EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 139633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #20 Gepost op: 10 juli 2007, 17:35:51
:-X

in ieder geval over dat stukje van de "gelukte" reanimaties wil ik kwijt.....

ik denk dat rené v/d Helm dit soort actie's bedoeld i.v.m. de statistieken
zie: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,18741.0.html
98..........................



Ik denk dat Rene v/d/ helm dit niet bedoeld, ik denk dat het aantal reanimaties gewoon met fantasie te maken hebben en niets met een verkeerde diagnose.


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #21 Gepost op: 10 juli 2007, 17:46:00
Meldkamer en EHBO-post
Ingezonden mededeling

Beste Ambu medewerkers,

Ik ben al meer dan een jaar bezig om de meldkamer zo gek te krijgen om ons EHBO-ers in te schakelen bij ongevallen en hartklachten. Sinds ruim 1 jaar heb ik een EHBO-POST aan huis in het dorpje Standdaarbuiten ( Tussen Roosendaal en Zevenbergen ( Bij Breda )) De aanrijtijd van de Ambulance in de avond en nacht bedraagd hier 10 tot 15 Minuten. Ik hoef U niet uit te leggen dat dit bij een hartstilstand te lang duurt. Ik probeer al maanden de GGD zo gek te krijgen om de EHBO-POST te alarmeren bij ongevallen en hartklachten. De ehbo-post kan binnen 3 minuten in het hele dorp terplaatse zijn !!! Ruim binnen de tijd om te beginnen met reanimatie. Ook beschikken wij over een AED apparaat dat 24 uur per dag bereikbaar is.

 

Onlangs zag ik op TV dat in Maastricht wel EHBO-ers worden ingezet met een AED. Waarom kan dat niet overal ??? Ik weet zeker dat door het inzetten van EHBO-ers jaarlijks enkele mensenlevens gered kunnen worden. Weten jullie welke stappen ik het beste kan ondernemen om de GGD / Meldkamer zo gek te krijgen dat ze de EHBO-POST ook een seintje geven ???? Voorheen gebruikte ik vaak mijn scanner en kreeg ik hierop de ongevallen door. Ik was dan altijd 5 tot 10 minuten eerder bij het ongeval dan de ambulance. Hierop heb ik van het ambulancepersoneel, alsmede van politie en brandweer niets dan positieve reacties gekregen. Ook zij vinden het jammer dat ik nu niet meer kom helpen. Op mijn scanner krijg ik niks meer door omdat alles is overgegaan naar c2000 en p2000. Kunnen jullie mij hiermee verder helpen ???

Alvast hartelijk bedankt

X
EHBO-POST Standdaarbuiten
ehbo-post@wanadoo.nl
www.ehbo-post-standdaarbuiten.8m.com


Dit zou dan een trauma arts zijn geweest???? Iemand die zo praat over een MKA, "om die zo gek te krijgen" ehbo'ers ook te allarmeren.
Nou als die arts is ben ik piloot van de "traumedieren heli". ;D
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #22 Gepost op: 10 juli 2007, 17:59:54
Deze man kan blijkbaar niet communiceren. Blijkt ook duidelijk uit bovenstaand stukje. En als de andere hulpdiensten tevreden waren over zijn optreden zou ik deze dan ook zeker gebruiken bij mijn overredingskracht naar de CPA toe. Blijkbaar wringt daar de schoen toch ergens...  :|


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #23 Gepost op: 10 juli 2007, 19:36:09
Ik heb wel zo'n idee waarom het hem niet lukt om de MKA zo gek te krijgen... Inderdaad de goede bewoording daarvoor...
Arts  www.alphalog.nl


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #24 Gepost op: 10 juli 2007, 19:42:56
:-X :-X :-X :-X
flappus  niet elke verandering is een verbetering


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #25 Gepost op: 10 juli 2007, 19:45:24
Ik denk dat Rene v/d/ helm dit niet bedoeld, ik denk dat het aantal reanimaties gewoon met fantasie te maken hebben en niets met een verkeerde diagnose.
ehhh......ja zo had ik het nog niet bekeken ;D ;D

heeft zeker een erg dikke duim deze meneer! ;)


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #26 Gepost op: 10 juli 2007, 19:48:22
die man  is eigenlijk heel zielig
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #27 Gepost op: 10 juli 2007, 21:15:41
die man  is eigenlijk heel zielig

Maar hij staat er wel, eigenlijk best dangerous dus ....!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #28 Gepost op: 10 juli 2007, 21:40:24
ja echt wel.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Kanarie

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 10 juli 2007, 21:44:40
Hij kan vast wel goed EHBO-en (als je zo fanatiek bent, heb je je er meestal wel in verdiept), maar die uitspraken van hem slaan alles! Misschien moeten we er geen woorden meer aan vuil maken. Wat voor forum is dat eigenlijk, waar hij op postte?