lotuswonden met huis-tuin-keuken materiaal

Auteur Topic: lotuswonden met huis-tuin-keuken materiaal  (gelezen 18944 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Gepost op: 8 juli 2007, 21:14:45
Heey allemaal,

Ik vroeg mij af hoe je met gewone huis-tuin-keuken producten lotuswonden kunt nabootsen. Ik hoorde bijvoorbeeld dat betadine op brooddeeg zwart word en je het dan op brandwonden kunt laten lijken?

Binnenkort heb ik ergens een feestje en de jarige wil ik een aantal EH casussen voor leggen waaronder een aderlike bloeding, een 3de graads chemische brandwond en ademhalingsmoeilijkheden. Maar nu vroeg ik mij dus af hoe ik dat soort dingen met producten die iedereen in huis heeft kunt nabootsen. Van een lotus hier in de buurt heb ik wat kunstbloed te leen maar ik heb geen idee wanneer ik haar weer zal spreken dus kan het haar niet vragen.

groetjes,

bernhard


EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2007, 23:48:14
Beste Bernhard,

Mag ik je een advies geven, begin er niet aan, LOTUS wonden kun je niet namaken ze zijn namelijk echt, waarom denk je dat een LOTUS twee jaar op cursus gaat? niet voor een beetje namaak hoor.

Ik vind het zeer knap dat je bloed geleend hebt, kijk in van Dale eens bij lenen!

Oplossing:  vraag een LOTUS om medewerking, als het niet zo ver weg zou zijn zou ik het graag doen.

Veel plezier verder op het feest.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2007, 00:19:37
Beste Bernhard,

Mag ik je een advies geven, begin er niet aan, LOTUS wonden kun je niet namaken ze zijn namelijk echt, waarom denk je dat een LOTUS twee jaar op cursus gaat? niet voor een beetje namaak hoor.

Ik vind het zeer knap dat je bloed geleend hebt, kijk in van Dale eens bij lenen!

Oplossing:  vraag een LOTUS om medewerking, als het niet zo ver weg zou zijn zou ik het graag doen.

Veel plezier verder op het feest.


De bedoeling is dat het gewoon een avond lol trappen word tussen een stel vrienden waarvan 2 een EH diploma. Ik en de jarige. We willen de jarige eens even gaan testen. De casussen hoeven neit levens echt te zijn, zolang ze een beetje lijken.

Ik weet wat er in de van dale bij lenen staat.  ;)
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Karim

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2007, 00:40:26
LOTUS wonden kun je niet namaken ze zijn namelijk echt

 ???

Echt nagemaakt met allerlei soorten materiaal ja, maar als 't echte verwondigen waren dan bleven er weinig lotussen na een oefening rondhangen voor koffie denk ik maar lagen ze allemaal op de seh achteraf...


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2007, 00:49:41
???

Echt nagemaakt met allerlei soorten materiaal ja, maar als 't echte verwondigen waren dan bleven er weinig lotussen na een oefening rondhangen voor koffie denk ik maar lagen ze allemaal op de seh achteraf...
;D

@Bernhard, ik zal het mijn oom eens voor je rvagen, misschien heeft die nog tips ;)
*leegheid*


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #5 Gepost op: 9 juli 2007, 00:58:02
;D

@Bernhard, ik zal het mijn oom eens voor je rvagen, misschien heeft die nog tips ;)

Dank je Mystique. Ik hoorde van iemand dat je met bloem en water in de goede verhoudingen een deeg kunt maken waarmee je mooie wonden kunt maken zolang je geen grote eisen aan de echtheid stelt....
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #6 Gepost op: 9 juli 2007, 01:10:55
Ik heb het even gevraagd en hij wilde er niet op reageren. Hij houd er niet van om iemand voor de gek te houden, en wat als er echt iets gebeurd?

(Je kunt nu wel op mij gaan reageren, maar dit zijn niet mijn woorden dus ik ga ze ook niet verdedigen ;) )

Succes met het zoeken van een oplossing :)
*leegheid*


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #7 Gepost op: 9 juli 2007, 01:14:14
Ik heb het even gevraagd en hij wilde er niet op reageren. Hij houd er niet van om iemand voor de gek te houden, en wat als er echt iets gebeurd?

(Je kunt nu wel op mij gaan reageren, maar dit zijn niet mijn woorden dus ik ga ze ook niet verdedigen ;) )

Succes met het zoeken van een oplossing :)
In ieder geval bedankt :-) Ergens heeft hij ook wel gelijk. Maar de jarige weet van tevoren wat wij van plan zijn ;-)

Maarja. Is er misschien ene lotus die mij wel zou kunnen helpen met ideeën? Het gebeurt allemaal binnen en dus niet in het zicht van publiek. Er komen dus geen panieksituaties van buurtbewoners en geen aanrijdende ambu's voor een stelletje kippen zonder koppen die een gezellige avond hebben. ;-)
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


phate

  • EHBO, SIGMA nw Veluwe
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • EHV-er bij het Rode Kruis, Sigmalid NO-Gelderland
Reactie #8 Gepost op: 9 juli 2007, 09:10:01
er is mij verteld dat rodebietensap en maizena ook een goed effect kan hebben wat betreft de kleur rood.

Maar ik ben geen voorstander van nepwonden als het niet nodig is voor een "echte" casus. Het kan sommige mensen en ook eventueel tijdens reizen mensen schokken. Mij is altijd gezegt als ik slachtoffer speelde (geen echte lotus maar meer tijdens oefeningetjes) dat ik geen wonden cq rode vlakken meer mocht hebben als ik naar huis ging.
treat the patient, not the number


Karim

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 9 juli 2007, 21:34:01
Het gebeurt allemaal binnen en dus niet in het zicht van publiek.

Het kan sommige mensen en ook eventueel tijdens reizen mensen schokken.

 ::)