112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 271684 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #660 Gepost op: 19 juni 2013, 13:45:12
Citaat van: jeugdbrandweer131 link=msg=1175036 date=1371590127
hier ben ik het niet mee eens maar het is ook niet goed te praten. in de incidenten fotografie wordt keihard geconcurreerd en is die paar minuten eerder echt belangerijk want je foto ligt ook een paar mintuten eerder bij het persbureau en/of krant (of website daarvan) zo wordt jou foto eerder gebruikt dan de fotograaf die wel normaal naar de melding rijd. :-X

Maar dat is nog geen goede reden. Een bedrijf komt er ook niet mee weg als hij de begrenzing van zijn vrachtwagens haalt om zo sneller te zijn dan de concurrent. Sterker nog, dat is een economisch delict en die boetes zijn iets hoger dan de gemiddelde snelheidsboete.

Ik begrijp wel dat je graag snel wil zijn maar is het het waard om een groter risico te lopen om zelf een aanrijding te krijgen om naar een aanrijding te gaan? Het is niet voor niets dat de oude vrijstellingen voor de hulpdiensten al in richtlijnen gegoten worden om chauffeurs te bewegen er zelf eens de rem op te zetten.
Hoe ga je aan die ouders van het kind uitleggen dat je te snel reed omdat je dan een paar tientjes voor een foto kon krijgen?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #661 Gepost op: 19 juni 2013, 14:09:18
Citaat van: DiNozzo link=msg=1175208 date=1371642312
Maar dat is nog geen goede reden. Een bedrijf komt er ook niet mee weg als hij de begrenzing van zijn vrachtwagens haalt om zo sneller te zijn dan de concurrent. Sterker nog, dat is een economisch delict en die boetes zijn iets hoger dan de gemiddelde snelheidsboete.

Ik begrijp wel dat je graag snel wil zijn maar is het het waard om een groter risico te lopen om zelf een aanrijding te krijgen om naar een aanrijding te gaan? Het is niet voor niets dat de oude vrijstellingen voor de hulpdiensten al in richtlijnen gegoten worden om chauffeurs te bewegen er zelf eens de rem op te zetten.
Hoe ga je aan die ouders van het kind uitleggen dat je te snel reed omdat je dan een paar tientjes voor een foto kon krijgen?
wat ik al zei ik praat het er niet mee goed maar het is wel de realiteit.
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #662 Gepost op: 19 juni 2013, 14:16:08
Ik reken ook niemand af op eerlijkheid. Ik waardeer het meer als mensen iets doen en daar eerlijk over zijn dan dat ze liegen. Denk er alleen wel goed over na wat je doet!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #663 Gepost op: 27 juni 2013, 17:15:04
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #664 Gepost op: 27 juni 2013, 17:30:23
Citaat van: noordernieuws link=msg=1178307 date=1372346104
A1 / prio 1 Reserve Rapid Responder 20-345 + noodhulp A27 Vrachtwagen in greppel Oosterhout Tja bij 0:30 stel dat er een auto uit wil wijken?
Zeer gevaarlijk.... :-\

Ze staan gewoon midden op een kruispunt, en van rechts kan ook nog verkeer komen wat linksaf moet slaan, en dat moet voorsorteren precies op de plek waar zij staan.

Maar goed, alles voor het ene filmpje (waarschijnlijk de ambulance die al zovaak gefilmd is en door zovelen)

Het is echt wachten tot het een keer goed fout gaat. :-X
If you can dream it, you can do it.


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #665 Gepost op: 27 juni 2013, 18:37:55
Ik snap nooit waarom mensen zoveel risico nemen voor een filmpje waarin blauw geflits te zien is?

Citaat van: Jims link=msg=1178320 date=1372347023
Zeer gevaarlijk.... :-\

Ze staan gewoon midden op een kruispunt, en van rechts kan ook nog verkeer komen wat linksaf moet slaan, en dat moet voorsorteren precies op de plek waar zij staan.

Maar goed, alles voor het ene filmpje (waarschijnlijk de ambulance die al zovaak gefilmd is en door zovelen)

Het is echt wachten tot het een keer goed fout gaat. :-X


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #666 Gepost op: 27 juni 2013, 20:22:14
Citaat van: Man112 link=msg=1178360 date=1372351075
Ik snap nooit waarom mensen zoveel risico nemen voor een filmpje waarin blauw geflits te zien is?
Of of met zijn allen op rij te gaan staan voor exact hetzelfde beeld ?

Ik kan er in die zin nog begrip voor opbrengen: er zijn ook mensen die aan de startbaan van Schiphol gaan staan om elk vliegtuig minstens 1x vast te leggen. Ik kan ook begrijpen dat je wilt zien hoe de signalering op een nieuw voertuig geregeld is, bijvoorbeeld (ook op dit forum zijn een aantal zwaailicht fetisjisten te vinden). Allemaal prima.

Maar als dat ding goed op beeld staat (en of ik dat nou gemaakt zou hebben of iemand anders): ach, afvinken en klaar.

Elk incident is anders. Maar het begin van de ene spoedrit lijkt vaak verdacht veel op de andere... Heb je er 1 gezien, dan heb je ze allemaal.

Deze draad is trouwens m.i. begonnen met 'hobby fotografen die voor een habbekrats foto's maken en aan media leveren'. Dit is geen verkoopbaar beeld; dit is inderdaad materiaal voor 'blauwe flits fetisjisten'. Vraag me dus af of het in deze draad relevant is.

Peen
Redacteur van


Di-Commandore

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
  • ≤|≡∞≡|≥
Reactie #667 Gepost op: 6 juli 2013, 10:29:57
Citaat van: Man112 link=msg=1178360 date=1372351075
Ik snap nooit waarom mensen zoveel risico nemen voor een filmpje waarin blauw geflits te zien is?
Ach, ik kan het wel begrijpen. Het is als een vogelschieter die de perfecte spot vind om zijn foto van de vogel te schieten. Zo heb je ook altijd mensen die kicken op sirenes, zwaailampen etc. ( deed ik ook als klein ukkie van 5  ;D ) en daar hun beste spot voor willen krijgen om dat op de lens te schieten.
Echter, zal je je wel netjes moeten opstellen en niet als paparazzi midden op de weg voor auto's springen. Dit filmpje laat zien dat de fotografen vrij gevaarlijk opgesteld stonden.
En de oplossing is wat mij betreft simpel: Sta 10 meter naar links op het gras en het probleem is opgelost.

Zelf zou ik als agent het verhaal simpel uitleggen met de gevaren eraan. Het zou zonde zijn als hun collega-fotografen de primeur van de ambulance die naar hun moet komen  moeten fotograferen ::). Ik vind het wel goed dat een van de fotografen een felgeel reflecterend hesje aanheeft, wat de kans op een aanrijding verkleint als je zo gevaarlijk staat opgesteld.


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #668 Gepost op: 11 juli 2013, 13:30:18
Citaat van: noordernieuws link=msg=1178307 date=1372346104
A1 / prio 1 Reserve Rapid Responder 20-345 + noodhulp A27 Vrachtwagen in greppel Oosterhout Tja bij 0:30 stel dat er een auto uit wil wijken?
Wat een wannabe's trouwens, eentje heeft er een een T-Shirt aan met ''BRANDWEER FOTOGRAAF'' in koeienletters en een andere met een geel hesje.. :-X
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #669 Gepost op: 11 juli 2013, 13:33:08
Citaat van: TAS-716 link=msg=1182536 date=1373542218
Wat een wannabe's trouwens, eentje heeft er een een T-Shirt aan met ''BRANDWEER FOTOGRAAF'' in koeienletters en een andere met een geel hesje.. :-X
Wannabe dead persons? Ze staan lekker op straat, dan is die ene met dat gele hesje nog enigzins door waar hij mee bezig is. Niet om het goed te praten, gele hesje kan je ook op de stoep aan, of waar deze filmert staat.