Politieman met opvallende tattoo. Kan dat?

Auteur Topic: Politieman met opvallende tattoo. Kan dat?  (gelezen 83709 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2007, 10:48:47
Ik vind het persoonlijk ook niet kunnen dat je als diender zo over straat gaat. Kledingregelement is er bij ons ook wel duidelijk in. Lange mouwen dienen er dan gedragen te worden. Mbt extravagante oorringen staat er niks geschreven in de regels. Echter is het wel zo dat de collega's er wel door de direct leidinggevende op worden aangesproken aangezien het risico dat je tijdens een aanhouding met verzet iets gaat afscheuren in je oor erg groot is. Echter is dit aanspreken alleen met het doel de collega bewsut te laten worden van de gevaarzetting die erbij komt kijken als je met grote of veel oorbellen over straat gaat. Ik verwacht echter dat dit in de toekomst ook wel nader uitgeschreven zal gaan worden in de regelementen.
Ik hoor vaak collega's zeggen die er zo behangen bij lopen dat de politie een afspiegeling van de maatschappij moet zijn... Ja, daar ben ik het mee eens maar zoals al door andere forumleden hier beschreven is vind ik ook dat wij een voorbeeldfunctie hebben. Ik vind dat je daarom als diender gewoon er neutraal uit moet zien.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #11 Gepost op: 3 juli 2007, 16:12:29
I agree :)

Maar inderdaad: de politie moet ook een afspiegeling zijn van de maatschappij, maar dat houd niet in dat de politie ook maar gothic's en skaters uniformen moet gaan dragen... tevens kan het (vooral voor oudere mensen), als ik het heb over taatoos, bedreigend over komen, behalve dat ik het gewoon afschuwelijk vind :)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #12 Gepost op: 3 juli 2007, 16:15:30
Een tatoeage? Ik vind het prima. Zolang het maar niet in de nek/gezicht is. Op de armen, tja? Zelf zou ik er niet van opkijken als ik een agent zo zie lopen. Echter vind ik té lang haar bij mannen niet kunnen. Hoewel... waarom bij vrouwen wel? Maar de tatoeages op de armen belemmerd wat mij betreft de voorbeeld functie niet.  :|

En over dat het bedreigend over komt. Tja iedereen zo zijn eigen smaak. Misschien is het wel goed dat een agent hierdoor er wat aggresiever uitziet ^-^


44732

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 3 juli 2007, 16:20:05
De tattoo die de agent op de foto heeft is erg groot, vind dat niet kunnen.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #14 Gepost op: 3 juli 2007, 16:34:11
En als je nou (jaren) nadat je beedigd bent als politieambtenaar een tattoo laat zetten, moet je er dan ook uit?  ::)


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #15 Gepost op: 3 juli 2007, 17:06:19
Zeker niet, maar zorg wel dat het bedekt is :)


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #16 Gepost op: 3 juli 2007, 17:07:04
Een tatoeage? Ik vind het prima. Zolang het maar niet in de nek/gezicht is. Op de armen, tja? Zelf zou ik er niet van opkijken als ik een agent zo zie lopen. Echter vind ik té lang haar bij mannen niet kunnen. Hoewel... waarom bij vrouwen wel? Maar de tatoeages op de armen belemmerd wat mij betreft de voorbeeld functie niet.  :|

En over dat het bedreigend over komt. Tja iedereen zo zijn eigen smaak. Misschien is het wel goed dat een agent hierdoor er wat aggresiever uitziet ^-^

Het lijkt mij niet de bedoeling dat agenten er agressiever uit gaan zien.. er is een verschil tussen gezag uitstralen en er agressief uitzien. Als agenten er agressief uit gaan zien is er iets niet helemaal koosjer


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 3 juli 2007, 20:47:28
Veel korpsen zijn hier duidelijk in (met geschreven regels), als je een tattoo hebt die zichtbaar zou kunnen zijn moet je deze bedekken met kleding. Dus in dit geval was een blouse met lange mouwen op zijn plaats geweest. Daarnaast is het zo dat grote oorbellen, piercings en andere versierseltjes uit moeten. Dit ook mede voor je eigen veiligheid. Als een verdachte die grote ringen in je oren ziet hangen dan (.....) vul zelf maar in.  ;) Maar zo is het ook met haardracht. Het liefst kort en anders opgestoken.

Nu kan het gebeuren dat je dit soort dingen blijft zien. Het korps kan wel regels hebben maar weinig mensen letten erop. Mensen zullen dus door hun eigen leidinggevende worden aangesproken mochten ze dit waarnemen. Je moet zo neutraal mogelijk overkomen. Hoofddoekjes, keppeltjes en tulbanden zullen dus not done zijn binnen de politie en terecht. Iedereen is vrij in zijn of haar geloof of uiterlijke expressies, maar er zijn grenzen. Kun je daar niet tegen? Even goede vrienden maar solliciteer dan ergens anders of pas je aan.

Zo werkt het dus, zowel in het korps als op de academie, er is 1 leraar die speciaal van de korpsleiding toestemming heeft gekregen om korte mouwen te dragen tijdens zijn werk. Ik vind het kortweg ook niet kunnen!

Er zijn zelfs korpsen waar dit soort tatoo's er toe leiden dat je niet aangenomen word.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #18 Gepost op: 6 juli 2007, 15:26:36
Op een lokale nieuwssite hier uit de buurt is over een dergelijk geval ook een discussie gaande tussen voor- en tegenstanders.

'Liever een agente met roze haren, dan een prutser'
Een bezoeker van WebRegio kwam op internet foto's tegen van een agente met roze haren. “We hebben het wel vaker over het gezag van de huidige politieorganisatie, deze situatie gaat mij echter veel te ver”, aldus de bezoeker. WebRegio vroeg aan haar panelleden wat zij van een agente met roze haren vinden. De reacties liepen zeer uiteen...

“Ik ga er vanuit dat dit niet serieus bedoeld is en het dus geen echte agente is”, roept Christien. Nika: “Het lijkt me niet handig nee. Wie neemt haar nu serieus? Ik zou spontaan in de lach schieten als ze mij een boete zou willen geven... Maar ja, verder verandert er niets, ik zal het toch moeten betalen.” Waarop een ander panellid zegt: “Ach als zij het goed doet, is het prima en wie weet is dit een mislukte kleurspoeling.”

Sara denkt er anders over: “Nee, ik vind niet dat dit kan... tenminste... uitgaande van de veronderstelling dat een straatagent enig gezag nodig heeft om de orde te handhaven.” Christien: “Zij neemt haar werk niet serieus als het een echte agente zou zijn. Weet haar baas dit eigenlijk? Op mijn kantoor hoeven ze zo niet aan te komen. Het is een belediging tegenover de gemeenschap en overheid.”

“Ik vind ook dat het kan. Klaarblijkelijk dient het politiekorps te zijn samengesteld uit mensen uit alle lagen van de bevolking. Liever een goede agente met roze haren dan een ‘prutser’ met een keurig kapsel”

Een agente met roze haar; vindt u dat dit kan? Lees meer reacties onder dit bericht.

Afkomstig van: http://zaanstreek.webregio.nl

De betreffende Foto's





Foto's zijn afkomstig van: http://86.83.42.142/A-300ddigital/evenaar/index.html
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 6 juli 2007, 15:46:15
In onze regeltjes staat dat je haar een natuurlijke kleur moet hebben en er verzorgd uit moet zien!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !