112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 271516 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #650 Gepost op: 17 juni 2013, 22:31:54
Ik heb het idee dat er nu mensen op het forum persoonlijk aangevallen worden... vind ik eigenlijk niet kunnen... :-X :-X
Met Vriendelijke Groet.....


KeesZ

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #651 Gepost op: 17 juni 2013, 23:06:10
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1174674 date=1371501114
Ik heb het idee dat er nu mensen op het forum persoonlijk aangevallen worden... vind ik eigenlijk niet kunnen... :-X :-X

Mensen VOELEN zich persoonlijk aangevallen, dat is wat anders ;)
Het is onnodig om met een hogere snelheid dan is toegestaan naar een ongeval/brand te rijden. Wat schiet je ermee op om een paar minuten eerder te zijn? Als een incident echt nieuwswaardig is dan maken die paar minuten echt niet uit! Hou je gewoon netjes aan de regeltjes ;) Doe je dit niet en vouw je jezelf om een boom, dan ben ik de laatste die erom zal treuren.
Nikon :-)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #652 Gepost op: 17 juni 2013, 23:47:37
Niet handig nee...   Maar roel komt er wel eerlijk voor uit! en dat kan ik dan wel weer respecteren : -)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #653 Gepost op: 18 juni 2013, 17:21:15
Citaat van: Jos v L link=msg=1174715 date=1371505657
Niet handig nee...   Maar roel komt er wel eerlijk voor uit! en dat kan ik dan wel weer respecteren : -)
Daar sluit ik me volledig bij aan!
If you can dream it, you can do it.


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #654 Gepost op: 18 juni 2013, 23:15:27
Citaat van: KeesZ link=msg=1174698 date=1371503170
Mensen VOELEN zich persoonlijk aangevallen, dat is wat anders ;)
Het is onnodig om met een hogere snelheid dan is toegestaan naar een ongeval/brand te rijden. Wat schiet je ermee op om een paar minuten eerder te zijn? Als een incident echt nieuwswaardig is dan maken die paar minuten echt niet uit! Hou je gewoon netjes aan de regeltjes ;) Doe je dit niet en vouw je jezelf om een boom, dan ben ik de laatste die erom zal treuren.
hier ben ik het niet mee eens maar het is ook niet goed te praten. in de incidenten fotografie wordt keihard geconcurreerd en is die paar minuten eerder echt belangerijk want je foto ligt ook een paar mintuten eerder bij het persbureau en/of krant (of website daarvan) zo wordt jou foto eerder gebruikt dan de fotograaf die wel normaal naar de melding rijd. :-X
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #655 Gepost op: 18 juni 2013, 23:27:46
Digitaal werken? Tablet/laptop mee. Je foto`s maken, rustig plekje opzoeken, kaartje in je laptop, WIFI verbinding maken (kan tegenwoordig simpel met de meeste smartphones) en doorsturen.


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #656 Gepost op: 18 juni 2013, 23:43:03
Citaat van: Rufes link=msg=1175039 date=1371590866
Digitaal werken? Tablet/laptop mee. Je foto`s maken, rustig plekje opzoeken, kaartje in je laptop, WIFI verbinding maken (kan tegenwoordig simpel met de meeste smartphones) en doorsturen.
zoveel moeite hoef je niet meer te doen met de nieuwste technologie ik heb al een keer vernomen dat er al een foto op telegraaf.nl te zien was toen de betreffende fotograaf pas 2 miniuten ter plaatsen was.
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #657 Gepost op: 18 juni 2013, 23:47:10
Citaat van: jeugdbrandweer131 link=msg=1175044 date=1371591783
zoveel moeite hoef je niet meer te doen met de nieuwste technologie ik heb al een keer vernomen dat er al een foto op telegraaf.nl te zien was toen de betreffende fotograaf pas 2 miniuten ter plaatsen was.

Alles kan als je maar wilt. Ik test een systeem uit waarbij ik terplaatse film. In de auto ligt een laptop met speciale software. Een geheugenkaartje met Wi-fi sychroniseerd automatisch met de laptop die vervolgens direct het beeld doorzet naar mijn collega thuis achter de computer. Hij beoordeeld het beeld, wacht totdat er genoeg is en zet het op de FTP naar de afnemer toe. Als het 3g (en straks 4g) snel genoeg is, is het beeld een kleine minuut na het maken al bij de collega die dus bijna realtime mee kijkt.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #658 Gepost op: 19 juni 2013, 00:02:09
http://www.samsung.com/nl/consumer/mobile-phone/mobile-phones/camera/EK-GC100ZKAPHN
Is maar een voorbeeldje hoor.......
Tegenwoordig heb je geen tablet of GSM meer nodig, zit al in de camera ingebouwd.....


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #659 Gepost op: 19 juni 2013, 13:37:15
Citaat van: jeugdbrandweer131 link=msg=1175044 date=1371591783
zoveel moeite hoef je niet meer te doen met de nieuwste technologie ik heb al een keer vernomen dat er al een foto op telegraaf.nl te zien was toen de betreffende fotograaf pas 2 miniuten ter plaatsen was.

Sterker nog, met m'n Canon 6D kan ik alles draadloos(wifi) beheren/bewerken door een Canon app op mijn Iphone, als je dan ook nog eens 12GB mobiel internet hebt kun je een tablet/laptop meenemen en je Iphone als hotspot gebruiken of direct mailen naar kranten met je mobiel.