'Slachtoffers' zelf laten betalen voor hulpverlening door brandweer?

Auteur Topic: 'Slachtoffers' zelf laten betalen voor hulpverlening door brandweer?  (gelezen 32101 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #90 Gepost op: 19 september 2009, 15:10:51
Die katten gewoon laten zitten, als iedereen weg is komt hij er vanzelf uit

of zoals de brandweer hier: even de lage druk aansluiten en de VOLLE LAAG, issie zo beneden. O0
1:87 modelletjes:  


Gast48368

  • Gast
Reactie #91 Gepost op: 19 september 2009, 23:26:22
::)   Straks krijgen we de dierenbescherming ook nog op ons dak......... :-X


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #92 Gepost op: 20 september 2009, 12:53:55
::)   Straks krijgen we de dierenbescherming ook nog op ons dak......... :-X

Kunnen ze gelijk die katten uit de boom halen :D

ZONDE VAN ONZE GEMEENSCHAPS CENTEN  >:( >:( om de Brandweer hier steeds op te zetten
en de werkgevers die steeds voor een kat hun personeel zien vertrekken...
1:87 modelletjes:  


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #93 Gepost op: 20 september 2009, 23:44:49
Is een uitruk voor een OMS wel te verkopen?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #94 Gepost op: 21 september 2009, 10:27:44
of een wegdekreiniging...?
of een buitensluiting...?
of een assistentie ambulance....?
of een assistentie politie....?
of een assistentie burger...?

Zijn we al zover afgezakt dat we de brandweer alleen nog maar mogen laten rijden voor echte branden ( en dus niet die brandende prullenbak op straat want daar kun je ook iemand van gemeentereiniging op af sturen ) en beknellingen?


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #95 Gepost op: 21 september 2009, 16:48:31
Ik zou niet weten waarom we niet meer voor dit soort meldingen op pad moeten gaan. In veel gevallen komt de kat inderdaad vanzelf wel weer uit de boom. Tegelijkertijd heb ik er nooit veel moeite mee dat we als brandweer voor dit soort dingen op pad gaan. Er zijn een aantal interessante voordelen te behalen:

1) Het positieve imago van de brandweer is voor een groot deel te danken aan het feit dat de brandweer ook voor dit soort "klein leed" komt. We laten daarmee zien dat we niet te beroerd zijn om de handen uit de mouwen te steken. Ook voor het “minder spannende” werk.
2) Voor veel korpsen, zeker die met een hoogwerker of autoladder werken, is dit vaak een goede extra oefening. Er is vaak geen haast bij en je moet soms aardig hard werken om bij die kat te komen.
3) De eigenaren zijn vaak enorm dankbaar voor de geboden hulp. Dat is voor de mannen en vrouwen van het korps altijd een leuke opsteker.

En dan nog even over het veel gehoorde "en dat allemaal van onze belastingcenten". Hou toch op! De meeste mensen die dat roepen hebben helemaal geen idee van de kosten en baten van de brandweer. Hetzelfde geldt voor de belasting en motivatie van het personeel. Een beroepsbezetting kan zonder al te veel moeite even op pad gaan. En als je jezelf druk maakt over de vrijwilligers die bij hun baas worden weggeroepen: je kunt je de klus ook even laten liggen tot na werktijd of laten doen door een piketgroep die wel zonder problemen overdag weg kan.

Ik weet dat een aantal gemeenten in de bosrijke omgeving rondom Arnhem een stelregel hebben dat ze wel katten uit de boom willen halen maar dan pas als de kat minimaal 48 uur in de boom heeft gezeten. Dit doen ze om te voorkomen dat ze de hele dag niets anders doen. Ik denk dat dit een goed uitgangspunt is om het niet helemaal uit de hand te laten lopen.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #96 Gepost op: 22 september 2009, 00:03:46
&feature=related


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #97 Gepost op: 22 september 2009, 00:05:47
je kunt je de klus ook even laten liggen tot na werktijd of laten doen door een piketgroep die wel zonder problemen overdag weg kan.


De belasting van de vrijwilligers was toch al te groot  ::) 8)


SiebJr

  • Vrijwillige Brandweer - Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #98 Gepost op: 22 september 2009, 00:17:27
Helemaal met Crashtender eens! Je bent niet voor niets bij de brandweer gegaan, als ik een kat uit de boom moet halen (mits de mogelijkheden dat toelaten), een kelder moet leeg pompen, wegdek reinigen what ever dat niet zo spannend of dringend is (wellicht niet geweldige voorbeelden die ik nu noem), ik doe het graag! De gezichten die je van mensen ziet als ze eenmaal zien dat de brandweer niet verlegen is om te helpen.. Geweldig man!

Kom maar op met die meldingen! Als we de mogelijkheden hebben en we kunnen wat uitrichten wat diegene met de melding niet kan, ben ik bereid te helpen!


Gast48368

  • Gast
Reactie #99 Gepost op: 22 september 2009, 00:30:18
Kunnen ze gelijk die katten uit de boom halen :D

ZONDE VAN ONZE GEMEENSCHAPS CENTEN  >:( >:( om de Brandweer hier steeds op te zetten
en de werkgevers die steeds voor een kat hun personeel zien vertrekken...

Ons is toch geleerd dat we er zijn voor het redden van mens en dier............