[Rode Kolom] Kleine casus: Rook waargenomen...

Auteur Topic: [Rode Kolom] Kleine casus: Rook waargenomen...  (gelezen 19645 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #10 Gepost op: 1 juni 2007, 19:21:25
mag ik ook meedoen Gerben ?  ;D ;D

Waarom zou iemand niet mee mogen doen?

(indien je voorkennis hebt, is het natuurlijk een ander verhaal  ;))

on topic:
Ik zou de politiemeldkamer vragen, of ze het aan de in dat gebied aanwezige politieauto's willen vragen of ze ergens een rookpluim of brand zien, of dat ze een knal gehoord hebben...

Verder eventueel een vrijwilligers-brandweerkorps alvast waarschuwen, prio 3, (dus geen alarm, gewoon controle) naar de kazerne,  een beroepsbrandweerkorps laten we met de huidige info nog even met rust.... (denk ik)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #11 Gepost op: 1 juni 2007, 19:45:15
1 ts en 1 hw/1AL ter plaatse prio 1  en politie die kant op (beter mee verlegen als omverlegen).
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #12 Gepost op: 1 juni 2007, 21:14:38
mag ik ook meedoen Gerben ?  ;D ;D
haha wat denk je zelf ;) :D
Weer of geen weer... altijd brandweer


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #13 Gepost op: 2 juni 2007, 08:48:21
Update:

Zo’n 1,5/2 minuten later wordt er wederom naar de GMC Zuid-Holland Zuid gebeld. Uit deze melder is niet veel te krijgen, de vrouw klinkt verward, en er is een vermoeden dat ze gedronken heeft. Het enige wat de centralist eruit op kan maken is dat zij het heeft over “buiten-brand” en dat ook zij (veel) rook ziet (tevens ook nabij de Develweg/Lindtsedijk te Zwijndrecht).
Verder had de 1e melder het over een zwarte rookpluim...
Weer of geen weer... altijd brandweer


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #14 Gepost op: 2 juni 2007, 09:36:50
wel een beetje raar maar ik zou toch 1X TAS met prio 1 die kant op laten gaan en als er politie in de buurt is of beschikbaar die ook even mee laten rijden.

( het kan natuurlijk dat de 2e melder iets te dicht op de ''explosie stond en zo een beetje in de war klinkt)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #15 Gepost op: 2 juni 2007, 22:46:36
Kijk actie!

Prio 1 inclusief OvD en AL + Ambu en de politie en die stuur ik -als mevrouw gebeld heeft via een vaste verbinding- naar haar adres.

Ik mag aannemen dat de techniek op een meldkamer ondertussen toch wel zo ver is, dat dit snel te achterhalen is? ;)

Zo niet.... :(

Ja, dan heb ik nog steeds het probleem dat ik een mevrouw aan de lijn heb gehad, die mogelijk s.o. is bij een (buiten?)brand zonder dat ik een locatie heb. En dus alarmeer ik prio 1 dienstdoende ploeg en AL en OvD en Ambu en vraag ik de politie alvast die kant op te gaan om een locatie te vinden....

En natuurlijk duimen dat melder nummer 3 iets meer info heeft....


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #16 Gepost op: 3 juni 2007, 09:15:19
Ik laat mijn TAS uitrijden, OVD was al onderweg.
Het verbaasd me een beetje dathet nog lang duurt voor het 2e telefoontje binnekomt (1,5 tot 2 minuten) maar ok het is niet anders.
De politie was ook die kant op gegaan ?

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #17 Gepost op: 3 juni 2007, 09:33:03
Ok, d'r gaan vast meer telefoontjes komen met duidelijkere informatie, ik ga geen verdere tijd aan deze melder besteden en neem de volgende ....
verder dus een OVD op pad en een TAS bemanning oproepen voor brandgerucht

ff een vraagje (dus geen kritiek)

Waarom gelijk een OVD. Zijn de bevelvoerder op de TS niet bekwaam genoeg??


Danny77

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #18 Gepost op: 3 juni 2007, 13:44:52
OVD zijn over het algemeen sneller dan een TAS-bemanning, OVD neemt zijn voertuig naar huis en rukt vanaf het huisadres uit, (vrijwillige) TAS bemanning moet eerst naar de kazerne en kunnen dan pas uitrukken , scheelt toch weer +/- 4 min.

Aangezien een OVD voertuig ook sneller is dan een TAS is hier ook nog winst te behalen.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #19 Gepost op: 3 juni 2007, 14:37:59
een vraagje uit nieuwsgierigheid. maar de OVD voertuig is toch een personenauto met een OVD erin??? maar wat is de meerwaarde vd OVD om deze man/vrouw 4 min eerder tp te laten komen hij/zij kan alleen toch niet zoveel doen, en zal toch ook op de TAS moeten wachten??