Zilver kleurige brandweer helmen

Auteur Topic: Zilver kleurige brandweer helmen  (gelezen 2574 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Gepost op: 30 mei 2007, 10:09:02
Tja er valt altijd wel iets te zeuren over iets wat opvalt binnen de hulpverleningsdiensten.
Zo is mij ook weer iets nieuws opgevallen wat de uniformiteit van brandweer Nedereland weer eens verbeterd.  :-\
Op de website van 112noordholland viel me op dat een of 'n aantal korpsen in de buurt van Purmerend nieuwe helmen hebben gekregen.
Nu is dit natuurlijk niet zo bijzonder, maar wat ik wel erg bijzonder vind is dat ze zilver kleurig zijn.
Kan iemand mij vertellen waarom deze aangeschaft zijn en vooral wat het voor nut heeft om weer eens wat anders te doen om op te vallen.
Het opvallen is gelukt maar nu het nut.
En zoals ik al zei er valt altijd wel iets te zeuren!

Foto van: Rob Amoureus
Website: www.112noordholland.nl

[verwijderd door de beheerder]


ACH & HBT


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2007, 10:20:02
zou het niet te maken kunnen hebben met het feit dat zilverkleur warmte terugkaatst??


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2007, 10:23:45
Zie hier de discussie over deze helmen enige tijd geleden.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,11395.0.html


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2007, 12:26:47
Kijk dat had ik dus nog niet gevonden.
Maar zoals ergens al beschreven staat, wat heeft het voor zin om warmte tegen te houden. Als het te warm is moet je terug en niet allerlei dingen gaan verzinnen om langer door te gaan.
Maar ik weet genoeg bedankt!
ACH & HBT


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 2 juni 2007, 14:38:36
Tja er valt altijd wel iets te zeuren over iets wat opvalt binnen de hulpverleningsdiensten.
Zo is mij ook weer iets nieuws opgevallen wat de uniformiteit van brandweer Nedereland weer eens verbeterd.  :-\

De uniformiteit bij de kleding (incl. helmen) van de brandweer is sowieso ver te zoeken, dus veel dragen deze zilverkleurige helmen daar niet aan af ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #5 Gepost op: 2 juni 2007, 16:18:34
deze  nikkelkleurige helmen worden alleen maar door  beemster gedragen hoor


persoonlijk vind ik dat nikkel helemaal niets
allereerst blijf je poetsen  
en ten 2e  elk krasje valt dubbel op



purmerend en  zeevang krijgen eerdaags ook nieuwe helmen maar die zijn gewoon    van dat wit/creme (glow in the dark)


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #6 Gepost op: 7 juni 2007, 21:45:00
Het allergrootste voordeel van de nikkelen versie vind ik, dat ze niet meer zo ontzettend goor gaan verkleuren zoals de standaart witte versie. Van het geneuzel "jij hebt een witte helm, dus geen ervaring" zijn we dan gelukkig snel af ;) Je zou hiervoor natuurlijk ook een zwarte helm kunnen verkiezen maar zoals we allemaal weten absorbeerd deze kleur warmte als geen ander.

En wat betrefd de uniformiteit:

De uniformiteit bij de kleding (incl. helmen) van de brandweer is sowieso ver te zoeken, dus veel dragen deze zilverkleurige helmen daar niet aan af ;)

Daar hoef ik verder niks aan toe te voegen ^-^
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."