op hun fouten aanspreken,en zo kan je opdrachtgever daar ook gericht maatregelen op treffen.
En nogmaals wees blij met die schoonmaakploeg,want het blijkt dus dat zij hun ogen niet in de zak hebben zitten  ;)