[witte kolom] Op vakantie geweest

Auteur Topic: [witte kolom] Op vakantie geweest  (gelezen 34703 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #90 Gepost op: 1 juni 2007, 22:25:42
Ehm, ja. Maar dat komt ook omdat ik de casus pas veel te laat opgemerkt heb. :-[
En hihi. Over dit casusidee ben ik heel enthousiast hoor. Er zouden zelfs kleine korte casusjes mogen komen, want deze 'uitgebreide' moeten een maand duren heb ik begrepen?

We gaan weer iets nieuws proberen.  :)

Van uit de medische hoek van het forum is een verzoek gekomen of er geen korte, 'simpele', mono, casussen kunnen komen. Dus geen GRIP 9 scenario's. De casus zal dus ook geen maand gaan duren! (natuurlijk afhankelijk van de reacties!)

We hebben in het modhok besloten om een proef te gaan draaien om te zien hoe het loopt. Als er dus andere takken van de HV zijn die ook zoiets willen doen dan kunnen ze zich aanmelden bij de mods.


Zoals hierboven te lezen zijn we flexibel in het verloop van de casussen v.w.b. de termijn  ;) Er lopen nu verschillende casussen naastelkaar, en dat gaat goed, zo kan een ieder deelnemen aan de casus welke hem of haar's interesse naar uit gaat.

Anneke

mod.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #91 Gepost op: 1 juni 2007, 22:58:05
Moet wel zeggen dat deze wel een erg flexibel verloop kent...

Wanneer volgt nu de ontknoping?


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #92 Gepost op: 3 juni 2007, 00:08:53
hmm ontknoping,  comming soon  ::) ;)


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #93 Gepost op: 3 juni 2007, 00:26:30
Ehm, ja. Maar dat komt ook omdat ik de casus pas veel te laat opgemerkt heb. :-[
En hihi. Over dit casusidee ben ik heel enthousiast hoor. Er zouden zelfs kleine korte casusjes mogen komen, want deze 'uitgebreide' moeten een maand duren heb ik begrepen?

eeehm nee, deze zou eerst geen maand moeten duren met maar 4 updatetjes hoeft dat niet, maar kleinbeetje vertraging hebben we dus vandaar :-[


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #94 Gepost op: 3 juni 2007, 00:29:46
Hebben zich al nieuwe mensen aangemeld voor een casus?  :)


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #95 Gepost op: 3 juni 2007, 01:14:11
goeie morge allemaal!!!  dit moet dan de laatste update van deze casus voorstellen. uiteraard ga ik er nog een 'happy end' aan maken, maar die moet ik nog bedenken/schrijven.  hierna kunnen we nog uitgebreid spreken over de casus als we dat nodig vinden,  ;)



Situatie op dit moment:

We zijn nu 1 uur en 15 min. verder, en er is in de tussen tijd niet zo heel erg veel verandert aan de toestand van Marije, het is nog steeds lekker rustig aanboord. En de gezagvoerder is bezig met zijn landing voor te bereiden, (en te maken). Ondertussen geef je hem de laatste stand van zaken (= gelijk aan de voorgaande update) door zodat hij dit kan doorspelen aan de centralist. Daarna krijg je te horen dat beneden 4 ambu’s wachten.

Met Sanne en alle andere inzittenden gaat het nog steeds goed, en Sanne 1 stewardess, en een passagier hebben de taak op zich genomen om Marije bij bewustzijn te houden. Dit lukt aardig ondanks dat ze niet heel erg actief is.

Cabine personeel bereidt de landing voor, en je ‘ploeg’ moet gaan zitten. Marije mag blijven liggen omdat dit even niet anders is, en als je wilt mag je ook blijven tot net voor de landing om Marije in de gaten te houden.



We doen nu:

-ABCDE controleren
-O2
-Koude washandje op het voorhoofd v so
-Vocht toedienen kiezen we niet voor omdat we denken dat Marije waarschijnlijk niet meer zo goed zou kunnen slikken, doordat het bewustzijnsnivo, en eventuele verlammingen dit onmogelijk maken.
-extra alert op andere inzittenden die onwel kunnen worden.

Info:

Peristaltiek lijkt nog aanwezig te zijn
Marije menstrueert op dit moment niet.



Vraag 15: vind je 4 ambu’s overdreven/onvoldoende/ of goed, en waarom? zoniet: ga je dan eventueel  protesteren??

Vraag 16: je besluit al de overdracht aan de ambu voor te bereiden, welke info ga je allemaal doorgeven??


Sunflower

  • Gast
Reactie #96 Gepost op: 4 juni 2007, 21:35:16
Zoals hierboven te lezen zijn we flexibel in het verloop van de casussen v.w.b. de termijn  ;) Er lopen nu verschillende casussen naastelkaar, en dat gaat goed, zo kan een ieder deelnemen aan de casus welke hem of haar's interesse naar uit gaat.

Anneke

mod.


Ah oké, een misverstand dan. Bedankt voor het antwoord. :)



Citaat
Vraag 15: vind je 4 ambu’s overdreven/onvoldoende/ of goed, en waarom? zoniet: ga je dan eventueel  protesteren??

Ik denk het wel.

Citaat
Vraag 16: je besluit al de overdracht aan de ambu voor te bereiden, welke info ga je allemaal doorgeven??

Zowat alle informatie die ik heb, zijnde: een vrouwelijke patiënte, haar leeftijd, ziek geworden reeds onderweg naar het ziekenhuis. Diarree en misselijkheid. In het vliegtuig verergert, hoge koorts (temperatuur), verlammingsverschijnselen, uitslag neurologisch onderzoek. Het tijdsbestek waarover de ziekte vrij accuut werd, Glasgow coma schaal, bloeddruk, pols, ...


Ik ben wel heel benieuwd naar wat er met onze Marije scheelt. :)


R.C.

  • BHVer.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #97 Gepost op: 5 juni 2007, 11:06:49
Hier Bianca

Ik heb zo`n raar vermoeden dat het malaria of gele koorts is omdat ze in zuid amerika is geweest mexicoooooooo    maar ik zou niet kunnen verklaren waarom.
Koorts komt er in ieder geval bij.
Ben wel benieuwd naar de uitkomst.
Ik lees het thuis wel weer :)


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #98 Gepost op: 5 juni 2007, 13:00:09
aangezien de casus nu al weer een tijdje loopt en ehv-er bijna de ontknoping gaat geven, is het misschien leuk om dat een ieder die er aan heeft deelgenome even kort zijn samenvatting geeft van zijn actie's (even duidelijk in welke functie je dat doet, ehv-er, arts, verpleegkundige) en waar denk je aan?  de d.d. evt.

Succes!


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #99 Gepost op: 5 juni 2007, 17:00:27
Ik wacht als EHBO-er rustig af tot de landing, meer is er op dit moment echt niet te doen. 4 ambu's is genoeg, aangezien alleen Marije zo erg ziek is. Transport van de overige mensen ter controle naar het ziekenhuis kan evt. wel met busjes. In mijn overdracht ga ik vooral doorgeven hoe Marije er aan toe is (ABC) en dat er waarschijnlijk nog meer mensen last van gaan krijgen.
Arts  www.alphalog.nl