Europese primeur voor brandweer Hellendoorn

Auteur Topic: Europese primeur voor brandweer Hellendoorn  (gelezen 3364 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Gepost op: 21 juni 2007, 10:14:25
Citaat
NIJVERDAL - Op maandag 2 juli draagt burgemeester ir. J.J. van Overbeeke officieel de nieuwe uitrukkleding voor de brandweer en de kleding voor de leden van de jeugdbrandweer van de gemeente Hellendoorn over aan brandweercommandant H.P.F. Schuijn. Met het in gebruik nemen van de nieuwe pakken heeft het Hellendoornse korps landelijk en Europees een primeur.
twentenieuws.nl

Wat vinden jullie van de nieuwe pakken? Zijn dezelfde als in Amerika of niet?




Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2007, 10:49:52
Ziet er goed uit. De brandweer Barendrecht heeft volgens mij ook nieuwe uitrukpakken gekregen, zwart met geel. Die zijn ook erg mooi.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2007, 11:02:28
Ik heb deze pakken al eerder in Nederland gezien ..... Of in ieder geval erg gelijkende pakken !

In Aalsmeer hebben ze volgens mij van de zelfde dealer ook nieuwe pakken, nu wel gewoon zwart! Veel mooier in mijn ogen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2007, 12:57:23
dealer? leverancier bedoel je :P

volgens mij heeft doetinchem ook zoiets


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2007, 16:33:43
Die pakken zijn zo weer zwart!


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2007, 18:37:43
dealer? leverancier bedoel je :P

volgens mij heeft doetinchem ook zoiets

Klopt, Doetinchem heeft inderdaad ook pakken in de "mosterd"kleur. Deze zijn van Resque 3000. De gemeente Hellendoorn en Doetinchem zijn overigens niet uniek. Er zijn er volgens mij wel meer korpsen die de lichte kleuren gebruiken voor de bluskleding. Ook de korpsen Heerde, Wapenveld en Gendringen hebben lichte pakken.

Dit jaar zal in Doetinchem en Gendringen alles worden vervangen door nieuwe pakken van het merk Sioen. Deze pakken worden geleverd door Kraaijer.

Er is, ondanks dat de lichte kleur voordelen geeft, gekozen voor "gewone" zwarte pakken. Dit omdat we voor de operationele leiding binnen de regio Noord- en Oost-Gelderland hebben gekozen voor zwarte broek en oranje jas, voorzien van een gekleurd schouderstuk per functie. Om te voorkomen dat er verwarring ontstaat wordt daarom nu gekozen voor geheel zwarte kleding voor de manschappen en rode schouderstukken voor de bevelvoerders. Dit is namelijk een regionale afspraak en daar houdt Doetinchem zich dan aan.

De lichte pakken hadden overigens twee voordelen:
1) zichtbaarheid op straat is in sommige gevallen beter.
2) je ziet veel sneller dat de pakken smerig zijn en dat ze gewassen moeten worden. Dit is beter voor de levensduur van de pakken en voor de persoonlijke hygiëne.

Overigens is bij de nieuwe pakken wel aan de zichtbaarheid overdag gedacht. Er is namelijk gekozen voor gecombineerde fluoriserende en retroflecterende striping (zie foto's). De pakken van Doetinchem zullen niet zijn voorzien van de rode accenten. Alleen de bevelvoerders hebben, zoals gezegd, de mogelijkheid om rode schouderstukken toe te voegen.


[verwijderd door de beheerder]
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.