1č sigma inzet van Groningen

Auteur Topic: 1č sigma inzet van Groningen  (gelezen 3736 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Gepost op: 30 april 2007, 21:55:12
Grote brand sporthal Lewenborg(+evacuatie/brandvideo)



UPDATE(www.brandweergroningen.nl)Groningen - Een sporthal aan de Kajuit in Groningen (wijk Lewenborg) is zondagavond 29 april grotendeels door brand verwoest. Het vuur is rond 22.00 ontstaan. Rond middernacht kon het sein 'brand meester' worden gegeven door de korpsen van Groningen en Harkstede.

Door de hevige rookontwikkeling moesten 30 personen van het naastgelegen verzorgingstehuis Mercator (stichting Ludgerus) geƫvacueerd worden naar zorgcentrum Ebbingepoort (Nieuwe Ebbingestraat, Groningen). Daar zullen ze de nacht doorbrengen. De verwachting is dat ze maandagochtend terug kunnen keren naar hun woning. Familieleden van de geƫvacueerde bewoners zijn door stichting Ludgerus op de hoogte gesteld. In verband met de evacuatie is een groot aantal ambulances ingezet. Ook werd hiervoor bijstand gevraagd vanuit Friesland en Drenthe. Ook de Mobiele Eenheid van de Regiopolitie Groningen en het brandweerkorps van Ten Boer hebben meegewerkt aan de evacuatie. Een bewoonster is naar het ziekenhuis gebracht met ademhalingsproblemen. De technische recherche van de politie doet onderzoek naar de oorzaak van de brand.Het Sigma team was ook gealarmeerd en is geweest bij de evacuatie van de bewoners van Mercator. Zij hebben de eerste opvang gedaan van de bewoners in de Ebbingepoort.

Bron www.112groningen.nl




R.C.

  • BHVer.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2007, 17:38:46
hee mooi man  O0

hopelijk weet men jullie in de toekomst ook te vinden  ;)

groetjes Arend en Bianca (ondergedoken in het limburgse ;D)


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2007, 22:13:02
Gefeliciteerd, eindelijk van de nul af!!!!!

wat ging er door jullie heen toen de pager af ging en het geen proefalarm bleek?????

groet

logistiek 8)


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2007, 20:56:26
had in de eerste instantie niet mijn pieper bij mij..was bij de buren...
toen ik terug liep hoorde ik dat mijn pieper ging...(via rokersraampje die open stond)
dan weet je al genoeg om 23:00...
toen wou ik snel naar binnen en brak mijn sleutel af... ^-^
naar een stund ben ik naar binnen gegaan..in de auto gestapt en naar de kazerne gereden....
eerste gedachten...YES....tot dat mijn sleutel brak...SHIT!!!