Duitsers pakken lastige fotografen hard aan! - 21-05-2007

Auteur Topic: Duitsers pakken lastige fotografen hard aan! - 21-05-2007  (gelezen 4143 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ferrari_F50

  • Gast
De hulpverleners in Duitsland ondervinden steeds vaker ernstig hinder van would-be-persfotografen bij ongevallen en branden. De Duitse overheid heeft vandaag harde maatregelen aangekondigd tegen de zogeheten "Gaffer", die hinderlijk gedrag vertonen. Een "simpele" hinderlijke overtreding wordt bestraft met een boete van € 50 en drie punten bij het register in Flensburg. Hindert een hobby-fotograaf of toeschouwer de hulpverlening in ernstige mate, dan kan dat leiden tot een boete van € 5.000,--

Alle fotografen zonder perskaart worden gerekent tot een toeschouwer.

Mijn mening:

Dat zou men hier ook eens moeten invoeren. Ik ben nu nog hobbyfotograaf. Maar ik wil met fotografie mijn brood gaan verdiennen. Momenteel volg ik een opleiding op de FotoVakSchool in Rotterdam tot fotograaf. In de regio Rotterdam-Rijnmond lopen momenteel heel veel jongeren rond met een pager een een camera van niet meer dan 3.0MP die je bij de Blokker op kunt halen voor € 30,-. Ergelijk! Vervolgens durven deze mensen zich ook nog eens doodleuk uit te geven als fotograaf en wat nog ergelijker is dat ze iedereen in de weg gaan lopen, dus ook de persfotografen.




voa-brandweer

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2007, 20:58:28
ben het er helemaal mee eens wat die duitsers doen.
zo voorkom je denk ik ook dat het verpest word voor 1 die zich wel kan gedragen , doordat de slechten er voor gestraft worden en de goede niet ;)


jacky x

  • verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 250
Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2007, 23:12:05


Mijn mening:

 In de regio Rotterdam-Rijnmond lopen momenteel heel veel jongeren rond met een pager een een camera van niet meer dan 3.0MP die je bij de Blokker op kunt halen voor € 30,-. Ergelijk!

dus met een betere en duurdere camera heb je meer rechten??  ;D
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2007, 23:34:53
Ja, ach, veel 'proffesionele' fotograven vinden dat ze beter kunnen fotograferen dan andere mensen... Terwijl dta helemaal niet zo hoeft te zijn.

Overigens geld dit voor iedere fotograaf die in de weg loopt als ik het zo lees ;)
*leegheid*


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2007, 23:38:38
Ik zeg altijd maar: een hulpverleningsfotograaf is meer dan alleen leuke plaatjes kunnen schieten. Je moet altijd rekening blijven houden met de HV die plaatsvind. Dat moet op nummer 1 staan.. het begint al met het parkeren. Pleur je auto / fiets niet overal neer, denk aan waar de HV eventueel moet parkeren. Daarnaast geen slachtoffers op de foto, zorgen dat de HV geen irritaties / oponthoud ondervind door jouw gefotografeer etc.. etc.., heel veel aspecten waar rekening mee gehouden moet worden.

Hou je hier rekening mee en heb je mooie foto's: dan ben je een HV fotograaf.


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2007, 00:00:34
dus met een betere en duurdere camera heb je meer rechten??  ;D


Dat zeg ik niet, ik bedoel daarmee de mensen die denken dat ze heel goed kunnen fotograferen en vervolgens de slachtoffers dood leuk gaan fotograferen en dan ook nog eens het lef hebben om de hulpdiensten in de weg te gaan lopen. Iedereen kan goede en mooie foto's maken, zelfs met een camera van de blokker. Maar wat ik daarmee dus ook bedoelde zijn de jongeren met hun mobieltje en een cameratje erin die het leed gaan fotograferen en dan ook nog eens GEEN respect tonen naar het slachtoffer en naar de hulpverleners.

Ik ben ook begonnen met een goedkoop cameratje, ik ben dat langzaam op gaan bouwen. Ik bedoelde het dus niet zo, sorry als men het als belediging heeft opgevat.


Karim

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2007, 00:06:55
Of doe het gewoon als hier, het houden/verkopen van scanners is verboden en wij zijn nu ook op 'n digitaal systeem over aan't gaan (lijkt er op C2000) en ook dit blijft voor 't publiek onbereikbaar.

Als wij al iemand met 'n camera('tje) zien bij 'n ongeval dat is dat zeer waarschijnlijk 'n toevallige passant.

Zowel wij als de politie en de brandweer hebben hun eigen pers-personen die in geval van grote/serieuze zaken eventueel terplaatse kunnen komen, maar voor 't gewone publiek is 't een gesloten boek, die krijgen niks van de meldingen mee, en 'k moet zeggen dat ik dat best prettig vindt.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2007, 00:18:34
De hulpverleners in Duitsland ondervinden steeds vaker ernstig hinder van would-be-persfotografen bij ongevallen en branden. De Duitse overheid heeft vandaag harde maatregelen aangekondigd tegen de zogeheten "Gaffer", die hinderlijk gedrag vertonen. Een "simpele" hinderlijke overtreding wordt bestraft met een boete van € 50 en drie punten bij het register in Flensburg. Hindert een hobby-fotograaf of toeschouwer de hulpverlening in ernstige mate, dan kan dat leiden tot een boete van € 5.000,--

Alle fotografen zonder perskaart worden gerekent tot een toeschouwer.

Mijn mening:

Dat zou men hier ook eens moeten invoeren. Ik ben nu nog hobbyfotograaf. Maar ik wil met fotografie mijn brood gaan verdiennen. Momenteel volg ik een opleiding op de FotoVakSchool in Rotterdam tot fotograaf. In de regio Rotterdam-Rijnmond lopen momenteel heel veel jongeren rond met een pager een een camera van niet meer dan 3.0MP die je bij de Blokker op kunt halen voor € 30,-. Ergelijk! Vervolgens durven deze mensen zich ook nog eens doodleuk uit te geven als fotograaf en wat nog ergelijker is dat ze iedereen in de weg gaan lopen, dus ook de persfotografen.
Al die fotografen vind ik persoonlijk ook niet alles, sommige komen uit hele andere regio's om even 100 plaatjes te schieten van een incidentje, onbegrijpelijk :-\  Maar ik vind wel dat die andere mensen wel de zelfde rechten hebben als jou  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2007, 10:35:00
Maar ik vind wel dat die andere mensen wel de zelfde rechten hebben als jou  ;)

Dat snap ik en dat ben ik ook helemaal met je eens, maar mensen met een perskaart hebben toch een streepje voor. Men moet blij zijn dat we überhaupt de incidenten mogen fotograferen, in andere landen is dat nog niet eens toegestaan, te denken aan Japan.


voa-brandweer

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2007, 10:40:29
perskaart kan iedereen krijgen volgens mij (verbeter me als ik het fout heb ;) )
maar hier in drenthe moet je als het goed is in het bezit van een POLITIEperskaart om dicht bij een ongeval of brand te kunnen komen

hoe zit dat in andere provincies?