112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 270362 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #620 Gepost op: 17 juni 2013, 16:14:09
Lekker je ding doen en zelf naam/status/carričre maken. Daar heb je personen op dit forum met een mening niet voor nodig! Stel het lukt allemaal lach jij je straks rot met een perskaart in je handen. Iets waar 99% van de fotograven op dit forum niet over mee kan praten.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #621 Gepost op: 17 juni 2013, 16:15:28
Citaat van: Jims link=msg=1174405 date=1371476020
Een complimentje kan er niet van af, maar wel doorzeuren over 1 zinnetje.
En dat ene zinnetje is dan ook nog verkeerd geintreperteerd:
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1174416 date=1371477303
De zin waar Speedy op doelt is de enige zin die een klein beetje verkeerd geďnterpreteerd is door de journalist. Er wordt zoveel gezegd tijdens zo'n interview van een uur. Ik heb iets in de strekking gezegd van dat je gewoon moet gaan als er een melding komt; oftewel niet te lang treuzelen. Dit is als 'verstand op nul' opgevat door de journalist. Ik weet zelf ook dat je op moet blijven passen in het verkeer, en dit doe ik uiteraard ook.
Ergo, veel gedoe over weinig.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #622 Gepost op: 17 juni 2013, 16:19:39
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1174243 date=1371425719
Verstand op tien lijkt me op dat moment iets beter. Locatie bepalen, route bepalen, zo snel mogelijk ergens veilig komen.

Veiligheid staat altijd voorop vind ik ben eerlijk hou me altijd gewoon zo goed mogelijk aan de snelheid bekeuringen zijn duur zat ben ik maar 3 minuten later. En ben het helemaal met je eens Rutger verstand op tien en de rest doet de tomtom voor mij (heerlijk als die ingebouwd zit in je auto :P)
 As ge nie měr nčijsgierig bent, dan worde aau


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #623 Gepost op: 17 juni 2013, 16:39:04
Nou ben ik geen voorstander van minderjarige die op 112 meldingen afkomen maar we zijn nu wel slakken op zout aan het leggen...
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #624 Gepost op: 17 juni 2013, 16:54:48
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1174416 date=1371477303
Nou nou, laat ik het maar even uitleggen dan.  ;)

De zin waar Speedy op doelt is de enige zin die een klein beetje verkeerd geďnterpreteerd is door de journalist. Er wordt zoveel gezegd tijdens zo'n interview van een uur. Ik heb iets in de strekking gezegd van dat je gewoon moet gaan als er een melding komt; oftewel niet te lang treuzelen. Dit is als 'verstand op nul' opgevat door de journalist. Ik weet zelf ook dat je op moet blijven passen in het verkeer, en dit doe ik uiteraard ook.


Trek het je niet aan Sem. Verslaggevers van een krant hebben vaak een hele grote duim, en kunnen een verhaal lekker aandikken. Dus dit ligt zeker niet aan jou. ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #625 Gepost op: 17 juni 2013, 16:59:05
Citaat van: Dennis Klein link=msg=1174430 date=1371478779
Veiligheid staat altijd voorop vind ik ben eerlijk hou me altijd gewoon zo goed mogelijk aan de snelheid bekeuringen zijn duur zat ben ik maar 3 minuten later.
Waarom geloof ik dit soort beweringen nu niet? ::)
Dit staat namelijk haaks op de talloze berichten hier op het forum dat fotografen zo snel mogelijk hun fotootje willen leveren aan een krant. Dit is net zoiets dat een brandweervrijwilliger beweert dat hij zich altijd aan de snelheid houdt naar een uitruk toe. Die brandweerman bestaat namelijk niet. ::)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #626 Gepost op: 17 juni 2013, 17:04:38
Tuurlijk rijden we allemaal door. Officieel mag het niet. Maar ik denk dat het menselijk is dat we allemaal wat door rijden. Er gaat een bepaalde adrenaline stromen en dat zorgt er voor dat het net iets sneller gaat allemaal. Ik durf daar gerust eerlijk in te zijn. Ook ik rij wel eens te hard naar een meldingen toe.

De vraag blijft wel of je veilig doorrijd ofniet. Hier in het dorp zit een basisschool, en op de weg ervoor mag je 50. Overdag rijd ik daar nog geen 30. Puur omdat de kinderen alle kanten oprennen. Ik vind 50 daar niet verantwoord.

Wanneer ik op kerstochtend om half 4 onderweg ben naar een grote brand in de stromende regen, dan gaat het gas wel wat dieper op de grote rechte provinciale weg waar je normaal ook maar 50 mag.

Iets doorrijden moet kunnen, maar het moet wel altijd veilig blijven. Ik probeer me zelf te leren om de veiligheid overdreven in de gaten te houden onderweg naar een melding. Extra zachtjes voor die school langs. Extra rustig bij die zebra. En daar waar het kan een beetje doorrijden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #627 Gepost op: 17 juni 2013, 17:05:48
Citaat van: Peter71 link=msg=1174451 date=1371481145
Waarom geloof ik dit soort beweringen nu niet? ::)
Dit staat namelijk haaks op de talloze berichten hier op het forum dat fotografen zo snel mogelijk hun fotootje willen leveren aan een krant. Dit is net zoiets dat een brandweervrijwilliger beweert dat hij zich altijd aan de snelheid houdt naar een uitruk toe. Die brandweerman bestaat namelijk niet. ::)

+ die mist 9 van de 10 keer de TAS :D

Iets met roomser dan de paus....
Je kan toch toegeven dat je 'm wat harder doortrapt (ook als fotograaf) onderweg naar dat grote ongeval (als je ziet dat ook de heli gaat vliegen) of naar die woningbrand die meteen opgeschaald wordt naar middelbrand...... In de ethiek gekeken is dat de spanning, de sensatie en voor sommigen hun werk.

Als het maar niet te gek wordt (scheuren in de 30-zone en dergelijke)
If you can dream it, you can do it.


guest14264

  • Gast
Reactie #628 Gepost op: 17 juni 2013, 17:44:41
Waarom geloof ik dit soort beweringen nu niet? ::)
Dit staat namelijk haaks op de talloze berichten hier op het forum dat fotografen zo snel mogelijk hun fotootje willen leveren aan een krant. Dit is net zoiets dat een brandweervrijwilliger beweert dat hij zich altijd aan de snelheid houdt naar een uitruk toe. Die brandweerman bestaat namelijk niet. ::)

Kan ik je uit de droom helpen Peter, ik ken Dennis persoonlijk en hij in inderdaad iemand die rust naar een melding rijd. Ik ben daarin tegen net als de rest, naar een melding houd ik me niet aan de snelheid ;)


Gast

  • Gast
Reactie #629 Gepost op: 17 juni 2013, 17:58:09
Citaat van: RoelSmitsFotografie link=msg=1174474 date=1371483881
Ik ben daarin tegen net als de rest, naar een melding houd ik me niet aan de snelheid ;)

Vervang "Ik heb een nieuwe liefde" voor "ik moet een foto ergens van maken!"
Rijksoverheid: Snelheid Bebouwde Kom Ambulance